انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی
براساس تفاهم نامه پژوهشگاه و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور صورت می گیرد:
انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی
بر اساس تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی صورت می گیرد .
 
تاريخ : شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
به گزارش هنرنیوز؛اهداف این تفاهم نامه که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه و عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور رسید ، مشارکت در فعالیت های پژوهشی و آموزشی در موضوعات مورد توافق و بهره مندی از امکانات و توانایی های یکدیگر برای توسعه علم و فن آوری و کاربرد آن در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی و تحقق اهداف علمی و فناوری مورد علاقه دو طرف اعلام شده است .

همکاری مشترک در انجام مطالعات دیرین گیاه شناسی و ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط ، مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی از موارد مورد توافق دو طرف است .

همکاری مشترک پژوهشی در ارتباط با شناخت پوشش گیاهی آسیب رسان به آثار در محوطه های تاریخی و بررسی روش های کنترل آنها و مطالعه در زمینه پوشش های گیاهی محافظ از موارد دیگر توافق است .

دو طرف همچنین توافق کردند در زمینه توسعه روش های تشریح ، تشخیص و حفاظت از چوب های تاریخی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و همچنین انجام مطالعات مشترک در زمینه شناخت باغ ایرانی و شیوه های نگهداری و حفاظت از دیدگاه فنی و اقلیمی همکاری کنند .

مبارزه با حشرات آسیب رسان به آثار تاریخی

همکاری مشترک در زمینه روش های مبارزه با آفات و حشرات آسیب رسان به مجموعه های میراث فرهنگی و همچنین شناخت و تعیین خسارت وارده به محوطه های گردشگری در مناطق کویری و بیابانی از موارد دیگر توافق دو طرف است .
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور همچنین متعهد شدند که نسبت به تبادل اطلاعات علمی در زمینه گلسنگ ها و جلبک ها و یافتن راه کارهای تخصصی به منظور مقابله با آن اقدام کنند .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،ارایه اطلاعات مورد نیاز پژوهشگاه از گیاهان بی گل " گلسنگ ها و جلبک ها " آسیب رسان به بناها و محوطه های تاریخی ، ارایه راه کارهای تخصصی در زمینه حفاظت از هر باریوم ، برگزاری کارگاه ها ، نشست ها و سمینارهای تخصصی ، استفاده از متخصصین برای مقابله با آفات در مخازن موزه ها از تعهدات دو طرف دراین تفاهم نامه است .
کد خبر: 90343
Share/Save/Bookmark