جشنواره فیلم ۱۰۰ به كشف استعدادهای نوظهور كمك می‌كند
جشنواره«فیلم ۱۰۰»/
جشنواره فیلم ۱۰۰ به كشف استعدادهای نوظهور كمك می‌كند
مهدی صباغ‌زاده، كارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون، گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ تنها برای رفع تكلیف در دنیای فرهنگی و هنری به وجود نیامده است بلكه سعی دارد تا به كشف استعدادهای نوظهور بپردازد كه در این زمینه هم تاكنون قدم های شایسته‌ای را برداشته است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
به گزارش هنرنیوز، مهدی صباغ زاده كارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون سینمای فیلم كوتاه را از حیث اینكه الفبای فیلم‌سازی به هنرمندان جوان می آموزد و راهی برای طی كردن مسیر پیشرفت آن ها به شمار می رود، خوب ارزیابی كرد و گفت: نكته ای كه ویژگی بارز این سینما به حساب می آید، زمان اندك آن است كه باید فیلم ساز در این زمان اندك به انتقال پیام خود به مخاطب بپردازد. كسب دانش، مدیریت زمان و استفاده از خلاقیت و ایده های نو برای بیان مقصود در این سینما می تواند فیلم‌ساز را برای ورود به دنیای حرفه ای فیلم‌سازی آماده كند.

وی ادامه داد: اینكه بعضی از هنرمندان جوان ارزشی برای این سینما قائل نیستند و برای شروع كار هنری خود سعی دارند تا با فیلم‌سازی بلند شروع كنند، باید گفت سخت در اشتباه هستند. چون كه یادگیری و آشنایی با خیلی از این موارد كه در این سینما مطرح می شود می تواند در آینده كمك بسیاری به فیلم‌ساز كند.

كارگردان فیلم «راه بهشت» گسترش تكنولوژی های فیلم‌برداری و عكاسی را در كشف استعداد هنرمندان تجربی مؤثر دانست و بیان كرد: این ابزار راحت و سهل الوصول می تواند كمك كند تا افرادی كه در خود نبوغ فیلم‌سازی مشاهده می كنند با ساخت فیلم كوتاه و اكران آن در جشنواره ها و مكان‌های دیگری از نظرات هنرمندان و اساتید دیگر بهره مند شوند و اگر اشتباهی در مراحل ساخت خود دارند درصدد رفع آن برآیند.

صباغ زاده، بیان بسیاری از مفاهیم را در قالب سینمای كوتاه راحت تر توصیف كرد و اظهار داشت: این سینما از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند با چیدن تصاویر در كنار هم بدون استفاده از دیالوگ مقصود خود را به مخاطب برساند؛ در حالی كه در سینمای بلند حتماً باید از قالب های بسیاری در انتقال مفهوم استفاده كرد كه فیلم را دارای جذابیت كند.

وی خاطرنشان كرد: در سینمای بلند كارگردان با قصه گویی و شخصیت پردازی و به وجود آوردن حالات درام مخاطب را به محتوای فیلم نزدیك می كند؛ در حالی كه در سینمای كوتاه از بسیاری از موضوعاتی كه در گوشه گوشۀ زندگی ما اتفاق می افتد می توان الهام گرفت و با یك پرداخت ساده و به دور از پیچیدگی های خاص سینمای حرفه ای آن را مطرح كرد.

این كارگردان سینما، پیشرفت و ارتقای جایگاه جشنواره ها در ایران را مربوط به ارتباط مسئولان آن با فیلم‌سازان دانست و بیان داشت: برای رسیدن به این پیشرفت باید آمارهایی كه توسط مسئولان تولید می شود از شفافیت برخوردار باشد و امكانات حداقلی را نیز جهت تولید اثر هنری در اختیار هنرمندان قرار دهند.

وی جایگاه حرفه ای برای جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای متصور شد و در این خصوص عنوان كرد: این جشنواره كه یكی از جشنواره های صاحب فكر كشور به شمار می رود توانسته فیلم‌سازانی را گرد خود جمع كند كه دغدغه این موضوعات را دارند و فقط یك جشنواره برای رفع تكلیف در دنیای فرهنگی و هنری به حساب نمی آید بلكه سعی دارد تا به كشف استعدادهای نوظهور بپردازد كه در این زمینه هم تاكنون قدم های شایسته ای را برداشته است.
کد خبر: 84594
Share/Save/Bookmark