طرح توانمند سازی فارغ از تحصیلان دانشگاه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرایی می شود
دکتر جواد حاتمی درنشست خبری اعلام کرد؛
طرح توانمند سازی فارغ از تحصیلان دانشگاه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرایی می شود
عاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی گفت: ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از روز گذشته 30 مردادماه 1396 شروع و تا 5 شهریور ما ادامه خواهد داشت و امکان تمدید این ثبت نام نیزوجود خواهد داشت.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، نشست خبری «ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته ومعرفی رشته های جدید افزایش یافته دانشگاه علمی و کاربردی» صبح امروز 31 مردادماه 1396 با حضور« دکتر جواد حاتمی» معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار و دراین نشست خبری « دکتر جواد حاتمی» معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی اظهارداشت: دانشگاه علمی و کاربردی تنها دانشگاه مهارت محور در ایران است و هدف از تاسیس آن نیز بر خلاف دیگر دانشگاه‌های کشورمان تاکید برمسائل مهارتی است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی ابرازداشت: دانشگاه علمی و کاربردی در کنار مسائل مهارتی به مباحث تئوری و نظری نیز توجه کافی و خوبی دارد. به همین دلیل دانشجویان فارغ التحصیل شده این دانشگاه مهارت های لازم را نیز می آموزند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که در کشور اداره‌ای با عنوان «اداره کل صلاحیت حرفه‌ای» تاسیس کرده تا در این اداره برنامه‌های درسی دانشگاه بر مبنای صلاحیت حرفه‌ای فارغ التحصیلان طراحی و اجرا شود .

دکترحاتمی عنوان داشت: دانشگاه علمی کاربردی تلاش می کند که در در کنار مراکز خود صنعت ایجاد شود اگر چه این قاعده درحوزه صنعت و کشاورزی دانشگاه بسیار صدق می‌کند اما حوزه‌های فرهنگ هنر، مدریریت و خدمات اجتماعی از این قاعده مستثنی نیستند چرا که افرادی که در حوزه مدیریت، حسابداری و کارآفرینی تحصیل می‌ کنند مهارتی را نیز به دست می آورند.

وی تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ هزار داوطلب در دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته خواهند شد و تعداد ۹۴ هزار نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کرده اند که حدودا ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از داوطلبان برای سال جاری پذیریش می‌شوند در واقع این پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم می‌باشد.

دکتر حاتمی ادامه داد: ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از روز گذشته 30 مردادماه 1396 شروع و تا 5 شهریور ما ادامه خواهد داشت و امکان تمدید این ثبت نام نیزوجود خواهد داشت و اعتقاد داریم که در اداره کل برنامه ریزی دانشگاه علمی کاربردی برنامه ‌های درسی، پیشنهادی سازمان‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد و بر این اساس رشته‌های جدید در دانشگاه راه‌اندازی می شود.

وی یاداورشد: طی 2 سال تحصیلی اخیر مجموعا ۳۰ رشته جدید دردانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی شده که برای سال تحصیلی جدید ۱۰ دردوره کارشناسی و ۵ رشته در دوره کاردانی برای اولین باردردانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی می‌شود .

دکتر حاتمی عنوان داشت: دانشگاه علمی کاربردی برای مهرماه جاری دردوره کارشناسی ازمیان رشته هایی چون: «‌مدیریت آماد وکنترل اموال درنیروی انتظامی»،« کارشناسی ناپیوسته مدیریت نرم افزاری درنیروی انتظامی»،«مهندسی فناوری صنایع شیمیایی»،«مهندسی فناوری منابع طبیعی واموراراضی»،«‌مهندسی فناوری تولید الیاف مصنوعی»،«کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای بازیگری»،‌»مدیریت کسب وکاراینترنتی»،«‌کارشناسی مدیریت فروش محصولات غذایی»،«کارشناسی ناپیوسته حرفه ای مدیریت دفتری» و«مدیریت پدافند غیرعامل» در دانشجو خواهد پذیرفت.

وی در ادامه اضافه کرد:سال گذشته (1395) نیز دررشته‌هایی مانند «مدیریت خدمات حمل و نقل بین المللی»، «مدیریت بحران در عملیات»، «مدیریت بازاریابی بیمه و رفاه اجتماعی»،‌ «توانبخشی افراد کم توان ذهنی» ، «طراحی تکنولوژی دوخت» و «حسابداری سلامت» برای اولین بار در دانشگاه علمی و کاربردی راه‌ اندازی شدند و مورد استقبال نیز قرار گرفتند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی افزود: برای اولین بار در دوره کاردانی امسال ما در رشته هایی چون؛«سیستم‌های ارتباط ناوبری هوایی بالگرد» ، «‌نگه‌داری و تعمیر بالگرد»،« کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای پیشگیری انتظامی » و«‌کاردانی پیشگیری حرفه‌ای امور دفتری» دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت گرا بودن و کیفی بودن مهمترین هدف دانشگاه علمی کاربردی است و ‌بر اساس این سیاست کد رشته محل دانشگاه علمیو کاربردی بر اساس ماموریت واحدها و مراکز راه‌ا ندازی شده، به گونه ای که ۱۲ هزار کد رشته محل موجود در دانشگاه علمی و کاربردی به 8600 کد رشته محل در یک سال اخیر تقلیل یافته است.

دکتر حاتمی ابرازداشت: دانشگاه علمی کاربردی هیچ منعی برای پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد ندارند و هنوز پتانسیل و ظرفیت لازم را برای راه‌اندازی این دوره نمی‌بینیم و اگر این ظرفیت را داشته باشیم دوره کارشناسی ارشد نیز راه‌اندازی خواهد شد و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز۱۸۱ هزار نفر خواهد بود و تعداد ۳۴۷۰ کد رشته محل تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد و در دوره کاردانی نیز ۲۸۵ هزار دانشجو پذیرفته می شوند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی در خصوص رتبه بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی ایران نیز افزود: طرح اولیه رتبه بندی مراکز علمی کاربردی در ۵ سطح انجام شده اما با توجه به این که داده‌های این رتبه بندی در معاونت سنجش و نظارت قابل اطمینان نبوده نتایج آن را اعلام نکردیم اما تا دی ماه جاری سامانه‌ای با عنوان هوش سازمانی در سامانه دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: مراکز شاخص‌ها و داده‌های کیفی خود را در آن ثبت می کنند و ما می‌توانیم بر اساس این داده‌ها تا پایان سال مراکز علمی کاربردی را رتبه بندی کنیم در صورتی که واحدی جزو پنج رتبه تقسیم بندی شده قرار نگیرند و به طوری کلی حذف و حتی مراکز رتبه‌های ۴ و ۵ در شرف تعطیلی قرار خواهند گرفت و حدود ۱۲۰۰ مرکز در دانشگاه علمی کاربردی وجود داشت که بسیاری از این مراکز به دلیل نداشتن کیفیت لازم حذف شدند به طوری که برای پذیرش امسال در دوره کاردانی ۸۳۰ و در دوره کارشناسی ۷۸۰ مرکز مجاز اعلام شدند.

دکتر حاتمی در پایان سخنان خود گفت: طرح توانمند سازی فارغ از تحصیلان دانشگاه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرایی خواهد شد و بر اساس این طرح فارغ‌التحیصلان دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند در آینده با ورود به بازار کار یک دوره توانمند سازی و مهارتی را زیر نظر اساتید باتجربه و خبره طی کنند و در نهایت گواهی در این زمینه بگیرند.
کد خبر: 95077
Share/Save/Bookmark