تاسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات تعزیه خوان‌های مطرح
فتحعلی بیگی با مهر مطرح کرد؛
تاسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات تعزیه خوان‌های مطرح
داود فتحعلی بیگی ضمن ابراز تأثر از درگذشت رضا نصرالله لنکرانی از تعزیه خوان های با سابقه و مطرح ایران، از ثبت و ضبط نشدن تاریخ شفاهی و خاطرات تعزیه خوان های مطرح اظهار تأسف کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
به گزارش هنرنیوز ، داود فتحعلی بیگی از هنرمندان با سابقه عرصه نمایش های آیینی و سنتی و تعزیه، ضمن ابراز تأثر از درگذشت رضا نصرالله لنکرانی از چهره های مطرح و با سابقه تعزیه ایران، به خبرنگار مهر گفت: استاد لنکرانی یکی از تعزیه خوانان پیشکسوت ایران و پدرپیشه تعزیه خوان بود. وی برادر نانتی علی ترابی تعزیه خوان و زنده یاد ولی الله ترابی نقال مشهور بود.

وی ادامه داد: استاد لنکرانی از دوران طفولیت در تعزیه فعالیت داشت و بعد از سال ها تجربه سبک و سیاق خاصی نیز در تعزیه خوانی به خود اختصاص داد.

فتحعلی بیگی با اشاره به آشنایی خود با زنده یاد لنکرانی از سال ۶۳، تأکید کرد: خبر درگذشت استاد لنکرانی بسیار تأسف بار بود ولی به قول معروف همه ما مسافران این راه هستیم.

این هنرمند شناخته شده نمایش های آیینی و سنتی ضمن اظهار تأسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات شفاهی تعزیه خوان های مطرح، تصریح کرد: استاد لنکرانی خاطرات بسیاری داشت که متأسفانه هیچکدام ثبت و ضبط نشد. گردآوری تاریخ شفاهی تعزیه کار یک نفر نیست بلکه نیازمند یک تیم و حمایت است.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما تیم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی تعزیه را داریم اما حامی نه. هر کسی نمی تواند تاریخ شفاهی تعزیه را جمع کند زیرا این گردآوری کار افرادی است که به تعزیه آشنا باشند و بدانند که چه باید بپرسند و چه پاسخ هایی بگیرند.
کد خبر: 98209
Share/Save/Bookmark