آمازون انبوه‌ترین جنگل کتاب
نگاهی به بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در دنیا؛
آمازون انبوه‌ترین جنگل کتاب
امروزه مهمترین مسیر دسترسی به کتاب در سراسر دنیا، از طریق اینترنت است که همه محدوده‌ها و محدودیت‌ها را درنوردیده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶

یکی از مهتمترین و بزرگترین سایت ها و به نوعی شبکه فروش و عرضه کتاب و مشتقات آن در جهان وبگاه آمازون است که تقریبا از تمام کتب مهم و کمیاب دنیا نسخه ای در آن وجود دارد و این قابلیت را دارد که این کتاب ها را به سراسر دنیا عرضه کند. 

آمازون (Amazon) یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ست که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تأسیس شده. این وب‌گاه محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه برخط کتاب کار خود را آغاز کرد. 

این وب‌گاه هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتاب خوان‌های الکترونیکی نیز تولید می‌کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیا است. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه‌های اینترنت دارد. دلیل موفقت این شرکت استفاده از affiliate marketing یا همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود. 

یکی از ویژگی‌های این سایت ارائه امکان ورق زدن و مطالعه نسخه اکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است که در این وب سایت قرار دارد. همچنین شرکت آمازون با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است که در این روش بجای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگه داری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌نماید. با این روش از نیاز به فضای انبار و اتلاف کاغذ در حجم وسیعی جلوگیری نموده است. امکان چاپ کتاب به زبان‌های مختلف (مانند فارسی) در کوتاه ترین زمان ممکن و عرضه و معرفی جهانی آن از دیگر نتایج استفاده از این تکنولوژی نوین به شمار می‌رود. 

آمازون دارای وب سایت های فروش جداگانه برای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ژاپن، چین، هند و مکزیک به زودی آینده در سری لانکا و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، با حمل و نقل بین المللی به برخی کشورهای دیگر همچون هلند و سوئد است.

کد خبر: 72857
Share/Save/Bookmark