چهره سال ۹۹ هنر انقلاب معرفی شد
چهره سال ۹۹ هنر انقلاب معرفی شد
وحید یامین‌پور که به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۹ معرفی شد، در این باره گفت: تعبیر هنر انقلاب و این جایزه برای من خیلی بزرگ است و من با این جایزه فریب نمی‌خورم، چراکه اندازه کمِ خود را می‌دانم.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
به گزارش هنرنیوز ، اختتامیه هفته هنر انقلاب با معرفی چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۹، شب گذشته (دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه) در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد.

در این رویداد، از میان ۵ نامزد نهایی سال گذشته (محمدرضا دوست‌محمدی، جلیل سامان، افشین علا، علی‌محمد مؤدب، وحید یامین‌پور) یامین‌پور به علت انتشار چاپ هفدهم رمان «ارتداد» و به چاپ هجدهم رسیدن کتاب «کاهن معبد جینجا» در سال ۹۹، به عنوان چهره سال ۹۹ هنر انقلاب انتخاب شد. این انتخاب ـ آن‌طور که حوزه هنری می‌گوید ـ با رأی‌گیری از حدود ۲۰۰ فعال حوزه فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد. اما اسامی این افراد و میزان آرای نهایی نامزدها اعلام نمی‌شود.

شاخصه‌های «استقبال گسترده مخاطبان»، «تأثیرگذاری بالا» و «خلاقیت» مهمترین عوامل نامزدشدن افراد برای دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب است.

یامین‌پور پس از دریافت جایزه خود گفت: قد جایزه هنر انقلاب خیلی بلند است و قد من خیلی کوتاه، ولی بودن در کنار این چهره‌ها و اساتید برای تمام عمر من باعث افتخار است. تعبیر هنر انقلاب و این جایزه برای من خیلی بزرگ است و من با این جایزه فریب نمی‌خورم، چراکه اندازه کم خود را می‌دانم.

وی ادامه داد: دنیای پیرامون را دزدِ انگیزه و دزد اخلاص می‌بینم و «انگیزه پرشور و خالصانه» گرانقدرترین چیزی است که باید از آن مراقبت کنیم.

در ابتدای این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری با قرائت متنی پیرامون حوزه اندیشه و هنر اسلامی گفت: به تعبیر حضرت امام، تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در رأس آنها شوروی و آمریکا را بیاموزیم. بنابراین حوزه هنری موظف و مکلف به فراهم آوردن بستری برای کنش مجاهدانه هنرمند، تأملات اندیشمندانه او و زیست مؤمنانه‌اش است.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در سخنانی کوتاه از نامزدهای چهره سال هنر انقلاب قدردانی کرد، چرا که علاوه بر کیفیت بالای آثارشان، به خاطر ماندن پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هزینه می‌دهند.

در حاشیه این مراسم هم نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد. در این رویداد که فراخوان آن آذرماه سال گذشته منتشر شد، ۳ هزار اثر از ۶۶ کشور به دبیرخانه ارسال و از میان آن‌ها ۴۵۶ اثر برای نمایش در فضای مجازی و کاتالوگ مسابقه انتخاب شد.

برگزیدگان مسابقه در سه بخش اصلی پس از داوری توسط هنرمندان داخلی و ۴ داور خارجی از کشورهای مالزی، ایتالیا، لهستان و برزیل انتخاب شده‌اند که ۱۷ اردیبهشت‌ماه آتی همزمان با روز قدس، معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی چهره سال هنر انقلاب را از سال ۹۳ آغاز کرده است که در این سال‌ها مرتضی سرهنگی نویسنده کتاب و ادبیات دفاع مقدس چهره سال ۹۳، مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» چهره سال ۹۴، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر جشنواره کارتون و کاریکاتور «هولوکاست» چهره سال ۹۵، حمید حسام نویسنده مجموعه آثار ادبیات دفاع مقدس چهره سال ۹۶، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» به عنوان چهره سال ۹۷ و حسن روح‌الامین به عنوان چهره سال ۹۸ انتخاب، معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: 98580
Share/Save/Bookmark