کتابخانه سیار یار مهربان در شمیرانات افتتاح شد
کتابخانه سیار یار مهربان در شمیرانات افتتاح شد
کتابخانه سیار یار مهربان با حضور فرماندار شمیرانات، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران و مسئولان استانی و شهرستانی در کتابخانه باهنر شمیرانات افتتاح و رونمایی شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵
به گزارش هنرنیوز ، کتابخانه سیار شمیرانات با بیش از 2000 نسخه کتاب از امروز سه‌شنبه 28بهمن ماه، افتتاح شده و قرار است پس از پایان شیوع کرونا، با حضور در محلات شهرستان شمیرانات و روستاهایی که از مرکز شهر دور هستند، خدمات کتابخانه ای به علاقه‌مندان ارائه کنند.

«مهدی ساداتی» فرماندار شهرستان شمیرانات در خصوص راه اندازی این کتابخانه گفت: کار خوب و ارزشمندی اتفاق افتاده و این شیوه، یک روش جدیدی است که از کتابخانه‌های عمومی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه های سیار موجب می شود که ارتباط مردم با کتاب قطع نشود، افزود: اگرچه نمی توانیم در برخی نقاط کتابخانه داشته باشیم، اما حضور کتابخانه‌های سیار یادآور این است که باید با کتاب قهر نکنیم و با آن آشتی باشیم.

​ساداتی اظهار داشت: امکاناتی که این واحد سیار دارد و نشیمنی که برای مراجعان در نظر گرفته و وجود تنوع در کتاب ها قابل ملاحظه است.

فرماندار شهرستان شمیرانات اظهار داشت: امروزه تقویت و تجهیز نهاد کتابخانه ها به ویژه در شرایط کرونا را می توانیم یکی از مولفه ها در امر خیر معرفی کنیم‌.

​محمد هادی ناصری طاهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز اظهار داشت: با توجه به اقتضائات و شرایطی که در شهر تهران است و محدودیت امکاناتی که وجود دارد، یکی از اقداماتی که در کوتاه مدت باید برای دسترسی شهروندان به کتاب برنامه ریزی کرد ایجاد و راه اندازی ناوگان کتابخانه سیار است.

وی با بیان اینکه، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح کشور در این حوزه پیشرو است، عنوان کرد: این نهاد خدمات خاصی را در نقاط مختلف ارائه می‌کنند و بر اساس همین دانش و تجربه در استان تهران نیز تا پیش از این ۹ کتابخانه سیار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه استان تهران با توجه به شرایط خاص خود نیازمند نگاه و توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که اگر دستگاه‌ها در این خصوص آماده باشند و امکانات اولیه را داشته باشند، تجهیز کتابخانه‌های سیار در استان تهران را انجام دهیم.

​ناصری همچنین گفت: امیدواریم شهرداری تهران با انجام تعهد قانونی خود درباره نیم درصد درآمد، در کوتاه ترین زمان شاهد اتفاقات خوب برای شهر تهران و استان تهران باشیم.

«پروین بینشیان» رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات نیز تاکید کرد: با پایان کرونا، این کتابخانه سیار در سطح شهر شمیران منطقه یک تهران و محلات آن حرکت می‌کند و همچنین با حرکت به سمت روستاهای دو بخش لواسانات و رودبار و قصران در شمیرانات خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، این کتابخانه برنامه هفتگی در سطح شهرستان خواهد داشت، عنوان کرد: این کتابخانه سیار با بیش از دو هزار نسخه کتاب تجهیز شده و خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: این کتابخانه با کتاب‌های به روز در حوزه کودکان و نوجوانان بزرگسالان و رشته های متنوع تجهیز شده است.

​بینشیان ادامه داد: این کتابخانه سیار می تواند با مشارکت و همکاری مدارس، پایگاه های بسیج و سایر دستگاه‌ها در ارائه برنامه های فرهنگی از جمله نشست های کتابخانه ای، معرفی کتاب و مسابقات فرهنگی فعالیت داشته باشد.
کد خبر: 98453
Share/Save/Bookmark