واکنش «فارابی» به حواشی «مست عشق»
واکنش «فارابی» به حواشی «مست عشق»
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره حواشی به‌وجود آمده برای فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی توضیحاتی ارائه کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
به گزارش هنرنیوز ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با محمدرضا مقدسیان در برنامه رادیویی «نمای نقره‌ای»، درباره مشکلات حقوقی پیش‌آمده برای فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که به صورت مشترک با کشور ترکیه تولید شده توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این گفتگوی تلفنی درباره این فیلم توضیح داد: با همه احترامی که به سازندگان «مست عشق» قائل هستم باید بگویم که ما پیش از تولید این فیلم، مذاکراتی با نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان داشتیم و گفتیم می‌توانیم به آن‌ها مشورت‌هایی در حوزه مذاکره و حتی ابعاد حقوقی این کار مانند انعقاد قرارداد بدهیم، مطلقاً منظورمان از گفتن این حرف داشتن آورده مالی برای بنیاد سینمایی فارابی نبود، بلکه حرفمان درباره مشورت‌هایی بود که به‌عنوان یک نهاد سینمایی می‌توانستیم ارایه بدهیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: اگر واقعاً قرارداد «مست عشق» دقیق‌تر نوشته و امضا می‌شد شاهد این اتفاقات و اختلافات بین طرفین نبودیم ولی سازندگان «مست عشق» پیشنهاد ما را رد کردند بعد از اختلافات پیش آمده هم بنده با دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه صحبت و پیگیری تلفنی هم کردم ولی خوشبختانه ارتباط سازندگان این فیلم هم برقرار شد و خودشان کارشان را پیگیری می‌کنند.

تابش در پایان بیان کرد: ما باید قبل از انعقاد قراردادها به‌ویژه در موضوعات این چنینی بیشتر مراقبت کنیم چون وجه فرهنگی این فیلم برای سینمای ایران تعیین کننده است. با این اوصاف صاحبان «مست عشق» نخواستند ما در موضوع ورود کنیم و چون این فیلم تولید شده در بخش خصوصی است دیگر بخش دولتی نمی‌تواند ورود کند مگر اینکه شکواییه‌ای بین طرفین رد و بدل شود، دستگاه دیپلماسی تأثیرگذاری خود را داشته باشد و پیگیری کند.
کد خبر: 98219
Share/Save/Bookmark