«پايان‌نامه»؛ تجربه‌اي جديد در ژانر سياسي
«پايان‌نامه»؛ تجربه‌اي جديد در ژانر سياسي
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۵
يك منتقد با بيان اين كه «پايان‌نامه» تجربه‌اي جديدي در ژانر سياسي است، گفت: «پايان‌نامه» تماشاگر را تا پايان با خود همراه مي‌كند و بازي «بهاره افشاري» در اين فيلم به يادماندني است.

به گزارش هنرنیوز،«شهرام خرازي‌ها» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با فارس در مورد فيلم سينمايي «پايان نامه» ساخته حامد كلاهداري، اظهار داشت: «آذر» (بهاره افشاري)، «روزبه» (حامد كميلي)، «كامي» (هادي ديباجي) و «ترانه» (چكامه چمن ماه) براي گرفتن امضاء از «استاد بهرامي» (محمدرضا شريفي‌نيا) ناگزير به تعقيب او مي‌شوند.

وي در ادامه افزود: در جريان اين تعقيب «روزبه» و «كامي» ناخواسته سر از يك خانه تيمي مشكوك در مي‌آورند. آن دو از خانه مي‌گريزند اما فردي به نام «فرهودي» (محمد صادقي) تعقيب‌شان مي‌كند. چهار دانشجو به پيشنهاد «امير» (نيما شاهرخ شاهي) به ساختماني متروك پناه مي‌برند. «فرهودي» مخفي گاه آن‌ها را پيدا مي‌كند و «امير» را مي‌كشد. «كاوه» (كامران تفتي) كه در خفاً مراقب دانشجو‌ها است با «فرهودي» درگير مي‌شود و...

وي در ادامه اظهار داشت: «ترانه» در پي اصابت گلوله زخمي مي‌شود. «پزشكي» (داريوش ارجمند) بر بالين او حاضر مي‌شود و گلوله را خارج مي‌كند. «فرهودي» ترانه و پزشك و بعداً «كامي» را مي‌كشد. «آذر» و «روزبه» با يك راننده آژانس به نام «فرهاد» (حامد كلاهداري) مي‌گريزند. «فرهودي»، «آذر» و «فرهاد» را مي‌كشد اما خود نيز هدف گلوله مأموري (علي اوسيوند) قرار گرفته و كشته مي‌شود.

خرازي‌ها تصريح كرد: فيلم سينمايي «پايان‌نامه» از مرحله پيش توليد يك فيلم پرحاشيه و جنجالي بود. اسامي «امير آقايي»، «ليلا اوتادي» و «هانيه توسلي» در فهرست اوليه بازيگران فيلم به چشم مي‌خورد اما بعدا «كامران تفتي» جايگزين «امير آقايي» شد.

وي در ادامه تائيد كرد: نقشي كه قرار بود توسط «هانيه توسلي» ايفا شود نيز به «چكامه چمن‌ماه» رسيد و به جاي «ليلا اوتادي» نيز «بهاره افشاري» ايفاي نقش «آذر» را بر عهده گرفت.

نويسنده ماهنامه سينما- خانواده در ادامه بيان داشت: «امير آقايي» حتي در چند صحنه هم مقابل دوربين «حامد كلاهداري» رفته بود اما با انصراف او از ادامه كار، صحنه‌هاي گرفته شده كنار گذاشته شد.

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران تصريح كرد: اين فيلم يك اكشن خوش ساخت سياسي است كه بدون موضع‌گيري خاصي به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري 1388 مي‌پردازد و همه حرفش اين است كه جوانان نبايد بي‌گدار به آب زده و خود را بازيچه دست قدرت طلبان اغتشاشگر كنند.

اين منتقد در ادامه به فارس، گفت: علي‌رغم ساختار مناسب، ايراد بزرگ وارد بر فيلم خالي بودن كوچه‌ها و خيابان‌هاي تهران از جمعيت در سكانس‌هاي شب و عكس‌العمل نشان ندادن مردم نسبت به تعقيب، گريزها و شليك گلوله‌ها است؛ گوئي كه همه شهر در خواب به سر مي برند و فقط كاراكترهاي فيلم سلطان بلامنازع كوچه‌ها و خيابان‌ها هستند!

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران ادامه داد: فيلم سينمايي «پايان‌نامه» تماشاگر را تا پايان با خود همراه مي‌كند.اين فيلم تجربه جديدي در ژانر سياسي است.

«شهرام خرازي‌ها» در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: بازي «بهاره افشاري» (آذر) در «پايان‌نامه» به يادماندني است، «پايان‌نامه» به شرط بهره‌مندي از يك اكران مناسب و تبليغات بموقع و گسترده در شهرستان‌ها با استقبال مواجه خواهد شد.

کد خبر: 28145
Share/Save/Bookmark