متاسفانه جنبه‌ منفی رسانه‌های نوین را در خبرها می‌بینیم
علی اکبر فرهنگی:
متاسفانه جنبه‌ منفی رسانه‌های نوین را در خبرها می‌بینیم
دکتر علی اکبر فرهنگی با اشاره به نقش رسانه‌های نوین در نهاد اقتصادی بیان کرد: نهاد اقتصاد در واقع با شکل‌گیری رسانه‌های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می‌شود و در این اقتصاد از طریق تکنولوژی های نوین، پا را از قلمرو مرزها فراتر خواهید گذاشت.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۶
به گزارش هنرنیوز ، این استاد علم ارتباطات امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در اولین همایش ملی رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهادهای اجتماعی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان (هایتک) اظهار کرد: متأسفانه آنچه که ما بیشتر در اخبار و رسانه‌ها می‌بینیم، جنبه‌های منفی رسانه‌های نوین است که درست است اما باید توجه داشت این رسانه‌ها ابزاری هستند که از آن می‌توانیم در جهت‌های بسیار خوب استفاده کنیم.

فرهنگی با بیان اینکه وقتی تکنولوژی جدید می‌آید، دگرگونی‌ها را در ابعاد مختلف آغاز می‌کند، گفت: رسانه‌های نوین تک تک نهادهای اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

وی با اشاره به تأثیر رسانه‌های نوین در اقتصاد، آموزش و پروش و … تصریح کرد: همه تغییرات محصول ابزاری است که به صورت تکنولوژی وارد شده و تأثیر خود را می‌گذارد.

این استاد مدیریت رسانه با اشاره به نقش رسانه‌های نوین در نهاد اقتصادی بیان کرد: نهاد اقتصاد در واقع با شکل‌گیری رسانه‌های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می‌شود و در این اقتصاد از طریق تکنولوژی‌های نوین، پا را از قلمرو مرزها فراتر خواهید گذاشت.

وی افزود: آنچه که باید بیشتر به آن بیندیشیم این است که چطور می‌تواند رسانه‌های نوین فرآیند صادرات را برای ما تسهیل کند.

فرهنگی اظهار کرد: باید از رسانه‌های نوین در جهت اهداف اقتصادی و صادرات استفاده کرد و نکته با اهمیت دیگر، تغییر شکل منابع انسانی و توانمندسازی توسط رسانه‌های نوین است.

وی تصریح کرد: جهان بیشتر دارد به سمت اخلاقی شدن گرایش پیدا می‌کند و بی بند و باری ها دارد تحت الشعاع اخلاق گرایی و فلسفه اخلاقی قرار می‌گیرد و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

فرهنگی بیان کرد: رسانه‌های نوین در خدمت بشر است تا هستی خود را به راستی برساند.
کد خبر: 97355
Share/Save/Bookmark