برپایی 9 ایستگاه فرهنگی در راهپیمایی 22 بهمن /  برگزاری 212 برنامه هنری / آغاز به کار پردیس تئاتر خاوران
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد:
برپایی 9 ایستگاه فرهنگی در راهپیمایی 22 بهمن / برگزاری 212 برنامه هنری / آغاز به کار پردیس تئاتر خاوران
دکتر محمود صلاحی از تشریح برنامه های ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشریح برنامه های ویژه این سازمان در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برپایی 9 ایستگاه فرهنگی با همکاری چهار منطقه در روز راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و اظهار داشت: جامعه هدف ما از برگزاری این برنامه ها ، نسل جوان است که به نوعی نسل چهارم انقلاب محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در راستای مدیریت محصولات فرهنگی این سازمان جشنواره‌ای به نام فیروزه از روز دوشنبه 11 بهمن ماه کار خود را آغاز می‌کند که بر این اساس محصولات فرهنگی 12 سال اخیر شهرداری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد گفت: در دهه فجر اولین و بزرگترین کتابخانه ویژه نابینایان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دکتر صلاحی با بیان اینکه نشست‌های موضوعی و محتوایی تدوین دستاوردهای انقلاب که به نام روز روشنایی در فرهنگسراها برگزار می‌شود از اقدامات و برنامه‌های مهم این سازمان در دهه فجر است گفت: همچنین در پنجشنبه آتی ضمن فراخوان از 23 هزار هم عهد شهدای تهرانی، غبارروبی از قبور شهدا را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از ایجاد نقاشی دیواری با محوریت فرهنگسرای انقلاب خبر داد و گفت: هنرمندان با حضور در فرهنگسرای انقلاب به خلق یک نقاشی دیواری با محوریت موضوعات انقلابی اقدام خواهند کرد.

به گفته وی رونمایی از کتاب شیخ زکزاکی از دیگر برنامه های این سازمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شب 22 بهمن مراسم نورافشانی در میدان امام حسین برگزار می‌شود ادامه داد: روز جمعه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) تمامی خانه فرهنگ و فرهنگسراهای تهران باز است و اوج برنامه‌های با نشاط دهه فجر را شاهد خواهیم بود. همچنین بحث تجلیل از زنان در حوزه عفاف و حجاب را داریم که در این برنامه از زنانی که در یک سال اخیر در حوزه حجاب و عفاف زحمات زیادی کشیدند تقدیر خواهند شد.

صلاحی همچنین گفت: تمام مراکز هنری این سازمان ملزم به برگزاری تئاترهای خیابانی، تئاترهای صحنه‌ای، اکران فیلم مناسبتی هستند به گونه‌ای که 212 برنامه هنری در طول دهه فجر اجرایی خواهد شد اما به دلیل کمبود وقت از بیان جزئیات خودداری کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از راه اندازی سینما و پارک کتاب کودکان در فرهنگسرای اشراق خبر داد و گفت: سینمای اشراق بسیار قدیمی بود و بر همین اساس تخریب و دوباره ساخته شد اما در مورد پارک کتاب کودک نیز باید بگویم که این زمین متعلق به کانون فرهنگی کشور بود که در اختیار شهرداری قرار داده شد تا تبدیل به یک پارک کودک و کتاب شود که در حال حاضر این مهم نیز راه اندازی شده است.

وی از آغاز به کار پردیس تئاتر خاوران از روز 9 بهمن ماه خبر داد و یادآور شد : بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود 9 بهمن این پردیس با حضور شهردار تهران افتتاح شود اما به دلیل احترام به آتش نشانان شهید این تئاتر بدون برگزاری افتتاحیه آغاز به کار کرده است.

به گفته دکتر صلاحی این پردیس دارای 9 سالن تئاتر می باشد که پنج سالن این تئاتر به نام پنج استاد برجسته سینما و تئاتر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به باغ کتاب از مراحل پایانی تجهیزات پروژه این باغ کتاب خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه پیشتر در فرهنگسرای خاوران کتابخانه‌ای کوچک به نابینایان اختصاص داده شده بود افزود : هم اکنون این کتابخانه‌ای با 74 هزار جلد کتاب ویژه نابینایان و با آخرین تجهیزات روز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست خبری گفت : 85 عنوان برنامه و بیش از 212 اجرا در تمام مناطق از روز 12 بهمن برگزار خواهد شد؛ مهمترین شاخص این برنامه ها بحث نشاط و آشنایی با مفاهیم انقلاب اسلامی است؛ در روز جمعه مصادف با میلاد حضرت زینب(س)، 34 فرهنگسرا و 66 خانه فرهنگ سازمان، جشن های ویژه ای برای برگزاری خواهند داشت؛ همچنین برگزاری مراسم تجلیل از زنان فعال در عرصه حجاب و عفاف و رونمایی از کتاب خانواده اسوه تألیف دکتر صلاحی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اعلام شروع به کار پردیس تئاتر تهران اعلام کرد: تئاترهای مختص ایام الله دهه فجر در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است و افتتاحیه این پردیس بعد از ایام فاطمیه خواهد بود.

وی ابراز داشت: در سازمان، بخش مدیریت محصولات فرهنگی با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، جشنواره ای با عنوان فیروزه برگزار خواهد کرد؛ محصولات فرهنگی تولید شده در 12 سال گذشته از سوی سازمان که در اختیار مردم قرار گرفته، در طول 8 روز نمایش داده می شود.

حجت الاسلام ناصری پور با بیان اینکه سازمان در دهه فجر چند برنامه افتتاحیه با حضور دکتر صلاحی خواهد داشت، گفت: در طی دهه فجر، نخستین و بزرگترین کتابخانه نابینایان تهران، فرهنگسرای اشراق، نخستین پارک کتاب کودک و نوجوان و اجرای طرح مقدماتی ویژه بعد از مدرسه، افتتاح خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر صلاحی در بخشی از صحبت های خود نیز با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان گفت: امیدواریم حادثه پلاسکو که موجب شهادت جمعی از آتش نشانان شد منجر به درس و عبرتی برای همگان شود چرا که حداقل از این پس مسئولان و صاحبان ساختمان‌ها به اخطاریه‌ها و تذکرهای ایمنی توجه ‌کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.
کد خبر: 93989
Share/Save/Bookmark