مسئولان مازندران با «سریال پایتخت» احساسی برخورد کردند
نظر یک وبلاگ نویس مازندرانی درباره «پایتخت»؛
مسئولان مازندران با «سریال پایتخت» احساسی برخورد کردند
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
به گزارش هنرنیوز،سید س علوی که از اهالی استان مازندران است، در مطلب اخیر وبلاگ جدیدالتاسیس "انقلاب 57" با اشاره به سریال نوروزی "پایتخت" نوشت: این روزها از طرف بسیاری از مقامات مازندران اعتراضات شدیدی به این سریال میشه به طوری که در سه قسمت اخیر در اقدامی کم سابقه مسئولان مجبور به پخش گزارشهای تصویری از میدان ساعت ساری و نواحی دیگر مازندران شدند!

آیا واقعا" این سریال توهین به مازندرانیها بود؟ به عقیده ی من که یک مازندرانی هستم جنبه ی مثبت این سریال بیشتر از جنبه ی منفی اون بود. در این سریال تلاش شد تا مازندرانیها انسانهای ساده زیست، غیور، صبور، و در عین حال بسیار باهوش نشان داده بشوند. به طور مثال نقی یکی از شخصیتهای اصلی این سریال به طرز زیرکانه ای اقدام به دریافت گواهی پزشک قانونی کرده ،به سرعت دزد گوسفند رو پیدا کرده،...... از طرفی در سکانس دزدیده شدن گوسفند آنها، این ذهنیت را بوجود آورد که تهران جایی برای اعتماد کردن به غریبه ها نیست و باید در همه حال مراقب بود.

در تمام مراحل پخش سریال هرگز مشاهده نشد از طرف خانواده بی احترامی به پدر نقی(بابا پنجعلی) بشه و این نشون دهنده ی احترام گذاشتن به بزرگترها در هر شرایطی است.

بحث لهجه ی مازندرانی اصلی ترین مشکل این سریاله.به عقیده من کمی در لهجه زیاده روی شده وگرنه من در هیچ کجای مازندران این طور حرف زدن رو ندیدم و زیاده روی در این مورد یک اشتباه بود.اما مطمئنم کارگردان این سریال قصد توهین نداشت ولی ذکر این مطلب لازمه که یاداوری کنم( شخص رهبری، توهین به لهجه به هر طریقی را حرام دانستند) از تمام مسئولان مازندران درخواست میکنم با این قضیه احساسی برخورد نکنند چون خدایی نکرده باعث تحریک هم استانیهای عزیز شده و منجر به اتفاقات ناخوشایندی میشه که در این زمان حساس تنها دشمنان این مملکت سود میبرند.

کد خبر: 25148
Share/Save/Bookmark