تهران تبدیل به نگارخانه‌ای زیبا شده است
ایرج راد بازیگر و کارگردان سینما، تئا‌تر وتلویزیون:
تهران تبدیل به نگارخانه‌ای زیبا شده است
ایرج راد بازیگر پیشکسوت و مدیرعامل خانه تئاتر ایران معتقد است این روزها شهر تهران به نگارخانه‌ای زیبا و عمومی تبدیل شده است...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
به گزارش هنرنیوز، ایرج راد بازیگر و کارگردان تئا‌تر، سینما و مدیرعامل خانه تئا‌تر در رابطه با اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» گفت: تاثیرات به کارگیری آثار هنری در سطح خیابان‌های شهر یکی از اقدامات ارزشمند و درخورتقدیر سازمان زیباسازی شهر تهران است. استفاده گسترده از آثار نقاشان بزرگ ایرانی در معابر شهری و تمام شهر تهران تبدیل شدن به نگارخانه ‌ای زیبا از آثار نقاشی بسیار جذاب است. زیباتر این است که در این طرح انتخاب‌ها بر اساس تنوع صورت گرفته و شهر را دیدنی‌تر کرده است.
بازیگر امیرکبیر ضمن تاکید بر این مسئله که دیدن این تابلو نقاشی‌ها زاویه دید جدیدی را در شهروندان تهرانی به وجود می‌آورد متذکر شد: طبیعی است دیدن هر روزه تعدادی زیادی اثر ارزشمند هنری باعث ارتقای سطح فرهنگی شهروندان می‌شود و باید تمام نهادهای دولتی نظیر شهرداری چنین رویکردهای فرهنگی را سرلوحه کار‌هایشان قرار بدهند.
این مدیر فرهنگی با اشاره به نوپا بودن این طرح به برخی از کاستی‌های این طرح اشاره کرد و گفت: باید یک تیم کار‌شناسی نقاشی‌های هر منطقه شهری را با توجه به مختصاتش انتخاب کنند؛ اینکه در کدام خیابان‌ها و چه مناطقی ماشین‌ها حالت توقف پیدا می‌کنند و ازاین مناطق برای جانمایی تابلو‌ها بیشتر استفاده کنند .
کد خبر: 80705
Share/Save/Bookmark