كتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی منتشر شد
به قلم نادیا مفتونی؛
كتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی منتشر شد
كتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی را انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر كرد.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۰


به گزارش هنرنیوز به نقل از بنیاد سینمایی فارابی، این كتاب را «نادیا مفتونی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران نوشته و در ۱۱۰ صفحه مباحثی از حكیم ابونصر فارابی را در خصوص مقوله اخلاق در هنر ارایه كرده است.
بر این اساس، روش شناسی توسعه اخلاق هنر دینی، نظریه خیال، وحی و نبوت از منظر فارابی، خیال و هنر، فارابی و تعریف زیبایی، تطبیق فارابی و تولستوی در مساله اخلاق هنر از عناوین موضوعی كتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی به شمار می رود.
حكیم ابونصر فارابی ملقب به معلم ثانی از فیلسوفان قرن سوم هجری قمری است كه آثاری از جمله موسیقی كبیر، احصاء العلوم و ... را در كارنامه نوشتاری خود دارد.
در مقدمه كتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی آمده است: شاید سزاوار آن باشد كه به جای كشمكش بر سر جسم فارابی و عرب یا عجم خواندن وی، به معاشرت علمی و معنوی با او فخر فروشی كنیم و به تدوین و تصحیح آثار او و تحقیق و تعمق در افكارش اهمیت دهیم. چرا كه اگر فارابی جایگاهی در خور و شایسته در پژوهش های علمی و فرهنگی كشور ما كسب كند در دیده جهانیان خویشاوند معنوی و فرهنگی ما محسوب خواهند شد و آنگاه چندان تفاوت نخواهد داشت كه فرزند خراسان بزرگ و یا فاراب ماوراء النهر باشد.

کد خبر: 41690
Share/Save/Bookmark