مردم کمک کنند تا با فیلم «حضرت موسی» افشاگری کنم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فرج الله سلحشور با اصحاب رسانه؛
مردم کمک کنند تا با فیلم «حضرت موسی» افشاگری کنم
نشست خبری فرج الله سلحشور با حضور جمال شورجه با اصحاب سانه در موسسه تبیان برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
به گزارش هنرنیوز، فرج اله سلحشور در موسسه تبیان در ابتدای نشست گفت: برخی از اتفاقات در جمهوری اسلامی ایران می‌افتد که حتی خود ایرانی‌ها باور نمی‌کنند مثلاً پلی را که در زمان جنگ بر روی کارون زدند هیچ کار‌شناس جنگی نمی‌تواند باور کند که همچین اتفاقی در آن دوران افتاده است. برخی از هنرمندان و خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر مبهوت هالیوود هستند. و مدینه آن‌ها اسکار و شرکت در جشنواره کن است.

وی در ادامه گفت: مثلاً اگر به آن‌ها بگویید پر بیننده‌ترین اثر دنیا سریال «یوسف پیامبر» است باور نمی‌کنند و می‌گویند مگر ممکن است؟! مسئول یکی از جشنواره‌ها می‌گفت که این مجموعه بیش از ۶۰ شبکه پخش شده است. و در داخل ایران تقریباً ۱۵۰ بار به روی آنتن رفته است. مهندسی در چین که در سفارت ایران کار می‌کند گفته است که در چین که یک کشور کمونیستی است ۱۷۰ میلیون نسخه فروخته شده است که به دست مسلمانان و شیعیان رسیده است.

کارگردان مجموعه «اصحاب و کهف» گفت: این مجموعه‌‌ همان طور که می‌دانید به زبان‌های مختلفی دوبله شده است بوسنی، ترکی آذری و استانبولی، فرانسه، انگلیسی، اردو و روسی برخی از این زبان‌ها هستند. مسئولین ترکیه گفته‌اند که بعد از مجموعه «اصحاب و کهف» سریال «یوسف پیامبر» پر بیننده‌ترین اثر در میان آن‌ها بوده است و در ایران پر بیننده‌ترین سریال «شب دهم» بوده است که ۷۲ درصد بیننده داشته اما این مجموعه ۸۲. ۵ درصد بیننده داشته است. در مجموع منظورماین است که آثار ارزشی اگر درست پرداخت شوند می‌توانند بیننده‌های خود را د سراسر دنیا پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: امروز بنا داریم بعد از سریال «یوسف پیامبر» قرار است مجموعه «حضرت موسی» را بسازیم. این داستان یک هفتم از کل قرآن است. داستان بنی اسرائیل و اتفاقاتی که از طرف آن‌ها برای حضرت موسی و برادرش هارون و خانواده‌اش افتاد بسیار شبیه به زدگی و اتفاقاتی است که برای حضر علی و خانواده‌اش افتاد. از زندگی حضرت موسی و قومش بیش از ۸۰ فیلم و سریال و انیمیشن ساخته شده است اما تمامی آن‌ها زیر نظر یهودیان بوده است قرار است اولین مجموعه در ارتباط با زندگی حضرت موسی ساخته شود که زیر نظر مسلمانان و با استناد‌های اسلامی است.

سلحشور این چنین ادامه داد: تقریباً در طول ۴ سال ۲۲ نفر بر روی فیلم نامه و اتفاقاتی که صحت دارد و افتاده است فعالیت داشته‌اند. چون اعتقاد داریم که همه چیز باید موثق باشد وگر نه در ‌‌نهایت آن دنیا حضرت هارون و موسی یقه ما را می‌گیرند اگر هم نه باید جواب پروردگار را بدهیم. در این فیلم سینمایی صحنه‌های بسیار زیبایی وجود دارد و قرار است که در این مجموعه افشاگری‌هایی را کنیم که قوم بنی اسرائیل و یهودیان آن‌ها را مخفی کرده‌اند. کشتار‌هایی در آن زمان اتفاق افتاده است که همانند هولوکاستی است که آن ها ادعایش را دارند. در آن دوران در حمله قوم بنی اسرائیل حتی سگ‌ها و گربه‌ها نیز در امان نبودند. ما موسی را در پاسخ به کشتار بچه‌های غزه می‌سازیم.

این کارگردان با اشاره به تلاش های بی نتیجه اش برای گرفتن بودجه لازم برای ساخت فیلم سینمایی «حضرت موسی» گفت: ما برای ساخت این سریال به خیلی مکان‌ها و افراد رو انداختیم و با آن‌ها این موضوع را در میان گذاشتیم در مجلس با کمیسیون فرهنگی جلسه گذاشتیم اما همچنان هیچ خبری نشده است و از صدا و سیما هم توقعی نداریم. بسیاری از مسئولین فریاد حمایت فرهنگی را در سر دارند اما در رفتار هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توان دغدغه فرهنگی را دید و حس کرد آن‌ها بیشتر به دنبال بیلان کاری برای خودشان هستند و در تلاشند تا موقعیت خودشان را تثبیت کنند. فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» فیلم بسیار ارزشمندی است فیلمی در ارتباط با تکفیری‌های سوریه اما ارگان مورد نظر همکاری نمی‌کند تا این فیلم در این شرایط هرچه زود‌تر و در اسرع وقت به نمایش در بیاید. در این شرایط شما رفتار‌هایی می‌بینید که متوجه می‌شوید که جناح بندی‌ها مهم است اینکه این فیلم در دوره مدیریت قبل ساخته شده است می‌تواند دلیلی باشد تا به آن بی‌توجهی شود.

وی در ادامه گفت: در ‌‌نهایت با این رفتار‌ها و اعمالی که از مدیران دیدیم به این نتیجه رسیدیم که باید از مردم کمک بگیریم و آن‌ها هستند که می‌توانند ما درساخت سریال «حضرت موسی» کمک کنن بنده ۳۶ سال است که در سینما فعالیت ارم و همه کار‌هایم یا در ارتباط با سینمای دفاع مقدس بوده است و یا کار‌های قرآنی را ساخته‌ام اگر مردم بنده را قابل بدانند کمک کنند تا این سریال بسیار با اهمیت و پر هزینه را با کمک آن‌ها بسسیازیم. مجید مجیدی سریال «حضرت محمد» را با ۱۰۰ میلیارد بودجه تمام کرد و احمد رضا درویش فیلم سینمایی‌اش را با ۶۰ میلیارد بودجه ساخت. مجموعه «حضرت موسی» نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تصمیم داریم آند را با کمک مردم بسازیم با این روش به نوعی فرهنگ سازی هم انجام دهیم مانند کمک‌هایی که مردم به برگزاری تکیه‌ها هیئت ها می‌کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «یوسف پیامبر» گفت: قرار است از داستان موسی ۷۲ قسمت سریال در بیاید و ۶ فیلم سینمایی که کار بسیار ارزشمندی است برای رسیدن به همچین کار پر ارزشی مردم اگر قابل بدانند و کمک کنند قطعاً در کمترین زمان کار را شروع می‌کنیم و دست پیدا خواهیم کرد. اگر هم کمک نکنند که دیگر تکلیف از روی دوش ما برداشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر عده ای کمک کردند و در ‌‌نهایت نتوانستیم کار را کلید بزنیم می‌توانند برای پس گرفتن پولشان اقدام کنند. آن‌ها می‌توانند فیش و کارت ملی خودشان را برای کما فکس کنند و ما نیز پول آن‌ها را برگردانیم.

سلحشور در ادامه گفت: این شماره حساب متعلق به موسسه فرهنگی هنری تبیان است شعبه ولایت با شماره حساب ۰۱۸۳۴۰۳۹۰۰۰۱ لازم به ذکر است که اولین کسی که به ما در این امر کمک کرد مقام معظم ربری بوده است که برکت بسیاری را شامل موسسه ما کرده است امیدوارم اتفاق خوبی بیافتد.

فرج الله سلحشور د پاسخ خبرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با اینکه چه فعالیت‌های را در سریال لحاظ کرده‌اید تا علاوخ بر اینکه مسلمانان این فیلم سینمایی پر هزینه را ببینند دیگر مذاهب نیز جذب آن شوند و ما هم به نوعی تهاجم فرهنگی داشته باشیم گفت: به نظرم این اتفاق خواهد افتاد چون ما از فطرت آدمی سخن می‌گوییم و اعتقاد داریم که قرآن و داستان‌های آن منطبق با فرطت انسان‌ها است و این برای همه افراد حس مشترکی است که قطعاً با گام‌های درست به این نتیجه مهم خواهیم رسید.

این کارگردان در ادامه گفت: قرار نیست برای ساخت این مجموعه و جلوه‌های ویژه بسیار سنگین آن از خارجی‌ها کمک کنیم ترجیه می‌دهم که کمی کیفیت پایین‌تر را ترجیه دهم به استفاده از بیگانگان و علاقه مندم که از نیروهای داخلی استفاده کنم. در ادامه باید بگویم درباره ساخت فیلمی برای حضرت معصومه پیشنهادی نشده است البته آن‌ها و مسئولین این امور ابراز علاقه کرده‌اند اما تصمیم گیری در این نسائل خود اهل بیت هستند و آن‌ها باید رضایت بدهند تا کار‌های این چنینی کلید بخورد.

وی در ‌‌نهایت با اشاره به اینکه کمی ناخوش احوال است گفت: از مردم بخواهید تا برای من دعا کنند و بگویید که سلحشور حالش خوب نیست و دعایش کنند.
کد خبر: 74520
Share/Save/Bookmark