آلبوم موسیقی «آقای سماع» منتشر شد
به آهنگسازی «امیرحسین حسنی‌نیا»
آلبوم موسیقی «آقای سماع» منتشر شد
آلبوم موسیقی آقای سماع به آهنگسازی «امیرحسین حسنی‌نیا» و در همراهی گروهی با همین نام از امروز صبح منتشر شد.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

به گزارش هنرنیوز، این آلبوم که از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری «آوای ماد» وارد بازار موسیقی شده؛ در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، ساعت ۱۷ الی ۱۹ در فروشگاه موسیقی بتهوون رونمایی خواهد شد.
آلبوم «آقای سماع» شامل ۶ قطعه است که بر روی اشعاری از مولانا و حافظ شیرازی ساخته شده‌­اند. نام قطعات این مجموعه به ترتیب «چرخان»، «شب»، «اعماق»، «مستان»، «جان» و «مراقبه» می‌باشد که در فضایی تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی بین‌المللی ساخته و تنظیم شده‌­اند. آهنگسازی و تنظیم غالب قطعات، به استثنای دو قطعه «شب» (تنظیم امیرحسین جعفری) و «اعماق» ( علیرضا مقراضی) بر عهده امیر حسین حسنی نیا بوده است.
امیر حسین حسنی‌نیا (بربط، همخوان)، وحید قاسمی (درامز و پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار، همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه‌ای) و سینا مشفقی (دف، سه تار و همخوان) به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.
«امیر حسین حسنی نیا» آهنگساز و سرپرست گروه آقای سماع دانش آموخته دانشگاه موسیقی از دانشگاه بین الملل در ترکیه است. حسنی­‌نیا فعالیت هنری خود را از سال ۷۹ شروع به کار کرد و تا امروز ۷ اپرا به روی صحنه برده است. اپرای «مسافر آب» و «از مولوی تا مولانا» از جمله این تجربه­‌ها هستند.
از جمله فعالیت ­های اخیر او می توان به اجرای اپرای «اینک شمس» اشاره کرد که سال گذشته در تالار اندیشه به روی صحنه رفت. حسنی‌­نیا همچنین کنسرت «آقای سماع» را در مرداد ماه در تالار رودکی و در مهر ماه در برج آزادی به روی صحنه برده است.

کد خبر: 79273
Share/Save/Bookmark