كلاهداري: «شكلات داغ» تلنگري بر آدم‌هاي امروزي است
گزارش از نمايش و نشست «شكلات داغ» در ارسباران؛
كلاهداري: «شكلات داغ» تلنگري بر آدم‌هاي امروزي است
 
تاريخ : دوشنبه ۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۰
كارگردان فيلم «شكلات داغ» با اشاره به اين كه در اين فيلم تك تك افراد در پيله تنهايي خود اسيرند و شخصيت «بانو» ناجي اين افراد است، گفت: اين فيلم داغ تلنگري بر آدم‌هاي امروزي است.

به گزارش هنر نیوز به نقل از فارس، نشست نقد و بررسي فيلم «شكلات داغ» در شامگاه يكشنبه 6 تير ماه با حضور «حامد كلاهداري» (كارگردان)، «داريوش ارجمند» (بازيگر)، «وحيد اسماعيلي» (بازيگر) و «رضا درستكار» (منتقد و مجري) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

در ابتداي نشست، «رضا درستكار» با اشاره به لزوم قدرداني از پيشكسوتان، از «حامد كلاهداري» در مورد چگونگي ساخت اولين فيلمش سئوال كرد، وي در پاسخ با پيشكسوت خواندن «داريوش ارجمند» ترجيح داد به احترام وي آغازگر بحث نباشد.

بنا بر اين گزارش، در ادامه ارجمند در پاسخ به سئوال درستكار مبني بر متفاوت بودن نقش سرهنگ، اظهار داشت: سرهنگ در اين فيلم كاراكتري غيرتكراري است و براي من حكم شكستن كليشه بسياري از نقش‌هايم بود چرا كه من دنبال ايفاي نقشي متفاوت بودم كه از حيطه قدرت، به يكباره به سطح آمده باشد.

ارجمند در ادامه افزود: زماني كه فيلمنامه «شكلات داغ» را خواندم (در فضاي اشباع شده سينماي ايران توسط كمدي‌هاي بي‌هويت) آن را قصه‌اي يافتم در مورد ايمان و اعتقاد،با روايتي بسيار دلنشين، كه اين براي من، هم خوشايند بود هم تعجب‌آور و شايد دليل اصلي حضورم در «شكلات داغ»، همين استحكام فيلمنامه بود.

به گزارش فارس، در ادامه نشست يكي از حاضران با اشاره به نزديكي برخي از واكنش‌هاي شخصيت مسعود به علي سنتوري (در فيلم سنتوري) از وحيد اسماعيلي در مورد نقش مسعود در «شكلات داغ» توضيح خواست. وي در پاسخ اظهار داشت: اين اولين تجربه بازيگري من بود و به يقين ايراداتي بر آن وارد است اما شباهت مسعود به علي سنتوري شايد به لحاظ شباهت شرايط اعتياد در هر دو فيلم و شباهت چهره من به بهرام رادان باشد.

در ادامه، درستكار با اشاره به قصه اين فيلم كه در يك مكان (كافي شاپ) اتفاق مي‌افتد و آغاز روايت قصه با ورود يك بانوي جوان و گير كردن قلاب هر كدام از اين شخصيت‌ها به كاراكتر بانو، در مورد انتخاب مسير مخالف جريان، در فضاي رونق اكران فيلم‌هاي گيشه‌اي سئوال كرد. كلاهداري با پيش بيني اينكه فيلم «شكلات داغ» اكران سختي نخواهد داشت، گفت:«شكلات داغ» از جنس فيلم‌هاي هنري و خاص نيست و ما سعي كرديم مفاهيم سخت را به سادگي به مخاطب منتقل كنيم و ذائقه تماشاگر ايراني را كه متاسفانه به كمدي سخيف عادت كرده، ارتقا دهيم.

وي در ادامه در پاسخ به شبيه بودن شخصيت بانو به فرشته مرگ و به نوعي اسطوره‌سازي در اين فيلم، گفت: بانو در همه سكانس‌ها حتي با مرگ، تأثير مثبتي را روي تك تك شخصيت‌ها دارد و سكانس مرگ دختر بچه و يا تصادف ماشين در هر دو، آرامش را در عين تلخي به ارمغان مي‌آورد.

كلاهداري در ادامه با اشاره به شخصيت‌هايي چون مظفر (فردي زن باره)، سرهنگ (مغرور و تنها) و مسعود (معتادي رو به زوال) اظهار داشت: سعي كردم شرايط هر كدام از شخصيت‌ها را با يك شيء به مخاطب توضيح دهم، مثلا مسعود با اعتياد خود رو به زوال بوده و فندك خراب وي، نمايانگر اين وضعيت است.

وي در ادامه افزود: همه اين كاراكترها مطالبات قلبي خود را در بانو مي‌يابند. در فيلم «شكلات داغ» تك تك افراد در پيله تنهايي خود اسيرند و شخصيت «بانو» ناجي اين افراد است. در حقيقت «شكلات داغ» تلنگري بر آدم‌هاست.

بنا بر اين گزارش، در ادامه اين نشست كه در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد، داريوش ارجمند در مورد ويژگي‌هاي فيلم‌نامه، قصه را يك ترجيع‌بند عاشقانه دانست و اظهار داشت: آدم‌هاي اين فيلم در مكاني با كوچك‌ترين حجم ممكن و بي‌هيچ ارتباط اجتماعي با هم، داستاني خاص و با ظرافت را بيان مي‌كنند و سير داستاني از يك شخصيت به شخصيت بعدي وصل مي‌شود و همه اين موارد، به اشكالات جزيي فيلم مي‌چربد.

همچنين در اين مراسم از «عليرضا سجادپور» مدير كل اداره ارزشيابي و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسئول اسبق فرهنگسراي ارسباران تقدير شد.اين نشست با تقدير و اهداي لوح تقدير به عوامل فيلم به پايان رسيد.

کد خبر: 12140
Share/Save/Bookmark