برگزاری ۴ نمایشگاه به مناسبت هفته موزه ها و میراث فرهنگی در تبریز
برگزاری ۴ نمایشگاه به مناسبت هفته موزه ها و میراث فرهنگی در تبریز
رئیس امور موزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری ۴ نمایشگاه به مناسبت ۲۹ اردیبهشت (۱۸ می) روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی به منظور ارج نهادن به جایگاه والای موزه ها در حراست از آثار و اسناد تاریخی اعلام کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهدی بزاز دستفروش با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت موزه ها به عنوان پل ارتباطی بین نسل های مختلف بشری و ایجاد احساس هویت و تعلق اجتماعی به پیشینه خود، روز جهانی موزه ها، بهانه ای برای پاسداشت موزه ها و ارج نهادن به نقش حیاتی آن ها در حفظ و ارتقای فرهنگی جامعه است.

وی با تلقی موزه ها به عنوان عنصر فرهنگ‌ساز در جامعه، وجود موزه ها را مهر تأئیدی بر اصالت فرهنگ و اندیشه در بین جوامع دانست و افزود: نمایشگاهی از آثار تاریخی به منظور بازدید علاقه مندان در موزه های استان برگزار خواهد شد.

بزار دستفروش در تشریح جزئیات این نمایشگاه ها گفت: موزه آذربایجان ظرف مدت یک هفته میزبان دو نمایشگاه فلزکاری ایران در دوره پیش از اسلام و سکه های بیزانسی مکشوف از قلعه بختک لیلان خواهد بود.

وی تأکید کرد: سکه های بیزانسی مکشوف از قلعه بختک لیلان از توابع شهرستان ملکان با قدمت بیش از سه هزار سال، برای نخستین بار بعد از اکتشاف در سال ۹۴ در موزه آذربایجان در معرض دید عموم قرار می گیرد.

بزاز دستفروش اعلام کرد: علاوه بر موزه آذربایجان، نمایشگاهی از احکام و فرامین سلاطین قاجار به میرزا یوسف خان مستشار الدوله نیز به مناسبت روز جهانی موزه ها در موزه قاجار و نمایشگاه ابزارآلات روشنایی در دوره ایلخانی در موزه ایلخانی مراغه برگزار خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه های مزبور از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۹۵ برای بازدید عموم دایر خواهند بود.
کد خبر: 91522
Share/Save/Bookmark