راه‌اندازی ۵۰ مرکز جدید، توسعه کتاب‌خانه‌های سیار و اکران عمومی فیلم‌های کودک
مدیرعامل کانون در قم خبر داد:
راه‌اندازی ۵۰ مرکز جدید، توسعه کتاب‌خانه‌های سیار و اکران عمومی فیلم‌های کودک
نزدیک به ۵۰ پروژه ساخت مراکز جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در حال تکمیل است که حدود ۳۰ مرکز آن تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
 
تاريخ : شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
به گزارش هنرنیوز، مدیرعامل کانون در سفری یک روزه به شهر قم و در جمع مربیان و کارشناسان کانون این استان از تکمیل و راه‌اندازی ۲۵ تا ۳۰ مرکز جدید در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و تا پایان سال خبر داد و گفت: سال آینده نیز حدود ۲۰ مرکز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا حاجیان‌زاده ایجاد تحول کیفی در کنار توسعه کمی را سبب‌ساز خروج کانون از پوسته خود و ورود آن به عرصه‌ی وسیع‌تری از فعالیت‌ها عنوان کرد.

وی که روز ۱۴ آبان ۱۳۹۴ در مجتمع کانون قم سخن می‌گفت در عین حال با اشاره به بازدیدش از مجتمع آفرینش‌های فرهنگی مذهبی قم اظهار امیدواری کرد که به‌زودی برای گشایش این مجتمع بزرگ - که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شود – بار دیگر به قم سفر کند.

مدیرعامل کانون این پروژه را به دلیل قرار گرفتن در شهر مذهبی قم و هدیه شدن از سوی مقام معظم رهبری، پروژه‌ای دارای برکت توصیف کرد و گفت: این مرکز به اتاق فکر تربیت دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان ایرانی تبدیل خواهد شد.

حاجیان‌زاده در همین حال افزود: بخشی از تحول کیفی کانون از طریق توسعه فعالیت‌های جدید و روزآمد صورت می‌گیرد و تکمیل پروژه پرتال کودک و نوجوان، شبکه تعاملی کودک (IPTV) ، ادامه انتشار کتاب‌های الکترونیک، بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی لوح‌های رایانه‌ای (اپلیکیشن‌ها) جزو سیاست‌های اصلی کانون است اما همیشه در برنامه‌ریزی‌هایمان به این مساله تاکید داریم که نباید بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم که از اصل مطالعه و فعالیت‌های سالم سنتی دور شوند.

به گفته‌ی وی شیوه ارتباط کانون و وزارت آموزش و پرورش کاملا تعریف شده است و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ها نیز آن را روشن‌تر کرد. او افزود: کانون شیوه خاص فعالیت‌های خود را دارد و به هیچ وجه قصد نداریم جمعیت فراوانی را وارد کتاب‌خانه‌های کانون کنیم و کیفیت برای ما اهمیت بیشتری دارد و ما در حد وسع و توان خود، امکان پذیرش دانش‌آموزان را داریم.

مدیرعامل کانون در عین حال تصریح کرد که در کنار لایه‌های اصلی مخاطب کانون، (یعنی اعضای مراکز) به دنبال تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری هم هستیم به این معنی که ارتباط ما با سطح وسیع‌تری از دانش‌آموزان برقرار شود، تولیدات کانون را وارد مدارس کنیم و بچه‌های مدارس بتوانند به صورت دوره‌ای با حضور در مراکز کانون با فعالیت‌های ما آشنا شوند.

حاجیان‌زاده به نحوه ارتباط کانون با دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با دستگاه‌های موازی، سیاست ما تبدیل کانون به محور اصلی فعالیت‌های تخصصی حوزه کودک است و برنامه‌های هفته ملی کودک نشان داد که بسیاری از دستگاه‌ها مرجعیت کانون را در این زمینه قبول دارند و این مساله تنها به هفته ملی کودک منحصر نمی‌شود؛ چنان‌چه در چند روز گذشته ملاقات‌هایی نیز با مسوولان کتابخانه ملی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ محوریت کانون البته به این معنی نیست که همه بچه‌ها باید به کانون مراجعه کنند بلکه هر کسی بر اساس علاقه‌های خود می‌تواند به مراکز دیگر فرهنگی هم مراجعه کند.

سیاست توسعه مراکز سیار شهری و روستایی کانون بخش دیگری از نشست حاجیان‌زاده و معاونانش را با مربیان و کارشناسان استان قم تشکیل می‌داد و او در ابتدا با اشاره به همکاری بنیاد ملت در توسعه این مراکز با کانون، وعده کرد یکی از ۵ خودروی اهدا شده از سوی این بنیاد به کانون را در اختیار کانون استان قم قرار بگیرد.
وی از افزایش تعداد کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون به ۲۵۰ مرکز تا پایان سال ۹۵ در حالی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کانون یاد کرد که تعداد این مراکز در حال حاضر ۱۰۸ مرکز در سراسر کشور است.

اکران عمومی فیلم‌های کودک در سینماهای کانون و در سینماهای کشور با همکاری دوجانبه کانون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر موضوعی بود که حاجیان‌زاده در این نشست از آن خبر داد.
کد خبر: 84503
Share/Save/Bookmark