ایجاد زمینه تجارت مستقیم و جهانی صنایع دستی ایرانی
با برگزاری اجلاس آسیا و اقیانوسیه صورت می گیرد؛
ایجاد زمینه تجارت مستقیم و جهانی صنایع دستی ایرانی
حضور تولید کنندگان و تجار خارجی در اجلاس آسیا و اقیانوسیه وانتخاب شهرهای مشهد و لالجین همدان به عنوان شهرهای برتر صنایع دستی در تبریز می تواند در کنار ارتقاء سطح آگاهی، همدلی و همکاری هنرمندان زمینه ساز استفاده بهترازفرصت ها و ایجاد ارتباط و تجارت مستقیم و بدون واسطه جهانی باشد.
 
تاريخ : سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
به گزارش هنرنیوز؛کاظم نیا هنرمند پیشکسوت ورنی بافی آذربایجان شرقی با اشاره بر اهمیت برگزاری اجلاس آسیا و اقیانوسیه در ایران گفت: اگردر کنار این اقدام متولیان صنایع دستی کشورهای خریدار نیز دعوت شوند امکان تجارت و ایجاد ارتباط میان هنرمندان و صادر کنندگان داخلی با دیگر کشورها برقرار می شود. که خود می تواند در آشنا سازی هنرمندان صنایع دستی با هنرمندان و تجار سایر کشورها و نیز معرفی صنایع دستی اصیل ایرانی در دنیا موثر باشد.

وی افزود: به عنوان یک هنرمند صنایع دستی پیشنهاد می کنم در این راستا می توان از مجموعه داران، تجار ، خریداران و علاقمندان صنایع دستی برای ایجاد زمینه همکاری های بین المللی دعوت کرد.تا به این شکل یک رابطه مستقیم و بی واسطه میان تولید کنندگان داخلی و صادر کنندگان ایجاد می شود.

کاظم نیا تاکید کرد: برخی از ما هنرمندان دغدغه خود را ندارند، گاه می بینیم که برخی از هنرمندان پرتلاش که آثار بسیار شاخصی را هم تولید می کنند امکان فروش صنایع دستی تولیدی برایشان بسیار کم است و این امرمی تواند در حوزه تولید صنایع دستی و علاقه هنرمندان برای حرکت در این مسیر تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که دعوت از تجار و هنرمندان و حتی مسئولین حوزه صنایع دستی دیگر کشورها در رونق صنایع دستی کمک کننده است گفت: حضور هنرمندان، تجار و مسئولین صنایع دستی کشورهای دیگر در روند برگزاری اجلاس ها و گردهمایی ها موجب برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه هنرمندان با این افراد می شود و در این صورت است که این اقدامات نتیجه می دهد و فعالیت های هنرمندان و تولید داخلی صنایع دستی توجیه اقتصادی پیدا کرده و سود آور می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ این هنرمند پیشکسوت کشورمان همچنین یادآور شد: در راستای برگزاری اجلاس آسیا و اقیانوسیه و نیز انتخاب شهر برتر صنایع دستی هرچه بتوانیم کیفیت صنایع دستی تولیدی را بالاتر ببریم و در کنار آن توجیه اقتصادی و زمینه تجارت و صادرات را فراهم آوریم می توانیم به رشد قابل ملاحظه ای در صنایع دستی دست یابیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دکتر نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان با دلسوزی که در زمینه رونق صنایع دستی کشور دارند از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار ندارند و همواره نگاهی حمایت گر و امیدبخش به صنایع دستی دارند، در این راستا می توان با ایجاد ارتباط بین هنرمندان و افراد خارجی و حتی علاقمندان صنایع دستی در راستای صادرات صنایع دستی ایران به دیگر کشورها اقدام کرد.

کاظم نیا تاکید کرد: یکی از مسائل ایجاد ارتباط با سایر کشورها و حتی راهکاری برای کمک به هنرمندان، تسریع دریافت ویزا برای هنرمندانی است که در نمایشگاههای خارجی شرکت می کنند تا هنرمند کشور تنها به دلیل عدم دریافت ویزا از شرکت در این فرصت های بین المللی که می تواند برای هنر و صنایع دستی ایران کمک کننده و رونق بخش باشد باز نمانند.

وی همچنین در ادامه سخنانش با پیشنهاد برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در دیگر کشورها گفت: از دیگر مسائل قابل توجه به منظور رونق صنایع دستی در کنار برگزاری اجلاس آسیا و اقیانوسیه تدارک و برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در دیگر کشورهاست، به همین منظور می توان هنرمندان شاخص و برتر را به صورت دوره ای انتخاب کرد و در این نمایشگاه ها شرکت داد و در پایان زمان نمایشگاه آثار شاخص به نمایش درآمده در قالب حراجی به فروش برسد، این اقدام هم سود فردی برای تولید کننده دارد و هم بر رشد اقتصادی صنایع دستی در کشور تاثیرگذار است، تازمانی که هنر و هنرمند شناخته نشوند کسی به سراغ هنر نخواهد رفت.


کد خبر: 91107
Share/Save/Bookmark