نگاهي به كتاب «غدير را فراموش كرده‌ايم؟!»
رمز جاودانگي اسلام
 
تاريخ : دوشنبه ۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۵
چاپ نخست كتاب «غدير را فراموش كرده‌ايم؟!» كاري از گروه تحقيق انتشارات دليل‌ما، از سوي انتشارات دليل‌ما منتشر و روانه بازار نشر شد. اين اثر كه نخستين شماره از مجموعه «چل‌تيكه» درباره غدير و مسائل مربوط به آن است، مباحثي را درباره اين واقعه بزرگ اسلامي، به تفصيل بيان مي‌كند.

به گزارش هنر نیوز به نقل از ايبنا، نگاه بشر به تاريخ و حوادثي كه در آن رخ داده است ـ‌همچون هر پديده ديگرـ از دريچه معرفت و آموخته‌ها و باورهاي قلبي اوست و اختلافاتي كه در تعريف تاريخ و تحليل پديده‌هاي آن وجود دارد، از تنوع نگاه او سرچشمه گرفته است. كساني كه ايمان به غيب داشته و وعده و وعيدهاي الهي را با دل و جان پذيرفته‌اند، در تحليل حوادث تاريخ، نسبت به ناباوران امور غيبي، اختلافات بسياري دارند؛ به گونه‌اي كه در پاره‌اي موارد، هيچ تشابهي ميان آنها نبوده و توافقي در تحليل‌هايشان به دست نخواهد آمد.

بر اساس مطالب كتاب، وقايع سرنوشت‌ساز تاريخ اسلام، از خيانت مخالفان و دشمنان سرسخت خود در امان نمانده، و هر روز و هر ساعت تحريف و تحليل تازه‌اي از آن توسط اسلام‌شناسان يهودي، مسيحي، كمونيست، لائيك... و با استفاده از همه ابزارهاي تبليغاتي در اختيار مردم ظاهربين دنيا قرار مي‌گيرد.

تاريخ زندگاني پيامبر اسلام(ص)، و كيفيت نزول وحي بر سيد كائنات نيز از زمان حيات آن بزرگوار به وسيله بت‌پرستان سنگ‌دل مكه كه دختران بي‌گناه خود را زنده به‌گور مي‌كردند و منافقان هزار چهره شيطان‌پرست، با معاونت و همكاري كاهنان يهودي مورد تحريف آشكار قرار گرفته است؛ و آنچه دشمنان ديرين اسلام تافته و بافته‌اند، به صورت مآخذ معتبري براي اسلام‌شناسان دنياي امروز درآمده است. شگفت‌آور آن كه مورخان ساده‌لوح مسلمان نيز، با رجوع به دست‌نوشته‌هاي دشمنان اسلام، به نقل حوادثي همت گماشته‌اند، كه پاره‌اي از آنها مغاير آشكار كلام خداوند است.

واقعه غدير خم، از بزرگترين حوادث تاريخ اسلام است؛ و ابلاغ ولايت حضرت اميرالمومنين و يازده فرزند آن بزرگوار(ع) در روز غدير از اساسي‌ترين مسائل اسلامي مي‌باشد. زيرا با ابلاغ ولايت امامان معصوم(عليهم‌السلام)، زحمات و رسالت‌هاي انبياي الهي به بار نشست؛ دين حق كامل شد؛ و نعمت خداوند منان بر بندگان تمام شد.

دشمني بي‌حد و مرز مخالفان با غدير و مساله ولايت، دليل روشن و آشكاري بر اهميت جايگاه ولايت امام معصوم در اسلام است.

با ابلاغ ولايت بود كه خداوند فرمود: «اليوم يئس‌الذين كفروا من دينكم؛ امروز كساني كه كافر شده‌اند از دين شما نااميد شدند (مائده، آيه 3)». و اضافه فرمود: «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم‌الاسلام دينا؛ امروز دينتان را كامل كردم؛ و نعمتم را بر شما تمام كردم؛ و خشنودم از اين‌كه اسلام دين شماست (مائده، آيه 3)».

همه لشكريان شيطان و تمامي سپاه باطل، پيروزي خود را تنها در مبارزه با غدير و تغيير و يا تعميم ولايت اولياي برگزيده خداوند مي‌دانند؛ و در راه دشمني با غدير و ولايت از همه ترفندها و شيوه‌هاي قديم و جديد بهره مي‌گيرند، گرچه اميدي به پيروزي قطعي ندارند.

هركه خواهان عزت و سرافرازي است، بايد مومن به ولايت معصومين(ع) باشد و در راه تقرب به رضاي خدا گام بردارد. و هركه خداخواه باشد بايد از ولي برگزيده او اطاعت كند: «من اراد الله بدء بكم»، و در اين زمان ولي‌اي جز آخرين فرد از عترت پيامبر اسلام، حضرت بقيةالله‌الاعظم حجة‌بن‌الحسن‌العسكري(ع) نيست.

به عقيده نويسنده، بزرگداشت غدير؛ نشانه عزت‌خواهي مسلمانان است. زيرا بزرگداشت غدير به منزله بزرگداشت توحيد، و ارج نهادن به رسالت انبياء از آدم تا خاتم(ع) و اقامه حق و معرفي دين خالص است.

در بخشي از اين كتاب آمده است: «بزرگداشت غدير، بزرگداشت تجديد ميثاق الهي و بيعت با ولي برگزيده خدا، و دفاع از حق، و رساندن پيام حيات‌بخش محمدي به لب تشنگان حقيقت است. بزرگداشت غدير در اين برهه از زمان، يعني خط بطلان كشيدن بر همه مدعيان امامت، و اعلان انحصاري بودن امامت امام زمان(عج). بزرگداشت غدير، يعي با وجود حجت برگزيده خدا، شريك قرآن، قائم آل محمد(عج) مسلمانان امروز نيازي به پيشوايان گمراه، عارفان امام نشناس، زاهدان دنياپرست، مرشدان دل بسته به مريد، و فقيهان حاشيه‌نشين دربار ندارند.

خداوند قادر متعال براي خود ولي‌اي برگزيد تا همه خلق بدانند تنها باب‌الله و واسطه فيض، وجود مقدس او مي‌باشد و بس.

بي‌اعتنايي به غدير يعني گريز از حق، و بي‌اعتنايي به همه مباني دين؛ و تجاوز به حريم ولايت امام زمان(عج) يعني تجاوز به حدود الهي، و انكار قرآن، و گرفتار بلاهاي آسماني و زميني شدن.

اكنون از سر صدق عرضه مي‌داريم: يا بقيةالله! "رضيتك يا مولاي اماما و‌ هاديا و وليا و مرشدا لا ابتغي بك بدلا و لا اتخذ من دونك وليا."»

چاپ نخست كتاب «غدير را فراموش كرده‌ايم؟!» در شمارگان 3000 نسخه، 84 صفحه و بهاي 10000 ريال راهي بازار نشر شد.

کد خبر: 12105
Share/Save/Bookmark