چرا در این شرایط به آقای «پاتس»اجازه ی ورود داده‌اند؟!
دکترمحمدرحیم صراف با بغض چه گفت؟
چرا در این شرایط به آقای «پاتس»اجازه ی ورود داده‌اند؟!
سومین دریافت کننده نشان دکتر نگهبان گفت: این مملکت برای همه مردم ایران است و خلیج فارس همیشه خلیج فارس است بنابراین ما نمی‌گذاریم کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند(پاتس) در ایران کار کنند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷

دکترمحمدرحیم صراف در گفت و گو با هنرنیوز درباره ورود پاتس به ایران اظهار کرد: شما باید بگویید ما از دانشمندان انتظار داریم وقایع تاریخی را درست مطرح کنند. این نیست که بگویند چون قبلا در یک کشور دیگر بودیم و چون نمی‌توانستیم وارد ایران شویم، مجبور بودیم آن‌جا این صحبت‌ها را مطرح کنیم،ما هیچ گونه چشم پوشی نداریم. خلیج فارس، خلیج‌فارس است.

او افزود: آقای پاتس در همین کتابی که از او منتشر شده، نوشته بود خلیج عربی، من ترجمه آن را دیدم و به وزارتخانه نوشتم که او این کار را انجام داده است، باید جلوی ورودش را می‌گرفتند، اما نشد و همچنان او به ایران آمد و کاوش و حفاری و سخنرانی کرد،‌ کسی هم به اعتراض من گوش نکرد.

این پیشکسوت باستان‌شناسی و دریافت کننده نشان دکتر نگهبان تأکید کرد: اما کسانی که این حرف‌ها را می زنند نمی‌گذاریم کار کنند. مملکت مال همه مردم ایران است، پاتس کجای ایران جا دارد. در سال ۱۳۴۴ «بئاتریس دکاردی» که روی قلعه بمپور بلوچستان کار کرده بود نامه‌ای نوشته بود برای تجدید بررسی‌های خودش در ایران، که همین اشتباه آقای پاتس را کرده بود با این تفاوت که او فقط نامه نوشته بود اما پاتس کتاب نوشته است، اما از آن تاریخ تا کنون اجازه‌ی کار و ورود به ایران به او ندادند. 

او سپس با بغض این سوال را مطرح کرد که چرا در این شرایط به آقای پاتس اجازه ی ورود داده‌اند؟!

کد خبر: 79671
Share/Save/Bookmark
نظرات : ۱
mehdi : 
استاد گرامي جناب صراف بايد از نوكر صفتان و بيگانه دوستان در باستان شناسي سوال كنيد. لا اقل اقاي حسن فاضلي در زمان خود جلو او را گرفت. اما....
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۲۱:۵۵:۳۵