رادیو، تنها رسانه آرامش‌بخش در زلزله و جنگ
رادیو، تنها رسانه آرامش‌بخش در زلزله و جنگ
یک کارگردان قدیمی نمایش‌های رادیویی به اهمیت رادیو در مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: تنها ابزار ارتباطی که در شرایط سخت و نابسامان می‌تواند به آسانی در دسترس باشد، رادیوست؛ رسانه‌ای که می‌تواند یاری‌رسان آرامش روح و روان پریشان عزیزانمان باشد.
 
تاريخ : شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
به گزارش هنرنیوز ، جواد پیشگر با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در مواقع بحرانی اظهار کرد: در جهان معاصر رسانه‌ها مهم‌ترین عامل ارتباطی بشرند. تاثیرات و عملکرد رسانه‌های مختلف نقش عظیمی در مناسبات و روابط بشری دارد که مهم‌ترین هدف این رسانه‌ها تاثیرگذاری بر روح و روان فرد، زبان و فرهنگ جوامع است.

این کارگردان نمایش‌های رادیویی درباره نقش رادیو در وضعیت بحرانی گفت: رسانه رادیو به‌دلیل ویژگی‌های خاص و بسیار برجسته‌اش، به خاطر ایجاد ارتباطی مستقیم در زمانی بسیار کوتاه، نقش مهمی در ساختار و چگونگی زندگی روزمره مردم دارد.

او ادامه داد: رادیو به واسطه باطن گرم و صمیمی خود قادر است با بهره‌گیری از روشی مانند کارکرد اعصاب مرکزی در سطحی وسیع، درون و روح هیجانی و غمزده مخاطبانش را به سوی آرامش و نشاط سوق دهد. رسانه رادیو با زبان شنوندگانش حرف می‌زند و گفت‌وگو می‌کند.

پیشگر به برنامه‌سازی رادیو در شرایط بحرانی اشاره و اظهار کرد: رادیو به واسطه وابستگی‌اش به تخیل و هیجان شنوندگان و برنامه‌سازان، قادر است شرایط تازه و نشاط‌بخشی را برای شنوندگانش مهیا کند. برنامه‌ساز برای ایجاد فضایی امیدبخش باید بدون تکلف، باصداقت و با پرهیز از واژگان و گفتارهای دشوار، برنامه‌سازی کند؛ به‌گونه‌ای که قادر به درک و تجسم آن باشد.

این نویسنده نمایش‌های رادیویی اضافه کرد: رادیو می‌تواند با استفاده از صدای بازماندگان، آسیب‌دیدگان و همراهی و همدلی با آنها بر اساس نشانه‌های واقعی و عینی و هر آنچه که ضروری است، باعث باور میان هموطنان ما شود تا ارتباطی دوستانه با رادیو برقرار کنند. وجود ارزش‌های فرهنگی، فضیلت هنر و صدای گرم، دل‌نشین و تخیل‌پرداز رادیو روح شنونده را آرام می‌کند. همچنین مونس تنهایی و شریک غم‌هایش می‌شود.

پیشگر با اشاره به وظیفه اطلاع‌رسانی و آرامش‌بخشی رادیو به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز گفت: اکنون که جامعه و ایران عزیز ما داغدار حادثه‌ای غمبار و دل‌شکن شده است، از طریق رادیو می‌توان با مردم زلزله‌زده همدلی و همراهی کرد. ما در رادیو باید هر آنچه که در این بخش از کشور ما اتفاق افتاده است و نارسایی‌ها و نابسامانی‌های وضعیت هموطنانمان و نیازهایشان را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم. از همه مهم‌تر، فضایی سرشار از امید و نشاط را برایشان فراهم کنیم. رادیو قادر است همدردی و همدلی با زلزله‌زدگان را افزایش دهد.

او ادامه داد: رادیو تنها ابزاری است که همیشه در حوادث سهمگینی مانند زلزله و جنگ که همه عناصر ارتباطی قطع می‌شود، در اختیار مردم قرار دارد. در واقع تنها ابزار ارتباطی که در شرایط سخت و نابسامان می‌تواند به آسانی در دسترس‌ باشد، رادیوست؛ رسانه‌ای که می‌تواند یاری‌رسان آرامش روح و روان پریشان عزیزانمان باشد.

جواد پیشگر در پایان گفت: مهر، عشق، نشاط، امید به زندگی و امید به آینده و آبادانی برای هموطنان داغدیده‌مان بیافرینیم.

ایسنا
کد خبر: 95653
Share/Save/Bookmark