صائمي: «كارناوال مرگ» ايده خوب و اجراي بدي دارد
 
تاريخ : يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۸
«سيدرضا صائمي» معتقد است كه فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» فيلم خيلي شاخصي نيست اما نسبت به ساير فيلم‌هاي در حال اكران از وضعيت بهتري برخوردار است و دچار لودگي و سطحي‌نگري نيست گرچه در كنار آن، اجراي بدي دارد.

به گزارش هنر نیوز ،«سيد رضا صائمي» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با فارس در مورد فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» ساخته حبيب‌الله كاسه‌ساز، اظهار داشت: به نظر من فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» يك درام پليسي است كه در وهله اول در آن ابعاد روانشناسانه استفاده شده و در مرحله بعدي نيز مؤلفه‌هاي سينماي تجاري در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

وي در ادامه تاكيد كرد: اما آن چيزي كه در اين فيلم به تصوير كشيده مي‌شود، با رويكرد كلي داستان در تناقض دراماتيك است و در ادامه به يك بي‌انسجامي منجر مي‌شود كه در برخي موارد فاقد منطق روانشناختي است.

اين منتقد در ادامه افزود: ما در اين فيلم با يك ضدقهرمان همراه هستيم كه همسر باردارش پشت يكي از كارناوال‌هاي عروسي مي‌ماند و اين باعث فوت همسر او مي‌شود، اما در گره گشايي از اين مسئله، قصه ميان تحليل روانشناختي و فرضيات سياسي و اجتماعي سرگردان است.

وي در ادامه تصريح كرد: پايان‌بندي فيلم هم بي‌ثمر مي‌ماند و سوال اصلي اينجاست كه «الناز شاكردوست» (ناهيد) در فيلم چه نقشي داشت و اگر اين كاراكتر از كليت فيلم حذف مي‌شد، چه اتفاقي رخ مي‌داد؟

اين منتقد در ادامه به محاسن فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» نيز اشاره كرد و افزود: انتخاب «بهرام رادان» براي ايفاي نقش «حميد جهانبخش» خوب بود و تمهيد تيتراژ پاياني اين فيلم نيز در نام بردن از «رادان» (مثل مورد مشابه در «درباره الي...» و در مورد صابر ابر) فكر شده بود.

وي در ادامه به فارس، گفت: ايده اصلي فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» هم خوب است اما مشكل اصلي اين فيلم اين است كه بين موقعيت داستاني و پيام اخلاقي كه از فيلم صادر مي‌شود، عدم تناسب وجود دارد و اين عدم تناسب نيز به كليت كار لطمه وارد كرده است.

صائمي تصريح كرد: نكته مثبت بعدي فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» اين است كه سعي نكرده است از پليس تصويري پاستوريزه ارائه دهد و در كنار آن، در پايان‌بندي تلنگري نيز به پليس زده است كه در اين فيلم «فرامرز قريبيان» _كه اينجا گريمي شبيه به «آل پاچينو» نيز دارد) بازي قابل قبولي از خود ارائه داده است.

وي در ادامه افزود: به نظر من نقش «محسني» (فرهاد قائميان) بايد در فيلم پررنگ‌تر مي‌شد چرا كه تصوير فعلي از اين شخصيت خيلي مبهم است.

«سيدرضا صائمي» در پايان اين گفت‌وگو نيز خاطرنشان كرد: در مجموع فيلم سينمايي «كارناوال مرگ» فيلم خيلي شاخصي نيست اما نسبت به ساير فيلم‌هاي در حال اكران از وضعيت بهتري برخوردار است چرا كه در آن قصه و تعليق وجود دارد.

کد خبر: 18360
Share/Save/Bookmark