کوارتت کاسته بروی صحنه می رود
کوارتت کاسته بروی صحنه می رود
کوارتت کاسته در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده با مخاطبان خود تجدید دیدار خواهد کرد.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱

پیتر سلیمانی پور از اعضای این گروه و نوازنده ساکسوفون با اعلام این خبر گفت: محل کنسرت به احتمال زیاد فرهنگسرای نیاوران خواهد بود. این موسیقیدان جزیست و خوش قریحه ایرانی در باره رپرتوار این برنامه گفت: هنوز به انتخاب قطعی و نهایی رپرتوار برنامه نرسیده ایم.
پیتر سلیمانی پور در باره نحوه تمرینات و مراحل آماده سازی گروه برای این کنسرت گفت: خوشبختانه ما چه کنسرت داشته باشیم و چه هیچ اجرایی نداشته باشیم همیشه و همواره برنامه تمرینات ثابت و منظم خود را دنبال می کنیم.
گفتنی است موسیقی این گروه که توسط احسان صدیق در سال ۹۱پایه گذاری شده است،. مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش در قالب ریتم های محلی و یا مبتنی بر تجربیات آنی و حتی آزاد است. کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا رقصهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می کند.
وجه تسمیه این گروه با نام " کوارتت کاسته" یا ""، تلفیق خلاقانه واژه کوارتت بمعنای گروه چهارنفره موسیقی یا ارکستری با چهار نوازنده و واژه کاسته یا به بیان لاتین آن "" به دلیل استفاده فراوان از نت های کاسته موسیقی است .
در خاتمه سلیمانی پور خاطر نشان ساخت که برگزار کننده این کنسرت نشر هرمس خواهد بود.

کد خبر: 79842
Share/Save/Bookmark