بهرامی: معرفی نیروی تحصیلکرده به فضای حرفه ای رادیو تئاتر از اهداف جشنواره است
گزارش هنرنیوز از نشست نخستین جشنواره رادیو تئاتر موج؛
بهرامی: معرفی نیروی تحصیلکرده به فضای حرفه ای رادیو تئاتر از اهداف جشنواره است
بهرامی در نشست نخستین جشنواره رادیو تئاتر موج گفت: هدف برگزاری جشنواره رادیو تئاتر موج معرفی نیروی تحصیلکرده به فضای حرفه ای این حوزه است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۱
نشست نخستین جشنواره رادیو تئاتر موج صبح امروز با حضور دبیر این جشنواره علی بهرامی دبیر در خانه کوچک نمایش برگزار شد.
در ابتدای این جشنواره بهرامی گفت: در ابتدا قرار بود تا این جشنواره در روزهای ۱۶ تا ۲۰ بهمن ماه برگزار شود که به علت اینکه جشنواره رادیو تئاتر با جشنواره موج تداخل پیدا می کند تاریخ برگزای جشنواره به ۲۵ تا ۲۷ تغییر پیدا کرد و ۲۹ بهمن ماه در تالار کوچک نمایش اختتامیه این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: با تغییر زمان برگزاری جشنواره زمان اجراها هم تغییر کرد و نمایش ها در دو ساعت ۱۴ و ۱۶ اجرا خواهند شد. ما جشنواره را به مناسبت دهه فجر تدارک دیدیم که البته ممکن است از سال های آینده زمان برگزاری جشنواره تغییرکند. همچنین زمان ما برای برگزاری این جشنواره کم بود اما بعد از سنجیدن مواردی به این نتیجه رسیدیم که قابلیت هایی که این جشنواره می تواند داشته باشد بسیار زیاد است به همین خاطر آن این کار را انجام دادم.
بهرامی خاطرنشان کرد: هزینه کم، صرف زمان اندک و سهل الوصول بودن جشنواره از نکات مثبت این جشنواره محسوب می شود که موضوع ومحوریت آن رادیو تئاتر است. نخستین دوره این جشنواره با تمرکز بر ۴ دانشگاه هنر ، هنرو معماری، هنرهای زیبا و سینما تئاتر کار خود را شروع کرد که البته از دانشکده هنرهای زیبا آثار با کیفیتی به دست ما نرسید. ۵ کار به مرحله اجرا رسیده اند و یک کار هم مشروط است که اگر ایراداتش برطرف شود جمعا در نخستین دوره این جشنواره ۶ کار اجرا خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره رادیو تئاتر ادامه داد: متاسفانه در دوره نخست تعداد آثار کمی به دست ما رسید که این آثار حدودا ۳۰ اثر بود که این تعداد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت به آثار فعلی رسیدیم البته از ابتدا قصد داشتیم تا تعداد کارها کم باشد و در دوره های بعد به تعداد آثار افزوده شود البته دو اثر به صورت رزرو داریم که اگر هر کدام از شش اثر انتخابی نتوانستند اجرا روند از این دو اثر اجرا روند.
بهرامی تاکید داشت: هیات داوران ما ایوب آقاخانی، نادر برهانی مرند و شهرام میر آبادی است که تاکنون حضور آقاخانی قطعی شده است و دو نفر دیگر هنوز مشخص نیست.
علی بهرامی اظهار داشت: نهاد برگزار کننده این جشنواره بسیج دانشگاه هنر و معماری است که بسیاربر روی مسائل علمی و فرهنگی متمرکز است. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد پلی بین فضای دانشجویی و فضای حرفه ای است و معرفی نیروی آکادمیک و کاربلد به فضای حرفه ای.
وی در پایان گفت: نمایش ها از رادیو نمایش پخش خواهد شد و برگزیده این دوره جشنواره علاوه بر جایزه نقدی که دریافت خواهد کرد به جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز معرفی می شود.
کد خبر: 36785
Share/Save/Bookmark