نمایش  «عقل دهم» از سه شنبه در ایرانشهر اجرا می رود
گفتگوی هنرنیوز با محسن معینی کارگردان نمایش« عقل دهم» ؛
نمایش «عقل دهم» از سه شنبه در ایرانشهر اجرا می رود
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
محسن معینی کارگردان نمایش« عقل دهم» در گفتگو با هنرنیوز از مجوز اجرای این نمایش خبر داد گفت: نمایش«عقل دهم» در دومین بازبینی خود دو مورد اصلاحیه ای را که داشت برطرف کرد و مجوز اجرا را دریافت کرد و نمایش از سه شنبه 20 اردیبهشت ماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

این کارگردان ادامه داد: در دومین بازبینی 2 تابلوی ما که در بازبینی نخست به آنها اصلاحیه خورده بود حذف شد که سعی کردیم با جایگزینی بخشهای دیگردر کار، اثر جذابیت خود را از دست ندهد.

وی خاطر نشان کرد: با حذف دو تابلو در کار مفهومی که قصد القای آن را داشتیم تغییر کرد وهمچنین کار از نظر زیباشناسی نیز دچار تغییراتی شد اما خوشبختانه مضمون اصلی نمایش تغییری پیدا نکرده است.

عقل دهم داستان نويسنده‌اي است كه در اثر اتفاقي وارد ساحت آدم‌هاي داستانش مي‌شود كه اين آدم‌ها، آدمهاي جهان شمولي هستند و در تاريخ فرهنگ جهان تاثير گذاشتند. كساني مثل نيچه و كوپر كه از فلاسفه مهم معاصر هستند. نويسنده در اين وادي با اين اشخاص و انديشه‌هايشان رو به رو مي‌شود و حتي در يكي از تابلوها با زبان رسانه رو به رو مي‌شود و در پي عبور از اين مرحله به دنبال رسيدن به ساحت حقيقت است اما از آنجا كه همه چيز مجازي است و شايد با اصل حقيقت خيلي ارتباط نداشته باشد درمانده مي‌شود و در نهايت با كمك نمادي از عقل دهم نجات مي‌يابد.

بازیگران این نمایش عبارتند از : علي اوسيوند، حميرا رياضي و علي سليماني، ساغرعزيزي، ساناز كيهان، سهيلا جوادي، الهام رسولي، محمدجواد حبيبي اميرنيك سرشت.

کد خبر: 26786
Share/Save/Bookmark