"نگارخانه ای به وسعت یک شهر" مخاطبین آثار هنری را افزایش می‌دهد
حسین محجوبی طراح پارک ساعی:
"نگارخانه ای به وسعت یک شهر" مخاطبین آثار هنری را افزایش می‌دهد
حسین محجوبی نقاش پیشکسوت در خصوص طرح "نگارخانه ای به وسعت یک شهر" گفت: نمایش آثار هنری در سطح شهر می‌تواند در افزایش توجه عمومی نسبت به میراث هنری نقش مهمی ایفا کند و آشنایی بیشتر شهروندان با داشته های هنری مان را موجب شود...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
به گزارش هنرنیوز، طراح پارک ساعی تهران با بیان اینکه این اقدام از آن جهت اهمیت دارد که تمام طیف‌های جامعه از تمام سنین را در برمی‌گیرد و محدود به گروه یا قشر خاصی از شهروندان نمی‌شود، ادامه داد: در جایی که اغلب مخاطبین نمایشگاه‌های هنری را هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنر تشکیل می‌دهند، این طرح می‌تواند دیگر شهروندان را نیز با آثار هنری آشتی دهد و به این ترتیب بر دامنه مخاطبین هنر بیفزاید.
این نقاش پیشکسوت همچنین با اشاره به دیگر جنبه های مثبت این طرح بیان کرد: کلان شهر تهران امروز از هجوم تبلیغات رنج می‌برد و در کنار دیگر جنبه‌های زندگی پرتکاپوی پایتخت نشینان آرامش را از آن‌ها سلب می‌کند. به همین دلیل برای ایجاد تعادل میان مقتضیات شهرنشینی و برقراری امنیت روانی شهروندان لازم است تدابیری اندیشیده شود و پیش بینی طرح "نگارخانه ای به وسعت یک شهر" می تواند یکی از راه‌های آن باشد. به نظر من این طرح آغاز خوبی برای استمرار تدابیری است که در طول سال آرامش روانی نسبی شهروندان را می تواند به دنبال داشته باشد.
محجوبی در پایان سخنانش به دیگر نتایج قابل پیش بینی حاصل از اجرای طرح "نگارخانه ای به وسعت یک شهر" اشاره کرد و گفت: گمان می کنم اجرای این طرح در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه هنرهای تجسمی کشور هم مفید باشد چرا که در اثر آشنایی بیشتر شهروندان با آثار هنری، میل و رغبت بیشتری برای تهیه این قبیل آثار و راه یافتن محصولات هنری به خانه ها ایجاد خواهد شد که می تواند به اقتصاد هنر رونق ببخشد و بر عرضه و تقاضای بازار هنر تاثیرگذار باشد.

کد خبر: 80703
Share/Save/Bookmark