مراسم یادمان و نمایشگاه آثار زنده یاد استاد اکبر صابونچی
به میزبانی مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و با آثاری از استاد امیرخانی، سلحشور و شیرازی
مراسم یادمان و نمایشگاه آثار زنده یاد استاد اکبر صابونچی
مراسم یادمان استاد اکبر صابونچی راد و نمایشگاهی از آثار وی به همراه ۲۱ تن از اساتید خوشنویسی با عنوان "آیین چراغ، خاموشی نیست" روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) به نمایش درمی آید...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
مراسم یادمان استاد اکبر صابونچی راد و نمایشگاهی از آثار وی به همراه ۲۱ تن از اساتید خوشنویسی با عنوان "آیین چراغ، خاموشی نیست" روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) به نمایش درمی آید.
دبیری این رویداد را سید جعفر بنی هاشمی عهده دار است، وی در خصوص این مراسم گفت: در این نمایشگاه تعداد ۱۹ اثر از آثار زنده یاد استاد صابونچی و بیست و یک اثر از اساتید خوشنویسی معاصر به نمایش در می آید.
مدیر سابق موزه هنرهای دینی امام علی (ع) درباره عنوان نمایشگاه گفت: "آیین چراغ، خاموشی نیست" برگرفته از یکی از تابلوهای استاد است که در این نمایشگاه وجود دارد و تعبیر خوبی است از استادان که همانند چراغ نور دانش و هنر به اطراف می‏دهند و پس از مرگشان خاموش نمی‏شوند.
وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از استاد غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور، امیراحمد فلسفی، علی شیرازی و ... به نمایش درمی‏آید.
استاد اکبر صابونچی راد، هنرمند پیشکسوت و معاصر عرصه های خوشنویسی ، نقاشی و نقاشیخط کشور پس ازسفر به آمریکا در دی ماه سال گذشته در سن ۷۲ سالگی درگذشت.
وی، متولد سال ۱۳۲۱ در اراک و فارغ التحصيل دانشگاه هنرهای زیبا بود، این هنرمند نزد علی اکبر کاوه و غلامحسین امیرخانی شاگردی کرد و از ویژگی های او نوشتن خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق با هر دو دست و همچنین آینه نویسی بود. او پس از حادثه ای که منجر به شکسته شدن دست راستش شده بود، تا سالها با دست چپ خوشنویسی کرد و همچنین از آینه نویسی که نوعی خط تزیینی است و از چپ به راست نوشته می شود، مهارت داشت.
علاقه‌مندان برای حضور در مراسم یادبود این هنرمند می‌توانند ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، در خیابان انقلاب، تقاطع شهید نامجو، مراجعه کنند، این نمایشگاه تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
کد خبر: 80723
Share/Save/Bookmark