وبسایت «به ایران خوش آمدید» در بوسنی آغاز به كار كرد
وبسایت «به ایران خوش آمدید» در بوسنی آغاز به كار كرد
به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی، مراسم رونمایی از نخستین پایگاه اینترنتی ایران‌شناسی در اروپای شرقی با عنوان «به ایران خوش آمدید» برگزار شد...
 
تاريخ : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴

به گزارش هنرنیوز، اين وبسايت با هدف آشنایی مردم بوسني و هرزگوين از جاذبه‌های گرشگری، تاریخی، فرهنگی و ادبی ایران در «مدرسه اسلامی غازی خسرو بیگ» سارایوو رونمايي شد.
در این مراسم محمدرضا آرام، رایزن فرهنگی كشورمان، معمر ممی شیویچ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه سارایوو، اساتید زبان فارسی، دانشجویان، دانش‌آموزان، علاقمندان بوسنیایی به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اعضاي ارگان‌ها و نهادهای كشورمان و ایرانیان مقیم، حضور داشتند.
آرام در ابتداي اين مراسم در سخناني در اين مراسم، اهداف و محتوای سایت ایران‌شناسی «به ایران خوش آمدید» را شرح داد.
پس از آن معمر ممی شیویچ، در خصوص فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همچنین تعدادی از دانشمندان، نویسندگان و هنرمندان کشورمان سخنانی را بيان كرد.
وی در ادامه ضمن قدرداني از رایزنی فرهنگی ایران در خصوص راه‌اندازی سایت «به ایران خوش آمدید» اظهار كرد: برای اولین بار است كه در بوسنی و هرزگوین، تمام اطلاعات مورد نیاز درباره تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر ایران را می‌توان مشاهده کرد.
در پایان مراسم نيز مریسا جیدو، کارمند رایزنی فرهنگی کشورمان و دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی سایت ایران‌شناسی را به شرکت‌کنندگان تشریح كرد.
کد خبر: 81164
Share/Save/Bookmark