واکنش سازمان سینمایی به تصمیم جدید شورای عالی تهیه‌کنندگان
واکنش سازمان سینمایی به تصمیم جدید شورای عالی تهیه‌کنندگان
 
تاريخ : شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در پی تصمیم شورای عالی تهیه‌کنندگان مبنی براینکه فقط پرونده‌هایی در شورای پروانه فیلمسازی بررسی شوند که تهیه‌کنندگان آن‌ها توسط این شورا کتباً معرفی شده باشند، گفت: این موضوع در حد پیشنهاد مطرح شده و ما در حال بررسی آن هستیم.

سید غلامرضا موسوی ـ دبیر هیات رئیسه شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ـ هفته‌ی گذشته اعلام کرد: «جهت مراقبت صنفی از سلامت سرمایه‌گذاری، تولید و امنیت بازار، شورای عالی تهیه‌کنندگان مصوب کرد که صرفاً پرونده‌هایی در شورای پروانه‌ی فیلمسازی بررسی شوند که تهیه‌کنندگان آن‌ها توسط شورای‌عالی کتباً معرفی شده باشند.»

در این‌باره حبیب ایل‌بیگی بیان کرد: موضوع مطرح شده صرفا یک پیشنهاد و درخواست بوده که ما در حال بررسی آن هستیم، چون یکسری امور حاکمیتی است که باید ببینیم کدام یک قابل واگذاری هستند و کدام یک شرایط واگذاری ندارند.

وی خاطر نشان کرد:‌ در یک دوره‌ای انتخاب کارگردان‌های اول طبق توافقی به کانون کارگردانان سپرده شد و اعضای این کانون بودند که بررسی می‌کردند آیا می‌توان به یک کارگردان مجوز ساخت فیلم داد یا خیر. این اقدام محاسن و معایب خود را داشت، اما به هر حال بعد از چند سال دوباره به وزارت ارشاد برگشت و الان این موضوع توسط شورای پروانه‌ی ساخت دنبال می‌شود.

او اضافه کرد: در خصوص تهیه‌کنندگی نیز باید بررسی کنیم و ببینیم نتیجه به کجا می‌رسد.
کد خبر: 93223
Share/Save/Bookmark