طالقانی: قرار بود از بازیگران چهره استفاده کنیم
گزارش نشست مطبوعاتی فیلم«رهاتر از دریا»؛
طالقانی: قرار بود از بازیگران چهره استفاده کنیم
حمید طالقانی کارگردان فیلم «رهاتر از دریا» گفت: تهیه کننده فیلم به من قول داده بود ازبازیگران مطرح و چهره درفیلم استفاده کنیم که این امر اتفاق نیافتاد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۵۲

به گزارش خبرنگارسینمایی هنرنیوز ؛ نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی«رها تر از دریا» با حضور «حمید طالقانی» کارگردان، «عباس جهانبخش» تهیه کننده، «پوریا دلشاد»،«سمانه جهانبخش»و«علی عزیزی »بازیگران فیلم و «محمود گبرلو» مجری ومنتقد سینما دربرج میلاد برگزار شد.
در این نشست حمید طالقانی اظهارداشت: فیلمنامه فیلم سینمایی«رهاتر از دریا» چندین بار بازنویسی شد و عوامل فیلم هم چند بار عوض شدند و ما این فیلم را بدون برنامه ریزی در بندرعباس فیلمبرداری کردیم.
وی افزود: داریوش ارجمند ، امیریل ارجمند و یاسمینا واحد قرار بود بازیگران اصلی فیلم باشند، اما به دلایلی آنها انصراف دادند و فیلمبردری کار تعطیل شد. چون هم خوانی بین بازیگر نقش اول زن ومردمان وجود نداشت.
طالقانی تصریح کرد: من چون تلاش داشتم تا فیلم اولم را بسازم از یکی از دوستانم به نام «مرتضی هرندی» خواستم که به ما کمک کند و ایشان
جهانبخش: متاسفانه در حین ساخت فیلم ۱۵ روز فیلمبرداری به دلیل حضور نداشتن آقای طالقانی تعطیل شد. این درحالی است که سازمان کشتیرانی یک میلیارد تومان برای فیلم ما هزینه کرده بود وآقای هرندی هم نیمی از فیلم را سرمایه گذاری کردند.
هم روی این فیلم سرمایه گذاری کرد ، اما متاسفانه تهیه کننده فیلم بدون اینکه به ما حرفی بزند با مذاکراتی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داشت ، توانست برای فیلم وام بگیرد.
این کارگردان اضافه کرد: من نمی دانم سرمایه و وام های فیلم در کجا هزینه شده و این برای ما خیلی گران تمام شده به نحوی که مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی به خاطر اینکه در تیتراژ نام این مرکز را نیاوردیم گلایه کرده است. از طرفی من معتقدم که آقای هرندی سرمایه گذار فیلم هستند.
این بازیگر ابرازداشت: تهیه کننده فیلم به من قول داده بود ازبازیگران مطرح و ستاره و چهره درفیلم استفاده کنیم که این امر اتفاق نیافتاد. حتی ما با داوود رشیدی ، نیکی کریمی و نیوشا ضیغمی برای بازی در این فیلم قرارداد بسته بودیم که آنها با شروع فیلم هر کدام با بهانه هایی از فیلم کنار کشیدند.
طالقانی یادآورشد: امیریل ارجمند عنوان کرد که نمی توانم با تهیه کننده کار کنم و من هم در آن شرایط شکایت و انصراف خود را از فیلم اعلام کردم. ازطرفی من با حضور بازیگرهای اسپانسر مخالف بودم، قرار بود برای رها تر از دریا چند بازیگر حرفه ای حضور پیدا کنند و نیامدند. همانطور که گفتم از پروژه انصرف دادم اما دوباره جلسه گذاشتند و از من خواستند برگردم.
درادامه این نشست «عباس جهانبخش» هم اظهارداشت: من برای ساخت این فیلم صمیمانه با کارگردان کارهمکاری داشتم وقتی که قصد داشتم برای ساخت فیلم «رهاتر از دریا» پروانه ساخت بگیرم، همه به من گفتند چرا می خواهی با یک کارگردان فیلم اولی کار مثل حمید طالقانی کار کنی و من هم در جواب آنها گفتم من مشکل خاصی ندارم و به ایشان احترام می گذارم.
جهانبخش خاطرنشان کرد: متاسفانه در حین ساخت فیلم ۱۵ روز فیلمبرداری به دلیل حضور نداشتن آقای طالقانی تعطیل شد. این درحالی است که سازمان کشتیرانی یک میلیارد تومان برای فیلم ما هزینه کرده بود وآقای هرندی هم نیمی از فیلم را سرمایه گذاری کردند.
این بازیگر سینما عنوان داشت: فیلم اسفند سال گذشته دو روز با حضور
دلشاد: سه نسخه از سناریو این فیلم در خانه دارم و معتقدم برای شروع کارم در سینما با اثری ضعیفی وارد شدم و از نقشی هم که بازی کردم راضی نیستم.
داریوش ارجمند و امیریل فیلمبرداری شد و متاسفانه این بازیگران به دلیل اینکه معتقد بودند کارگردان فیلم کار اش را بلد نیست از ادامه بازی در این فیلم انصراف دادند و کار تا ۷ فروردین ماه تعطیل شد و سرمایه گذاران فیلم کنار کشیدند و اما آقای هرندی به توصیه طالقانی وارد کار شد.
وی ادامه داد: اجاره کشتی که در آن فیلمبرداری می کردیم روزی ۲۰۰ میلیون تومان بود وما حدود یک میلیارد و پانصد تومان برای ۴۵ روز فیلمبرداری هزینه کردیم . با وجود آمدن این شرایط آقای طالقانی از فیلمنامه خانمها فرشچی و جاوید استفاده نکردند و بازیگران شاهد این ماجرا بودند ومن هم به دلیل اینکه آقای ارجمند به خاطر کارگردان فیلم از پروژه انصراف دادند، مجبور شدم خودم بازی کنم.
درادامه این نشست «پوریا دلشاد» بازیگر فیلم هم ابرازداشت: شهریورسال ۱۳۸۶ با تهیه کننده کار آقای عباس جهانبخش آشنا شدم، این درحالی بود که من کلاس بازیگری رفتم و وضعیت مالی خوبی هم دارم . حتی در دوره بیست و هشتم و بیست و نهم جشنواره فیلم فجر به عنوان عکاس حضور داشتم.
وی ادامه داد: ۲۱ روز دختر من عید نوروز در کنار خانواده ام نبود چون قرار بود برای بازی در تنها یک سکانس در فیلم حضور داشته باشد . امروز هم که اینجا آمدم دلم نمی خواست این اتفاق ها بیافتد و من در جلسه اولین فیلمی که حضور پیدا کردم شاهد اتفاقات تلخ باشم. من حرف های کارگردان و تهیه کننده را تایید می کنم.
دلشاد درپایان گفت: سه نسخه از سناریو این فیلم در خانه دارم و معتقدم برای شروع کارم در سینما با اثری ضعیفی وارد شدم و از نقشی هم که بازی کردم راضی نیستم چون فیلم نامه روزانه به دستم ما می رسید.

کد خبر: 37053
Share/Save/Bookmark