«نفوذي» روح تازه‌اي به سينماي دفاع مقدس دميده است
شيخ‌حائري:
«نفوذي» روح تازه‌اي به سينماي دفاع مقدس دميده است
 
تاريخ : شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۶
يك منتقد گفت: «نفوذي» به دور از شعارزدگي، كليشه و با ارائه نگاهي متفاوت، روح تازه‌اي به سينماي رو به احتضار دفاع مقدس دميده است.

به گزارش هنرنیوز ،«حسن شيخ‌حائري» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌و گو با فارس، در مورد فيلم سينمايي «نفوذي» ساحته احمد كاوري و مهدي فيوضي، اظهار داشت: فيلم سينمايي «نفوذي» به دور از شعار زدگي، كليشه و با ارائه نگاهي متفاوت، روح تازه‌اي به سينماي رو به احتضار دفاع مقدس دميده است.

وي در ادامه تاكيد كرد: موفقيت فيلم سينمايي «نفوذي» حاصل يك كار گروهي در عرصه فيلمسازي دفاع مقدس است كه ما را به آينده‌ اين سينما اميدوار مي‌كند.

وي كه‌ سابقه عضويت در هيئت داوران جشنواره فيلم 100 را در كارنامه خود دارد، تصريح كرد: در راس اين كار گروهي بايد به فيلمنامه‌نويس خوش فكر و خوش اخلاق اين فيلم اشاره كرد كه درامي منسجم و كم نقص را پديد آورده است.

مدير سابق روابط عمومي حوزه هنري استان تهران، در ادامه خاطرنشان كرد: «داود اميريان»، داستان‌نويس برجسته دفاع مقدس است كه بايد حضور او را در عرصه فيلمنامه‌نويسي به فال نيك گرفت و اميدوار بود كه با نوشتن فيلمنامه‌هاي بعدي، به نوبه خود فضا را براي برون رفت سينماي دفاع مقدس از احتضار فراهم كند.

نويسنده كتاب «او...»، ادامه داد: همچنين بايد به نقش برجسته «احمد كاوري» و «مهدي فيوضي» در نقش كارگردان اشاره كرد كه كار همزمان و كارگرداني مشتركشان باعث نشده تا فيلم دوپاره شود. هماهنگي و همراهي دستگاه‌هاي مختلف فرهنگي در توليد اين فيلم قابل توجه است و لازم است تا اين پديده مبارك، پاس داشته شود.

عضو انجمن گفت‌‌وگو و تبادل فرهنگي، همچنين اظهار داشت: بازي همراه با سكوت «امير جعفري» (فريدون كيافر) كاملاً در فيلم «نفوذي» درآمده و البته حضور بازيگراني مثل «محمد كاسبي» در اين فيلم كاملا زائد نشان مي‌دهد.

شيخ‌حائري تصريح كرد: پايان فيلم «نفوذي» مي‌توانست خيلي بهتر از پايان فعلي باشد تا تداعي «هپي‌اند نكند»، به تعبير ديگر شروع و پايان‌بندي فيلم مي‌توانست با دقت بيشتري كار شود.

«حسن شيخ‌حائري» در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: فيلم سينمايي «نفوذي» به شايستگي توانست در جشنواره سال گذشته و در بخش كارگرداني و فيلمنامه‌نويسي، جايزه بگيرد و البته اميدواريم اين جايزه‌ها باعث نشود تا «احمد كاوري» و «مهدي فيوضي» به ‌عنوان كارگردانان اول، در توليد بعدي خود شتاب به خرج دهند، بلكه تامل و تدبر بيشتر و درعين حال گرفتن باز خورد از اكران عمومي فيلم «نفوذي»، باعث خواهد شد تا اين دو كارگردان مثل بسياري از كارگردانان اول، به يكباره افت نكنند، بلكه پيشرفت كاري خود را حفظ كرده و به سمت حرفه‌اي شدن گام بردارند.

کد خبر: 22259
Share/Save/Bookmark