لادن مستوفی در ایتالیا به صحنه می‌رود
لادن مستوفی در ایتالیا به صحنه می‌رود
لادن مستوفی با پیوستن به گروه بازیگران نمایش «پدران، مادران و فرزندان»، در تئاتر ایتالیا روی صحنه می‌رود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲
به گزارش هنرنیوز؛ آرش عباسی نویسنده و کارگردان این نمایش که چندی پیش این اثر را در تهران اجرا کرده بود، از اجرای این نمایش در چند شهر ایتالیا خبر داد.

این هنرمند تئاتر که مدتی است برای ادامه تحصیل در ایتالیا زندگی می‌کند، گفت: این نمایش از اواخر بهار آینده در چند شهر ایتالیا به صحنه می‌رود و تاکنون چند شهر در جنوب و شمال این کشور به ما سالن اجرا داده‌اند.

عباسی که چندی پیش همین نمایش را با بازیگرانی از کشورهای گوناگون در جشنواره تئاتر مقاومت اجرا کرده بود، ادامه داد: تفاوت اجراهای ایتالیا با اجرای ایران در این است که لادن مستوفی به گروه ما اضافه می‌شود و با حضور ایشان ترکیبی از بازیگران روسی، فرانسوی، ایتالیایی و ایرانی خواهیم داشت. البته از آنجاکه ایشان درگیر یک پروژه تصویری است، تا اردیبهشت به ما می پیوندد.

این کارگردان اضافه کرد: به دلیل حضور لادن مستوفی اپیزود جدیدی را نوشته‌ام و این اجرا در مقایسه با اجرای محدودی که در جشنواره تئاتر مقاومت داشتیم، تغییرات زیادی خواهد داشت. بر همین اساس یکسری تغییر و تحولات در قصه‌ها داریم و داستان‌های جدیدی هم اضافه می‌شود.

ایسنا نوشت:عباسی درباره اپیزودی که لادن مستوفی در آن بازی می‌کند، توضیح داد: این اپیزود مشخصا درباره یک ورزشکار ایرانی است که به زبان فارسی و با بالانویس ایتالیایی و انگلیسی اجرا می‌شود.

نویسنده نمایش‌نامه‌های«زیرزمین» و «پدرانه» که پیش از این در نمایشنامه دیگرش با نام «لابی» هم به مسایل ورزشکاران زن پرداخته بود، با اشاره به شرایط ورزشکاران زن ایرانی افزود: ورزشکاران زن در کشور ما شرایط خیلی ویژه‌ای دارند که هر چه به آن پرداخته شود، کم است.

وی خاطرشان کرد: در این نمایش مباحثی چون جنگ، مهاجرت، وضعیت خاورمیانه و ... مورد توجه است و مفهوم گسترده‌تری از رابطه پدران و مادران و فرزندان را خواهیم داشت.

آرش عباسی درباره اجراهای احتمالی این نمایش در دیگر کشورهای اروپایی توضیح داد: فیلم نمایش را به کشورهای دیگر هم ارایه کرده‌ایم و هرچند این نمایش در ایران کار چندان جذابی برای مخاطبان نبود، اما برای اروپاییان جذابیت زیادی داشت و تاکنون پیشنهاد اجرا در چند کشور اروپایی را داشته‌ایم که در حال رایزنی و گفتگو هستیم.

به گزارش ایسنا، نمایش «پدران، مادران، فرزندان» پروژه مشترک گروه نمایش موج و کمپانی متیچی ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی هفته اول آذر ماه و در قالب جشنواره تئاتر مقاومت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

در این نمایش جمعی از هنرمندان فرانسوی، روسی و ایتالیایی ایفای نقش کردند.

بحران مهاجران در اروپا و شرایط ناگوار انسانی در اردوگاه‌های مهاجران و وضعیت بسیاری از پناهجویان موضوع اصلی این نمایش بین‌المللی است.
کد خبر: 89238
Share/Save/Bookmark