تشکیل 210 گروه بازرسی در شهر تهران برای رعایت دستورالعملها بهداشتی در هیئات مذهبی
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد:
تشکیل 210 گروه بازرسی در شهر تهران برای رعایت دستورالعملها بهداشتی در هیئات مذهبی
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ۲۱۰ گروه بازرسی در شهر تهران مسئولیت تدوین و ترویج دستورالعملها و تذکر به هیات ها در مورد رعایت دستورالعملها را بر عهده داشتند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران طی نشست خبری به ارائه آماری در مورد فعالیت های این سازمان دردهه اول محرم در خصوص اجرای دستورالعملهای بهداشتی هیاتها که صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و با تایید وزارت بهداشت سازمان تبلیغات اسلامی امسال مسئول عمل کردن دستورالعملهای بهداشتی ماه محرم و صفر بود. هر چند که ما نیز به برخی از بندها آن انتقاداتی داشتیم اما خودمان را متعهد به اجرای آن کردیم.

وی افزود: ما در مجموع ۲۱۰ گروه بازرسی در شهر تهران تشکیل دادیم که مسئولیت تدوین و ترویج دستورالعملها و تذکر به هیات ها در مورد رعایت دستورالعملها را بر عهده داشتند.

سهرابی با اشاره به اینکه ۶۰۰ فرم ارزیابی از نقاط مختلف شهر تهران به دست ما رسید که بر اساس این فرمها در خصوص موضوع رعایت فاصله گذاری ۵۹ درصد از هیئات فاصله گذاری را به خوبی رعایت کرده بودند افزود: در خصوص موضوع استقرار هیئات در فضای باز ۸۱ درصد از هیئات ما در فضای باز فعال بودند و ۱۹ درصد هم در فضا مسقف به اجرای برنامه پرداخته بودند.

به گفته وی، ۹۴ درصد هیاتها به هنگام ورود به هیات ضدعفونی انجام داد بودند و ۹۰ درصد هیاتها هم از ورود بدون ماسک ممانعت میکردند.

حجه الاسلام والمسلمین سهرابی با بیان اینکه در ۶۷ درصد هیئات از تب سنج استفاده کردند گفت: دربحث اطلاع رسانی و اعلام ضوابط هیاتها ۷۰ درصد هیئات این موضوع را رعایت میکردند این در حالی بود که ۷۸ درصد هیاتها ایستگاه صلواتی و توزیع پذیرایی نداشتند.
وی تصریح کرد: درهیات هایی که در فضای مسقف اجرای برنامه کردند ۶۳ درصد آنها تهویه خوب و مناسب داشتند و ۹۱ درصد از هیاتها هم قبل و هم بعد از مراسم، ضدعفونی انجام میدادند. در خصوص تهیه و طبخ غذا هم ۵۶ درصد هیئات دستورالعملهای بهداشتی را رعایت میکردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین خبر داد چهار هزار و ۴۶۹ هیات در استان تهران در سامانه بیرق ثبت نام کردند که از میان آنها حدود دو هزار هیات که اغلب آنها هیئات عمومی، بزرگ و شناخته شده بودند موردبازرسی قرار گرفتند.

وی در مورد شکایات مردمی گفت: حدود ۶۰۰ شکایت به دست ما رسید که اغلب آنها مربوط به صدای بلند و ایجاد ترافیک در خیابان بود.

سهرابی در بخش دیگری از این نشست یادآورشد: آموزش و پرورش تهران بیش از ۴۰۰ مدرسه در شهر تهران و ۲۴۶ مدرسه در شهرستانهای تهران در اختیار هیئات قرار داد. همچنین سازمان ورزش شهرداری تهران هم ۱۰ ورزشگاه در اختیار عزاداران قرار داد. ۱۲۵ بوستان در شهر تهران و ۸۹ بوستان در شهرستانهای تهران میزبان هیئات حسینی بودند. این درحالی است که ۵۳ فرهنگسرا و خانه فرهنگ هم در شهر تهران در اختیار هیئات قرار گرفت.

به گفته وی ، ۱۳۵ نقطه مختلف هم توسط ارگانهایی مثل بسیج و سپاه در اختیار عزاداران قرار گرفت. همچنین ۷۷ نقطه هم توسط اوقاف برای انجام این مراسم اختصاص داده شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص بحث تامین اقلام بهداشتی گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک در میان هیئات مذهبی توزیع شد. همچنین ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به همراه ۵۰ هزار پرچم و ۱۰۰ هزار پوستر توزیع شد، البته در این میان خود هیئات و خیرین هم این اقلام را جداگانه تهیه و توزیع میکردند.

وی در خاتمه با اشاره به پویش نذر سلامت که تا آخر ماه صفر ادامه دارد خبر داد هم وطنان می توانند با اهدای نذر خود در قالب اقلام بهداشتی از طریق کد دستوری ( ستاره 4030 ستاره 128 مربع) نذرهای خود را ادا کنند.

گزارش از: مجید معافی
کد خبر: 98094
Share/Save/Bookmark