تبليغ بهترين راه شناساندن كالاهاي ايراني است
عضو كميسيون آموزش مجلس:
تبليغ بهترين راه شناساندن كالاهاي ايراني است
عضو كميسيون آموزش مجلس گفت: كالاهاي فرهنگي كشور اغلب كالاهاي با كيفيت و خوبي هستند اما نياز به تبليغ بيشتري دارند ...
 
تاريخ : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
به گزارش هنرنیوز «سيد محمدباقر عبادي» عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو روابط عمومي جشنواره مصرف كالاهاي فرهنگي با الگوي ايراني- اسلامي گفت: كالاهايي كه ساخت ايران هستند كمك زيادي به معرفي توليدات داخلي مي‌كنند ضمن اينكه به واسطه توليدات براي جوانان اشتغال زايي مي كنند.
وي در ادامه افزود: بايد توجه داشت كه بسياري از كالاهاي ايراني از نظر كيفيت سخت افزاري و نرم افزاري بسيار مرغوب تر از كالاهاي خارجي هستند اما مردم آگاهي لازم براي استفاده از اين نوع كالاها ندارند . اكثر كالاهاي خارجي كه وارد كشور مي‌شوند با خود پيام فرهنگي به دنبال دارند كه مصداق تهاجم فرهنگي است اين درحالي است كه بر كالاهاي داخلي نسبت به كالاهاي خارجي نظارت بيشتري وجود دارد.
عضو كميسيون آموزش مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم كشوري خودكفا و آباد داشته باشيم و سيرتكاملي سريع‌تر پيش برود از يك سو بايد نگاه وي‍‍ژه‌اي به كالاهاي ايراني داشته باشيم و از سوي ديگر مديران ذيربط جلوي واردات بي رويه را بگيرند. با مديريت صحيح مي‌توان جلوي خيلي از آسيب‌ها را گرفت.
عبادي با بيان اينكه مصرف‌گرايي مطلوب نيست و به لحاظ فرهنگي به جامعه آسيب مي‌زند، يادآور شد:‌مصرف گرايي به نوعي تزلزل بيش از اندازه است و مشخصه فرهنگ غربي به حساب مي‌آيد.بايد توجه داشت كه بايد نگرش ايراني- اسلامي را از مدارس آغاز و نهادينه كرد.
وي با بيان اينكه كالاهاي ايراني در سبد خانواده هاي ايراني جايي ندارند، گفت: يكي از نكات قابل توجه اين است كه كالاهاي فرهنگي ايراني بسته بندي و بازاريابي و تبليغ خوبي ندارند. اينكه كالايي توليد شود بخش كوچكي از يك كار است و بايد كارهاي بيشتري براي ديده شدن آن انجام گيرد.
عضو كميسيون آموزش مجلس با بيان اينكه تسخير بازار توسط كالاهاي ايراني، هنر مي‌خواهد، يادآور شد: گاهي كالايي مرغوب نيست اما بسته بندي دارد كه افراد را به استفاده از آن سوق مي دهد و استفاده بيش از اندازه مردم كشورمان از كالاهاي خارجي هم دليل عمده اش همين موضوع است .
وي خاطرنشان كرد: اگر دقت كرده باشيد مردم كشور آلمان وقتي به كشور ديگري مسافرت مي‌كنند به دنبال كالايي از كشورمان خودشان براي خريد و استفاده هستند. به فرض اينكه اگر هم قرار است از فرهنگ غرب الگوبرداري كنيم بايد اين موارد را الگوبرداري كنيم.
عبادي ادامه داد: كالاهاي فرهنگي كشور ما اغلب كالاهاي با كيفيت و خوبي هستند اما نياز به تبليغ بيشتري دارند و همچنين همانطور كه در اشاره كردم نياز به بسته بندي هاي شكيل تري دارند تا مخاطب ايراني را جذب كند.
وي خاطرنشان كرد: بايد زمينه هاي لازم براي استفاده از كالاهاي ايراني فراهم شود،ابتدا خود مردم را به سمت استفاده از كالاهاي ايراني سوق دهيم و بعد بتوانيم اين كالاهاي فرهنگي مان را به كشورهاي ديگري هم صادر كنيم.
اولين جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی شهریورماه سال جاری به همت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مشاركت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري در تهران برگزار می شود.
کد خبر: 81163
Share/Save/Bookmark