مخالف ساخت فصل دوم «رستگاری» هستم/ «هفت سر اژدها» مناسب رمضان نبود
در گفتگو با رضا توكلي بازيگر سريال رستگاري عنوان شد؛
مخالف ساخت فصل دوم «رستگاری» هستم/ «هفت سر اژدها» مناسب رمضان نبود
بازیگر سریال «رستگاری» با تاکید بر این که مخالف ساخت فصل دوم این سریال هستم، گفت: من با دنباله‌سازی مخالف هستم چون این کار اصلا معنایی ندارد. وقتی یک موضوعی را در یک سریال تعریف کردیم و تمام شده، ادامه دادنش با یک شکل دیگر، باعث می‌شود مزه‌اش از بین برود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
به گزارش هنرنيوز ؛‌ رضا توکلی، بازیگر سریال رستگاری ساخته مسعود ده‌نمی که در ایام ماه رمضان از شبکه ۲ سیما پخش شد، در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا اظهار داشت: دلیل اینکه فصل دوم زیرزمین و مردان آنجلس و او یک فرشته بود ساخته نشد این بود که اثرگذاری سریال کم می‌شود. رستگاری درباره معاد، قیامت و مرگ صحبت می‌کند و باید در یک فصل تمام شود. البته من در رستگاری کشته شدم و اگر قرار باشد فصل دوم ساخته شود، دیگر در آن حضور ندارم.

این بازیگر درباره بازی در نقش‌های فرعی بیان کرد: دوستانم می‌گویند رضا نقش کوچک را هم بزرگ بازی می‌کند. در مردان آنجلس من نقش یک چوپان را بازی می‌کردم اما نقش دیده شد. اما یک بازیگر ممکن است در صد سکانس هم نتواند خودش را نشان دهد.

وی درباره پذیرفتن نقش منفی یزدان در این سریال توضیح داد: خیلی‌ها به من گفتند می‌خواستیم سرت را بکنیم. الان نقش یزدان سریال رستگاری دیده شده است. من نقش یک آدم توسری‌خور فرصت‌طلب را بازی کردم. اگر مثل خیلی از بازیگران ادا در می‌آوردم، تماشاگر مرا پس می‌زد. لنز دوربین خیلی بی‌رحم است و با بی‌رحمی حس بازیگر را منتقل می‌کند. در سریال فاصله‌ها و او یک فرشته بود نقش مثبت بازی می‌کردم. من همه این نقش‌ها را بلدم ولی حق من را در سینما و تلویزیون خورده‌اند.

بعد از بازی در سریال رستگاری ۶ ماه خانه‌نشین بودم

این بازیگر ادامه داد: من درباره نقش تحقیق کردم. شبیه یزدان در جامعه زیاد داریم؛ آدم‌هایی که ظاهر و باطن‌شان فرق می‌کند. اینها شکم خودشان را سیر می‌کنند و به بقیه اهمیت نمی‌دهند. بازی در نقش یزدان فتاح برای من مثل آب خوردن بود. من با این جور آدم‌ها زندگی کرده‌ام.

توکلی با تاکید بر این که من عضو هیچ باندی نیستم، اظهار کرد: بعد از بازی در سریال رستگاری، ۶ ماه خانه‌نشین بودم. هنوز بعد از این سریال، نقشی به من پیشنهاد نداده‌اند. بازی من در رستگاری، پائیز سال گذشته تمام شد. نمی‌دانم چرا برای بازی در شبکه نمایش خانگی اصلا با من تماس نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: رستگاری در شرایطی که شبکه‌های دیگر هم سریال داشتند، دیده شد. در شرایطی که مردم تقریبا با تلویزیون آشتی نیستند. رستگاری درباره آدم‌های کینه‌ای و حسودی است که نمی‌خواهند دیگران پیشرفت کنند. در این سریال به من خوش گذشت. چون تیم خوبی داشتیم و این سریال پشت‌صحنه خوبی داشت.

توکلی با انتقاد از تیتراژ رستگاری گفت: من تیتراژ پایانی این سریال را دوست نداشتم. هنرپیشه‌های بزرگی در این سریال حضور داشتند. چرا باید اسامی بازیگران را بر اساس حروف الفبا بنویسند؟ محمود پاک‌نیت سال‌هاست دارد کار می‌کند و اسمش باید اول می‌آمد.

مسئولان تلویزیون می‌گویند رضا توکلی زولبیا بامیه سفره ماه رمضان است

این بازیگر با یادآوری حضورش در چندین سریال رمضانی بیان کرد: مسئولان تلویزیون می‌گویند رضا توکلی، زولبیا بامیه سفره ماه رمضان است. قرار ما از قبل این بود که در ماه رمضان، جشنواره سریال‌های رمضانی برگزار شود. در این ماه باید سریال‌های ماورایی و قرآنی پخش شود. اما چند سال این اتفاق نیفتاد. اگر امثال ده‌نمکی نبودند، ممکن بود امسال هم سریال ماورایی نداشته باشیم. ماه رمضان مخاطب ویژه‌ای دارد که دنبال سوژه‌های جدید است. از الان باید برای ماه رمضان سال آینده سریال بسازیم.

توکلی در انتها گفت: امسال شبکه‌های دیگر، سریال رمضانی نداشتند. سریال شصت قسمتی هفت سر اژدها باید در زمان دیگری پخش می‌شد. البته سریال‌های امنیتی باید ساخته شوند. سریال رمضانی باید در ۳۰ قسمت نتیجه‌گیری کند و موضوعش دینی، شرعی و مذهبی باشد. سریال زیرخاکی هم لوث شده است. پژمان جمشیدی باید از خودش مراقبت کند چون مردم او را دوست دارند. چرا زیرخاکی باید به فصل چهارم برسد؟ باید سریال جدید ساخته شود. کسی نباید به خاطر این حرف‌ها، از دست من دلخور شود چون دلم می‌سوزد.
کد خبر: 99381
Share/Save/Bookmark