«ساختمان پزشكان»؛ تلاش براي فاصله گرفتن از كليشه‌ها
نقد شفاهي مجموعه‌هاي روي آنتن؛
«ساختمان پزشكان»؛ تلاش براي فاصله گرفتن از كليشه‌ها
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶
يك منتقد گفت: مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» تلاشي نصفه و نيمه براي ارائه نگاه جديد به طنز تلويزيوني و فاصله گرفتن از كليشه‌هاست.

به گزارش هنرنیوز ،«حسن شيخ‌حائري» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با فارس در مورد مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» ساخته سروس صحت، اظهار داشت: مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» تلاشي نصفه و نيمه براي ارائه نگاه جديد به طنز تلويزيوني و فاصله گرفتن از كليشه‌هاست.

وي در ادامه تاكيد كرد: متاسفانه بايد گفت چون مدت‌هاست مجموعه‌هاي طنز تلويزيوني در دوران ركود به سر مي‌برند، مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» باعث شده تا تلاش نصفه و نيمه تيم توليد اين اثر، به شكلي تمام عيار و در حد اعلا نشان داده شود در حالي‌كه سريال «ساختمان پزشكان» حداكثر يك مجموعه متوسط نسبتاً خوب است.

نويسنده كتاب «او...» در ادامه به فارس، گفت: متن فيلمنامه اين مجموعه از ظرفيت كارگرداني اثر بسيار جلوتر است و به عبارت ديگر مي‌توان گفت: «سروش صحت» نتوانسته است تلاش تيم فيلمنامه‌نويسي به سرپرستي «پيمان قاسم‌خاني» را براي ارائه يك طنز نوين، به شكل كامل در قاب تصوير بنشاند، اگر چه مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» نسبت به مجموعه تلويزيوني قبلي «سروش صحت»، يك گام به جلو است.

اين منتقد در ادامه افزود: در سريال «ساختمان پزشكان» كمدي كلام بيش از كمدي موقعيت جلوه‌گر است و در عين حال تيتراژ ابتدايي و پاياني بسيار ضعيف هستند.

شيخ‌حائري تصريح كرد: به نظر مي‌رسد شروع هر قسمت سريال نوآورانه نيست در حالي‌كه كارگردان تلاش كرده است تا پايان‌بندي هر قسمت معنادار باشد. در عين حال تايم هر قسمت از سريال كمي طولاني است. بنابراين مي‌توان گفت كه كارگرداني در اين سريال نتوانسته است ظرفيت‌هاي متن را براي مخاطب آشكار كند.

«حسن شيخ‌حائري» در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: از انصاف نبايد گذشت كه استفاده از بازيگران غيرتكراري بويژه بازي‌هاي روان و يكدست «بهنام تشكر»، «شقايق دهقان» و «هوشنگ حريرچيان» قابل تحسين است و البته استفاده از گفتار متن و فلش‌بك، از جمله نوآوري‌هاي كارگرداني اين سريال به شمار مي‌روند.



کد خبر: 28785
Share/Save/Bookmark