ساعت پخش سریال‌های رمضان
ساعت پخش سریال‌های رمضان
در نشست اعلام برنامه‌های رمضان ۹۸، از سه سریال جدید برای پخش در ماه رمضان نام برده و ساعت پخش آنها اعلام شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۱
به گزاش هنرنیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی، سرپرست جدید شبکه قرآن و معارف سیما در نشستی خبری که ۱۴ اردیبهشت ماه در ساختمان این شبکه برگزار شد، ضمن اعلام ویژه برنامه‌های معارفی تلویزیون در ایام رمضان، به پرسش‌های انتقادی خبرنگاران درباره ساخت برنامه‌های روتین در این شبکه پاسخ داد و به دفاع از برنامه‌های فعلی این شبکه پرداخت.

او تاکید کرد: شبکه معارف سیما نه تنها ریزش مخاطب نداشته بلکه در ایام رمضان بر میزان مخاطبان آن افزوده می‌شود.

شب‌های رمضان و سریال‌های سیما

در این نشست همچنین اعلام شد که شبکه‌های یک، دو و سه با سریال‌های جدید «از یادها رفته»، «دلدار» و «برادر جان»، شبکه چهار با سریال تأمینی «امام علی (ع)» در شب‌های ماه رمضان مهمان مخاطبان روزه‌دار می‌شوند.

این چهار سریال در شب‌های ماه رمضان از شبکه‌های یک، دو، سه و چهار در ساعات ۲۲:۱۰، ۲۱:۳۰، ۲۰:۳۵ و ۲۴ روی آنتن می‌رود.

پخش «ماه بهشت» با رویکرد «ماه عسل»

سرپرست جدید شبکه قرآن و معارف سیما در سخنانی گفت: ما در شبکه قرآن تلاش می‌کنیم به ویژه در ایام رمضان از حوزه معنویت بهره‌برداری اجتماعی کنیم، به همین منظور امسال برنامه «ماه بهشت» را با رویکرد «ماه عسل» که اجتماعی‌تر است طراحی کرده‌ایم تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ضمن اعلام جزئیات برنامه‌های معارفی شبکه‌های مختلف سیما، یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های مطرح‌شده در ایام رمضان تولید جدید هستند.

حجت الاسلام عرفاتی در این نشست گفت: ماه مبارک رمضان امسال را در سیما با شعار «کمک همراه با کرامت به نیازمندان» آغاز کردیم. با توجه به اینکه در ابتدای سال ۹۸ هموطنان ما در مناطق مختلف ایران گرفتار حادثه سیل شدند سعی کردیم در ماه مبارک رمضان چون مولایمان امام علی (ع) کمک به نیازمندان را سر لوحه کارمان قرار دهیم.


برنامه‌های سحر و افطار تلویزیون

سرپرست شبکه قرآن سیما اعلام کرد: حسن سلطانی اجرای برنامه سحرگاهی شبکه یک را به عهده دارد و این برنامه از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد پخش خواهد شد. برنامه «دعوت» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد. برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» و ویژه برنامه افطار «هزار راه نرفته» از شبکه دو سیما پخش می‌شود. ویژه برنامه سحرگاهی «ماه من» با اجرای نجم الدین شریعتی به صورت زنده از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

عرفاتی با بیان اینکه هنوز جایگزینی برای برنامه «ماه عسل» در شبکه سه سیما معرفی نشده است، گفت: با توجه به پخش نشدن «ماه عسل» ویژه برنامه افطار شبکه سه هنوز اعلام نشده است. «معنای زندگی» عنوان ویژه برنامه افطار شبکه چهار سیما خواهد بود. همچنین برنامه «خلوتگه عارفان» با اجرای مجید یراقبافان برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما است. برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور حجت الاسلام قرائتی از شبکه یک، برنامه «این شب‌ها» با اجرای مجید یراقبافان و سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، «کوی محبت»، «مسافر ماه»، «از لاک جیغ تا خدا» و «کام شیرین» از شبکه دو در این ایام پخش خواهند شد. همچنین برنامه‌های «سمت خدا»، «لحظه‌ها را دریاب»، «مخاطب خاص» و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان از برنامه‌های شبکه سه در این ایام هستند. شبکه افق سیما برنامه‌ی سحر را با اجرای شهرام شکیبا به روی آنتن خواهد برد. ماه نشان با اجرای دلبران از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت. شبکه امید نیز در برنامه کوچه بهار و در لحظه افطار ویژه برنامه افطاری ساده را به روی آنتن خواهد برد. شبکه آموزش سیما نیز ویژه برنامه «دست خدا» را در لحظه افطار به روی آنتن خواهد برد. شبکه قرآن سیما نیز برنامه «ماه بهشت» را در افطار تدارک دیده است. شبکه کودک ویژه برنامه «سر سفره خدا» را در سحرگاه روی آنتن می‌برد.

برنامه‌های ترتیل‌خوانی

وی در ادامه معرفی برنامه‌های معارفی تلویزیون در ایام رمضان اعلام کرد: در تمام شبکه‌های سراسری و استان‌ها، ترتیل‌خوانی و جز خوانی خواهیم داشت. برنامه‌های ترتیل خوانی به شرح زیر است: شبکه یک بعد از نماز صبح از حرم امام رضا (ع)، شبکه دو ساعت ۱۰:۳۰ از خراسان جنوبی شهرستان طبس، شبکه سه ساعت ۱۴:۴۵ از حرم حضرت معصومه (س)، شبکه چهار ساعت ۱۴:۳۰ از شاهچراغ، شبکه پنج ساعت ۱۱ از امامزاده صالح (ع)، شبکه قرآن بعد از نماز صبح از آستان هلال بن علی در آران و بیدگل، ساعت ۱۱ تا ۱۲ از حرم امام رضا (ع) و ساعت ۱۷ از حرم امام خمینی (ره).



برنامه‌های ویژه شب‌های احیا

وی ویژه برنامه‌های شب‌های احیا را نیز اعلام کرد و گفت: شبکه یک، پوشش مراسم احیا از حرم امام رضا (ع) را در هر سه شب احیا در برنامه دارد. شبکه دو، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از مصلای امام خمینی (ره) و دو شب دیگر از حرم حضرت معصومه (س) برنامه‌ها را به روی آنتن خواهد برد. شبکه سه هر سه شب از حسینیه همدانی‌ها، ویژه برنامه‌های احیا را پخش خواهد کرد. شبکه چهار، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از حرم حضرت معصومه (س) و شب ۲۱ رمضان از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و شب ۲۳ رمضان از دانشگاه تهران برنامه خواهد داشت. شبکه پنج، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از حرم عبد العظیم و در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان از مهدیه تهران روی آنتن می‌رود.


سخنرانان

شبکه یک سیما سخنرانی سیدمهدی میرباقری را از مسجد ارک تهران و سخنرانی ضیا حیدری را از حسینیه کاشانی‌های دولاب پخش می‌کند. شبکه دو سیما سخنرانی حجت‌الاسلام حسین انصاریان، شبکه سه سیما سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، شبکه چهار سیما آیت الله ناصر، شبکه‌پنج سیما سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، شبکه قرآن و معارف سیما سخنرانی آیت الله ناصری دولت‌آبادی، و سخنرانی شیخ حسین انصاریان و شبکه آموزش سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا را در ایام رمضان به روی آنتن خواهد برد.

ایسنا
کد خبر: 97364
Share/Save/Bookmark