تاریخ شفاهی انقلاب را در پوستر پایان استعمار بخوانید
تاریخ شفاهی انقلاب را در پوستر پایان استعمار بخوانید
در آستانة سی ‌و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پوستر «این چند کتاب» با عنوان «پایان استعمار» منتشر شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۶
به گزارش هنرنیوز ، در آستانه سی ‌و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پوستر «این چند کتاب» با عنوان «پایان استعمار» و موضوع «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی» به همّت اداره کل فرهنگی نهاد منتشر شد.

«پایان استعمار» با معرفی 8 کتاب برای آشنایی بیشتر مردم، به‌ویژه جوانان با انقلاب شکوهمند اسلامی، فلسفة آن و بازخوانی خاطرات مستند انقلاب اسلامی ایران تهیه شده است.

«به روایت اول شخص مفرد»، «فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی»، «ده شاعر انقلاب»، «آخرین هجرت»، «امتداد امام(ره)»، «و حرکت آغاز می‌شود»، «خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)» و «وقتی همه بیدار بودند» آثار معرفی شده در این پوستر با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است.

«به روایت اول شخص مفرد» اثر بهزاد دانشگر با هدف پاسخ به سؤالات موجود در خصوص انقلاب به نگارش درآمده و نگارنده سعی در بیان انگیزه‌های مردم در این حرکت مهم تاریخی داشته است.
«فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی» کتاب دیگری است که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده و خواننده در این کتاب با شعارهای دوران انقلاب اسلامی آشنا می شود.

کتاب «ده شاعر انقلاب» نیز به کوشش محمدکاظم کاظمی با هدف نقد آثار 10 شاعر تأثیرگذار انقلاب و بررسی بدایع صوری و معنوی موجود در آثار آنان پدید آمده است.

همچنین کتاب «آخرین هجرت» با قلم مجید ملامحمدی در قالب یک اثر تاریخی، مهم‌ترین اتفاقاتی که برای حضرت امام خمینی(ره) از واپسین روز‌های حضور ایشان در عراق (11 مهر) تا 12 بهمن 57 رخ داده است، روایت می‌کند.

«امتداد امام(ره)» به‌همّت رضا مصطفوی و حسن ابراهیم‌زاده پدید آمده و گزیده‌هایی از زندگی‌نامة رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدظلّه‌العالی) است. این کتاب با بهره‌گیری از هنر گرافیک به ذکر وقایعی ناب و کمتر شنیده ‌شده در خصوص زندگی فردی و اجتماعی ایشان پرداخته است.


کتاب «و حرکت آغاز می‌شود» روزشمار حرکتی است که در سال ١٣٥٦ آغاز و به انقلاب اسلامی در٢٢ بهمن سال ١٣٥٧ منجر شد. حمیدرضا شاه آبادی این کتاب را در 36 صفحه نوشته است.

محسن کاظمی با جمع‌آوری بخشی از تاریخ شفاهی انقلاب برگرفته از زندگی خانم دباغ در کتاب «خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)» که از جمله زنان مبارز در سال‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ‏است، مخاطب را با زندگی این شیرزن دوران انقلاب آشنا می کند.

کتاب «وقتی همه بیدار بودند» نیز اثری مختص نوجوانان است؛ این کتاب ماجرای چند روز از زندگی دختری نوجوان به نام سپیده با پدر و مادری که اندیشه‌های متفاوت دارند، را در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب به تصویر می کشد.

مجموعه پوسترهای «این چند کتاب» از جمله قالب‌های ترویجی خواندن است که به همت اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی طراحی، تولید و توزیع می‌شود.
کد خبر: 94006
Share/Save/Bookmark