پنج فیلم صدر گیشه دست‌نخورده باقی ماند
پنج فیلم صدر گیشه دست‌نخورده باقی ماند
بررسی فروش هفتگی سینماها، از دست نخورده ماندن پنج فیلم پُرفروش این هفته با هفته گذشته حکایت دارد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۳
به گزارش هنرنیوز ، فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد در نهمین هفته از اکران خود هر چند برای اولین بار کمتر از یک میلیارد تومان فروخت اما باز هم در صدر گیشه باقی ماند. این فیلم در حالی که از هفته گذشته سینمای سرگروه خود را تحویل داده و در سالن های کمتری اکران خود را پیگیری کرده است اما باز هم صدرنشین ماند.

سرخپوست هم که چند هفته‌ای در جدول پرفروش‌ها دوم بود این هفته هم باز زورش به تگزاس۲، ایکس لارج و قصر شیرین نرسید و در جدول پنجم باقی مانده است.

فیلم تازه اکران شده قصر شیرین هم مانند هفته نخست اکران خود فعلا در جایگاه چهارم جا خوش کرده است.

از دیگر نکات بررسی گیشه این هفته، افت فروش ۵ فیلم صدر هستند. درحالی که به لحاظ رده‌بندی هیچ تغییری در آثار در حال اکران رخ نداده است اما تمامی ۵ فیلم بالای جدول بین ۵۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افت فروش داشته اند.

رده نخست؛ شبی که ماه کامل شد

اما در بررسی آمار فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی فیلم شبی که ماه کامل شد با اکران در ۱۳۲ سالن سینما ۷۵۱ میلیون تومان فروخت و در صدر پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

این فیلم در مجموع ۹ هفته نمایش به فروش ۱۶ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومانی رسیده است.

شبی که ماه کامل شد روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود، دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد...

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رده دوم؛ ایکس لارج

فیلم سینمایی ایکس لارج در ششمین هفته نمایش خود با فروش ۶۶۳ میلیون تومانی در رده دوم پرفروش‌های هفته باقی ماند.

این فیلم کمدی در مجموع ۶ هفته نمایش در ۱۴۳ سالن سینما در مجموع ۴ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان فروخته است.

ایکس لارج داستان سه جوان امروزی را روایت می کند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می شوند.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی و بهاره رهنما بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رده سوم؛ تگزاس ۲

اما فیلم سینمایی تگزاس ۲ نیز همچنان خوب می‌فروشد و در شانزدهمین هفته از اکران خود در رده سوم باقی مانده است.

این فیلم این هفته با اکران در ۸۴ سالن سینما ۶۴۱ میلیون تومان فروخته تا ر مجموع نیز به فروش ۲۳ میلیارد و ۶۴۱ دست یابد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران.

مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی بازیگران تگزاس ۲ هستند.

رده چهارم؛ قصر شیرین

فیلم سینمایی قصر شیرین نیز در دومین هفته نمایش خود ۵۸۱ میلیون تومان فروخته است و در رده چهارم پرفروش ها قرار گرفت.

این فیلم با نمایش در ۱۱۵ سالن سینما در مجموع یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است...

حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی و خواجه پاشا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رده پنجم؛ سرخپوست

فیلم سینمایی سرخپوست نیز این هفته با فروش ۴۹۷ میلیون تومان در رده پنجم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.

سرخپوست در مجموع ۹ هفته نمایش در ۸۲ سالن سینما نیز فروشی معادل ۱۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان داشته است.

در این فیلم نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی سرخپوست آمده است: «سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند…»

دیگر فیلم های در حال اکران به ترتیب فروش از اول تا دهم می‌توان به زهرمار با فروش ۳۸۲ میلیون تومان، قسم با فروش ۳۴۰ میلیون تومان، نیوکاسل با فروش۲۹۴ میلیون تومان، تپلی و من با فروش ۲۸۶ میلیون تومان و سرکوب با فروش ۲۱۶ میلیون تومانی اشاره کرد.

ایرنا
کد خبر: 97536
Share/Save/Bookmark