سیگار کشیدن ممنوع!/«اعترافات خطرناک» در کاخ جشنواره
در پنجمین روز جشنواره بین المللی فیلم فجر چه گذشت؛
سیگار کشیدن ممنوع!/«اعترافات خطرناک» در کاخ جشنواره
کاخ جشنواره در پنجمین روز از سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از همان سانس اول به خاطر اکران فیلم «رخ دیوانه» با ازدحام جمعیت مواجه بود.
 
تاريخ : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۶
«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی که در رقابت تنگاتنگ با دو فیلم «عصر یخبندان» و «کوچه بی نام» در آرای مردمی جشنواره فیلم فجر قرار دارد، در نخستین سانس رزو پنجم جشنواره اکران شد.

پیش از اکران این فیلم، تیزر تبلیغاتی مبارزه با مصرف دخانیات و سیگار که رامبد جوان در آن حضور داشت پخش شد که به زعم مخاطبان حکایت از این داشت که «درست است فیلم های پُر دخانیات می بینید اما شما مصرف کننده آن نباشید.» با این حال در اغلب فیلم های این دوره از جشنواره مصرف دخانیات به خصوص توسط زنان در فیلم ها شایع است.

«رخ دیوانه» به رغم استقبال مردمی، برای اهالی رسانه و منتقدان که در روز پنجم به تماشای آن نشستند یک فیلم کاملا گیشه ای بود که از ساختار سینمایی و تکنیک های چندان جالبی برخوردار نبود، ضمن آنکه اغلب مخاطبان روایت داستانی این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند.

مستند« کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری روایت محققانه از واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود که شهاب حسینی متن بخش های توضیحی آن را قرائت می کرد، این مستند در بخش سینما حقیقت اکران شد.

دو فیلم «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی و «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف دو فیلمی بودند که به رغم حضور بازیگران چهره سینمای ایران از جمله پرویز پرستویی و مهتاب نصیرپور در «دو» و فاطمه معتمدآریا در «بهمن» به دلیل ریتم کُند فیلمنامه با انتقاد مخاطبان مواجه شدند، البته معتمد آریا در نشست پرسش و پاسخ این فیلم اذعان داشت که دیدن «بهمن» صبر و تحمل می خواهد.

اما فیلم «اعترافات خطرناک ذهن من» به کارگردان هومن سیدی با انبوه حمعیت حاضر در کاخ جشنواره مواجه شد و به دلیل تکنیک و ساختار با نظرات متفاوتی همراه شد که اغلب تحسین خوش ذهنی کارگردان بود؛ این فیلم به دلیل استقبال مردم در سینماهای مردمی نیز به سانس اضافه رسید.

«یحیی سکوت نکرد» ساخته کاوه ابراهیم پور نیز در بخش خارج از مسابقه و در آخرین سانس روز پنجم توانست نظرات گسترده مخاطبان را جلب کند.

روز پنجم جشنواره که مصادف با پنجشنبه بود به دلیل تعطیلی اداری خالی از هرگونه تصمیم گیری سازمانی برای سینمای ایران و نیز حضور مسئولان سینمایی کشور در برج میلاد بود.

شنیده ها حاکی از آن است که سانس خالی جمعه روز ششم جشنواره به اکران فیلم محمد(ص) اختصاص دارد اما از فعلا مدیر کاخ جشنواره این موضوع را به اعلام رسمی، قطعیت نداده است.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در حال برگزاری است. در این دوره بیست و دو فیلم در بخش سودای سیمرغ، ده فیلم در بخش هنر و تجربه، یازده فیلم در بخش فیلم اولی ها و ده فیلم در بخش سینما حقیقت به نمایش در می آید.

م.خ
کد خبر: 79022
Share/Save/Bookmark