«هیهات منّ الذله»؛ در دستان عاشقان حسینی
«هیهات منّ الذله»؛ در دستان عاشقان حسینی
نمایشگاه عکس «هیهات منّ الذله» به مناسبت اربعین حسینی، در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
به گزارش هنرنیوز؛پیمان ضیایی مسئول کمپین «هیهات منّ الذله» و دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی  گفت: همزمان با شروع محرم و با در نظر داشتن اتفاقات سیاسی قبل و بعد مثل برجام و انتخابات مجلس و همچنین عمل به توصیه‌های موکد روایات مختلف مبنی بر احیای شعارهای عاشورایی، حرکتی را به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آغاز کردیم تا شعار عاشورایی «هیهات منّ الذله» را در سطح ملی و ان شاء الله جهانی گسترش دهیم.




وی افزود: در این کمپین یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم این است که شعار «هیهات منّ الذله» را به دست مردم می‌دهیم و از آن‌ها عکس می‌گیریم. عکاسان این طرح در حال حاضر دانشجویان دانشگاه‌های خواجه نصیر و امام صادق (ع) هستند که تقریبا تا الان ۶، ۷ هزار عکس در ایام عزاداری امام حسین (ع) و پس از آن گردآوری شده است.




وی خاطرنشان کرد: این روند عکس گرفتن تا روز اربعین ادامه خواهد داشت و در همان روز یک نمایشگاه عکس از همین عکس‌ها برگزار خواهد شد.




وی یادآور شد: هدف ما از این کار نمایش زنده بودن و پویایی گفتمان استکبارستیزی است و علاوه بر آن در سطح گسترده‌تر نیز اهدافی داریم. یکی از هدف‌های دیگر ما احیای شعارهای عاشورایی و معرفی فرهنگ عاشورا به جهانیان است که در این راه، گام اول جذب افراد در کمپین است. افرادی که چه دانشجو باشند و چه نباشند، به واسطه علاقه به امام حسین (ع) عضو این کمپین می‌شوند و آن را پیش می‌برند.




وی تصریح کرد: برای این کار ابتدا بسیج‌های دانشجویی کشور مشارکت می‌کنند و به تدریج این طرح گسترش خواهد یافت.




بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نمایشگاه عکس «هیهات منّ الذله» در روز اربعین حسینی در محل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد.
کد خبر: 84585
Share/Save/Bookmark