محل ساخت شهرک سینمایی از پیشوای ورامین به زرندیه ساوه تغییر کرد
مدیر کل دفتر توسعه فناوری معاونت سینمایی در گفت و گو با هنرنیوز:
محل ساخت شهرک سینمایی از پیشوای ورامین به زرندیه ساوه تغییر کرد
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۹
حسین طلابیگی گفت: شهرک سینمایی به جای پیشوای ورامین به علت مزایایی که زرندیه ساوه از هر جهت به خصوص از نظر حمل و نقل دارد در این مکان احداث می‌شود.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری معاونت سینمایی در گفت و گو خبرنگار هنرنیوز ضمن بیان این مطلب گفت: زرنده ساوه به علت نزدیکی به اتوبان ساوه که محل کم رفت و آمدی است، فاصله 20 کیلومتری با فرودگاه امام «ره» به صورتی که در مسیر کوریدور هوایی قرار نمی‌گیرد و نزدیکی به مسیر ریلی شرایط مناسب‌تری نسبت به هشتگرد و پیشوای ورامین برای احداث شهرک سینمایی دارد.

وی گفت : علاوه بر این مورد زرندیه به شهرک دفاع مقدس و لوکیشن فیلم «ملک سلیمان» نزدیک است و وسعت بیشتری نسبت به دو مکان قبلی دارد و مساحتی حدود 500 هکتار را در اختیار ما قرار می‌دهد.

طلابیگی بیان کرد: در دور دوم سفر هیأت محترم دولت به استان مرکزی در هفته گذشته مکان ساخت این شهرک به تصویب رسید و با کمک استان مرکزی و فرماندار و نماینده ساوه این شهرک ساخته می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری معاونت سینمایی در ارتباط با بودجه و طرح این پروژه با توجه به تغییر مکان ساخت شهرک گفت: طرح قبلی با تغییرات جزئی قابلیت اجرا در مکان جدید را دارد زیرا ما قبلاً هزینه‌ای برای طراحی پرداخت کرده‌ایم و از آنجا که بر اساس محاسبات سال 83 بودجه 50 میلیاردی تصویب شده بود این بودجه بر اساس هزینه‌ها و محاسبات کنونی تغییراتی می‌کند اما مثل سابق به صورت مرحله‌ای دریافت می‌شود. به این صورت که بخشی بر اساس بودجه مصوب در کارگروه فرهنگی دولت در سفرهای استانی و بخشی از طریق بودجه‌ای که برای ساخت این پروژه در اختیار معاونت است تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه این طرح در برنامه چهارم سال به سال تعریف شد اما چون پروژه فقط طراحی شده بود این بودجه اعمال نشد اما بر اساس برنامه پنجم بودجه مورد نیاز سال به سال متناسب با پیشرفت کار اعمال می‌شود.

طلابیگی در ادامه در ارتباط با حضور شرکت اتریشی « موزر» برای همکاری در ساخت این پروژه گفت : هنوز حضور این شرکت برای همکاری در ساخت این پروژه قطعی نیست و چند شرکت خارجی دیگر پیشنهاد مشارکت داده‌اند اما هنوز قطعیتی برای حضور هیچ یک از این شرکت‌ها نیست و هر زمان که حضور شرکت یا شرکت‌های خارجی در ساخت این پروژه قطعی شد توسط ما اعلام می‌شود.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری معاونت سینمایی در ارتباط با حضور بخش خصوصی به جهت سرمایه‌گذاری در این پروژه گفت: پیشنهادهایی شده است و بر اساس اصل 44 ما از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم. پیشنهادهایی از بخش خصوصی شده است و ما بر اساس ضوابط و شرایطی که برای حضور بخش خصوصی در ساخت پروژه‌های بخش فرهنگی دارد آنها را بررسی می‌کنیم.

وی در پایان گفت : یکی از دلایل ما برای ساخت این شهرک حرکت دادن صنعت سینمایی کشور به سمت حرفه‌ای‌شان است. در این پروژه ما دریاچه‌هایی برای فیلمبرداری در زیر و روی آب در نظر می‌گیریم همچنین سالن‌های بزرگ کروماکی و امکاناتی از این قبیل تا بتوانیم سینما را به مسیر دیجیتال شدن پیش بریم. به محض استقرار امکانات اولیه در زمین این شهرک ما به گروه‌های فیلمبردار اجازه فیلمبرداری در این مکان را می‌دهیم و مرحله به مرحله این شهرک را توسعه می‌دهیم. به این صورت هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و ما می‌توانیم به بخش تولید که بخش شکننده‌ای در سینما هست کمک کنیم.

شایان ذکر است شهرک سینمایی پیش از این قرار بود در هشتگرد احداث شود اما به علت هموار نبودن زمین و این که آن زمین معارض داشت قرار بر ساخت این پروژه در پیشوای ورامین شد.

کد خبر: 21087
Share/Save/Bookmark