حذف قهرمان سازی در عرصه سینما پاشنه آشیل فیلمسازی / با چندین کارگردان برای تولیداتی با دفاع مقدس وارد مذاکره شدیم
در نشستی با حضور تهیه کننده سریال امام علی(ع) عنوان شد:
حذف قهرمان سازی در عرصه سینما پاشنه آشیل فیلمسازی / با چندین کارگردان برای تولیداتی با دفاع مقدس وارد مذاکره شدیم
تهیه کننده سریال امام (علی) تاکید کرد : متاسفانه در حالی از بعد از انقلاب قهرمان سازی از سینما و تلویزیون ما حذف شد که بنای اصلی سینما بر قهرمان سازی استوار است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۸
به گزارش هنرنیوز ، نشست خبری تشریح اهداف موسسه نور گستر گلها در موضوع تولیدات سینمایی و سریال با موضوع دفاع مقدس با حضور سیدعباس مجابی مدیرعامل این موسسه و دکتر محمد بیک زاده تهیه کننده سریال امام علی(ع) و تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون ، امروز دهم خرداد ماه برگزار گردید.

 سید عباس مجابی مدیر عامل موسسه گفت: متاسفانه از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر خبری که از ایران و ایرانی به دنیا مخابره شده است همه اخبار خشنی بوده است تا ما را آدم های خشونت طلب نشان دهند در حالی که همگان می دانند کشور ایران خودش قربانی خشونت و تروریسم بوده است.

وی افزود: اگر اندک آگاهی به سیاست های جهانی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تمام مبانی سیاست های خارجی دنیا بر اساس دین زدایی طراحی شده است و متاسفانه در صدر این دین زدایی ، اسلام زدایی بیشتر از همه خودنمایی می کند.

سید عباس مجابی با بیان اینکه راه برون رفت ما از این بن بستی که استکبار برای کشور ما طراحی کرده است چیست؟ یادآور شد: اگر می خواهیم دنیایی فارغ از هیاهو و گرفتاریهای مادی و روزمره گی داشته باشیم می بایست همه به ارزشهای دفاع مقدس برگردیم. باید بپذیریم تجاربی را که در جنگ بدست آوردیم تجارب والایی برای کشوربوده است که ما را به خودباوری رسانیده است.

وی خبر داد که موسسه نورگستر گلها با هماهنگی با مرکزی توانسته است بالغ بر 360 هزار سند جنگ برای ساخت فیلم سینمایی ، سریال ، فیلم مستند و تئاتر دراختیار بگیرد که این موسسه با همکاری کارگردانان زبده کشور در صدد است برخی از این اسناد را با تبدیل کردن به فیلم سینمایی ، سریال و فیلم مستند برای همیشه ماندگار سازد.

مدیرعامل موسسه نورگستر گلها با بیان اینکه متاسفانه وضعیت سینما و تلویزیون ما امروز دچار بحران است و سلیقه مردم در ارائه فیلم و سریال به حدی تنزل کرده است که مردم به همین سریال هایی که پخش می شود قانع هستند به محمد بیک زاده تهیه کننده سریال امام علی (ع) که به عنوان تهیه کننده با این موسسه همکاری می کند اشاره کرد و افزود: از زمانی که امثالی مثل آقای بیک زاده ، صداو سیما را ترک کردند ما دیگر شاهد تولید و فیلم و سریال فاخر نبودیم. لذا ما برای موسسه خودمان از تخصص آقای بیک زاده به عنوان سر تهیه کننده استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین به مساجد و کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: سعی کردیم با همکاری با کانون های فرهنگی مساجد ، تئاتر در مساجد را با مدیریت آقای دکتر محمود عزیزی رونق ببخشیم.

سید عباس مجابی خبر داد هفته گذشته اولین استارت فیلم مستند با موضوع دفاع مقدس در غرب کشور زده شده است.

وی با بیان اینکه ما با قاطعیت وارد صحنه شدیم گفت: باید برای آشنا کردن آحاد مردم با فرهنگ دفاع مقدس در پی راهکارهای اصلی و مورد نیاز باشیم. ضمن اینکه تا این لحظه ما یک ریال از هیچ ارگانی کمک نگرفتیم و تاکنون هیچ مرکزی ما را حمایت نکرده است.

مجابی با اشاره به شاعرانی که در جلسه نشست خبری حضور داشتند با بیان اینکه تمام دنیا نسبت به شعرا نظر خاصی دارند و ما از این منظر حرکتی را در طول سه سال در بُعد شاعری در این موسسه انجام دادیم تصریح کرد: آیا در سطح جهان 100 بیت داریم که 10 شاعر این ابیات را در یک وزن و در یک موضوع و با یک ردیف و قافیه سروده باشند؟ حتما نخواهیم داشت اما این ابتکاری بوده که شعرای این موسسه انجام دادند و بین 250 تا 300 شاعر، بالغ بر 5 هزار بیت شعر را در دو مبحث سوگند نامه و مناجات نامه سرودند.

وی اضافه کرد: ما هشتم فروردین سال 94 سایت همسرایی را افتتاح کردیم و چهارم شهریور مصادف با تولد امام رضا(ع) نیز اولین اجلاس جهانی همسرایی را برگزار کردیم و امسال نیز در 26 مرداد ماه دومین اجلاس جهانی همسرایی را برگزار خواهیم کرد.

به گفته مجابی ، این موسسه در دوم آبانماه 94 رادیو اینترنتی گلها را در حوزه شعر و شاعری افتتاح کرده است.

دکتر محمد بیک زاده تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و تهیه کنننده سریال امام علی(ع) نیز در این نشست گفت: متاسفانه سینما به گونه ای شده است که چون به نظر می رسد تهیه کنندگی شغل سودآوری است لذا اقشار مختلف جامعه به سمت تهیه کنندگی خیز برداشتند بدون اینکه از این حرفه چیزی بلد باشند و کارهای ما به گونه ای ساخته می شوند که معلوم است زورکی می خواهیم پیامی را به مخاطب بقبولانیم. بنابراین فیلم ها و سریال های ما و همچنین مردم ما نیز دچار نزول شدند و این امر در تمام شئون فرهنگی ما قابل مشاهده است.

تهیه کننده سریال امام (علی) ادامه داد: متاسفانه از بعد از انقلاب قهرمان سازی از سینما و تلویزیون ما حذف شد و چون جوانان ما در فیلم های ایرانی قهرمان خودش را نمی یافت به ناچار به قهرمانان دیگر کشور ها پناه می برد در حالی که بنای اصلی سینما بر قهرمان سازی است این درحالی است که ما قهرمانان وطنی زیادی داریم که جا دارد فیلمنامه نویسان و کارگردانان ما به این قهرمان سازی وطنی توجه کنند.

وی با اشاره به تولیدات موسسه نور گستر گلها گفت: ما در این موسسه، سریال ، سینمایی و فیلم مستند را در دستور کار خود قرار دادیم و باید عرض کنم که تولید فیلم مستند در این موسسه شروع شده است و ما حتی می توانیم در فیلم های مستند هم از قهرمانان وطنی و داخلی به نحو احسن استفاده کنیم.

محمد بیک زاده همچنین از تولیداتی این موسسه برای راهیان نور خبر داد. تهیه کننده سریال کمند خاطرات یاد آور شد: ما در دفاع مقدس ، شاهد شادی و غم بودیم و بدان گونه نبوده است که ما فقط شاهد لمپن بازی در جبهه بوده باشیم مثل برخی از فیلم ها که فقط به این بخش توجه کردند. ضمن اینکه در جبهه ها نیز فقط شاهد دعا و نیایش مثل دو چشم بی سو هم نبودیم. هر دوی آن به تنهایی غلط است بلکه شاهد یک فضای لطیف انسانی همراه با غم و شادی بودیم.

محمد بیک زاده از آماده بودن برخی از فیلمنامه ها در این موسسه برای تولید در عرصه های سینمایی، سریال و مستند خبر داد و گفت: در حال حاضر با برخی از کارگردانان سینما برای تولیدات این آثار مذاکراتی انجام شده است.






کد خبر: 91649
Share/Save/Bookmark