نمایش فیلم های مستند عاشورایی در سوگواره هنری صبا
صبا برگزار می کند؛
نمایش فیلم های مستند عاشورایی در سوگواره هنری صبا
 
تاريخ : يکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۰
صبا در ادامه مجموعه «باز این چه شورش است» که سوگواره عاشورایی هنرمندان ایرانی در گرایش های مختلف هنری است، فیلم های مستند با موضوع محرم در فرهنگ، سنت و آئین اقوام ایرانی را نمایش می دهد.

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در ادامه سلسله برنامه های «باز این چه شورش است» که در قالب یک مجموعه بهم پیوسته جلوه هایی از روایت محرم و سوگ قدسی عاشوراییان را در هنرهای مختلف از نقاشی تا نمایش های آئینی به نمایش می گذارد، پس از کارگاه های هنرهای سنتی نقاشی و تعزیه این بار با نمایش فیلم های مستند، روایت هایی از سوگواری را در آئین ها و اقوام ایرانی به نمایش می گذارد. این برنامه شامل 9 فیلم مستند بوده که با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی برگزار می شود. اسامی این فیلم ها به شرح ذیل است:

« 1- یک روز پس از دهمین روز، کارگردان: نرگس آبیار، 2- مستند روز پایان، کارگردان: نرگس آبیار،3- شیرپوشان، کارگردان: نرگس آبیار، 4- وهوم، کارگردان: مینا مشهدی، 5- عروس نی نوا، کارگردان: پناه برخدا رضایی، 6- تکیه کن، کارگردان: محسن خان جهانی، 7- بخشو، کارگردان: محمدرضا مرزوقی، 8- نشانه ساز، کارگردان: مهدی احمدی، 9- مخالف خوان، کارگردان: سید محمد صادق جعفری. »

این برنامه ها در روزهای 4 الی 9 دی از ساعت 10 الی 19 برگزار و مکان نمایش فیلم های یاد شده در نگارخانه خیال نو موسسه صبا خواهد بود.

گفتنی است هم اکنون مجموعه برنامه های «باز این چه شورش است» ادای دین هنرمندان ایرانی به ماندگارترین سنت آئینی و اعتقادی ایرانیان را در بخش های مختلفی چون کارگاه های هنرهای سنتی (نقاشی قهوه خانه، نقاشی پشت شیشه، علم سازی)، ارائه آثاری از گنجینه هنری صبا و روایت عاشورا در 3 فصل از تاریخ نقاشی و چاپ ایران (از دوران قاجار تا نقاشان نوگرای معاصر) و اجرای نمایش آئینی (تعزیه) در نگارخانه خیال جلوه بخشیده است.

خیابان ولی عصر- خیابان طالقانی غربی- خیابان صبا (مظفر) شماره 125

کد خبر: 21700
Share/Save/Bookmark