نمايش خبر در تاريخ :
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
 

گفتن از واقعيت ها هميشه مساوي تلخي نيست

هم‌نفس شدن با مردم و مواج بودن روح معنویت و ترویج انس با خدا و سادگی و بی آلایشی میهمانان و منطبق بودن بر روح سیال ماه رمضان برنامه "ماه عسل" از دلایلی است که میتوان این برنامه را در جرگه ایده ال ترین برنامه مناسبتی ماه رمضان قلمداد کرد.

 
 

سایه روشن هایی که راوی قلمرو داستان و تصویر هستند

فیلم «شبانه روز» ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی نگاهی انعکاسی به فضای چندگانه تطبیق مضمون در نماهای تلفیقی است.

 
 

ترکیب و ارزش هنری تصاویر با کتاب «دا» و حضور بازیگران تناسب ندارد

رسانه ملی در یک تجربه دیگر مجموعه‌ای را در این شب‌های ماه مبارک رمضان پخش می‌کند که بر گرفته از کتاب «دا» خاطره‌نوشته‌های «سیده زهرا حسینی» است.

 
 

«علم کلام» همیشه پویا و ماندگار است

مبحثی در برنامه «زاویه» از شبکه چهار سیما مطرح شد که موضوع « پایان عصر فلسفه و کلام» بود. این موضوع باعث شد یکبار دیگر بر این مساله تاکید شود که بحث در این مورد می‌تواند دریچه‌‌های تازه‌ای را بر مباحث نظری بگشاید.

 
 

ایجاد موزه اختصاصی با موضوع آتشگاه ضروری است

پيشنهاد مي شود دامنه آتشگاه (محل منبع بتونی آب) پس از تخليه از زباله و لوله‌هاي آب، ساماندهي شود و به عنوان نمايشگاه عكس يا موزه اختصاصي با موضوع آتشگاه مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

 
۳۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۶
 

رویکرد رسانه ملی و سینما به شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ از «بوعلی» تا «مختار»

دراماتیزه کردن زندگی بزرگان فرهنگ و هنر و تمدن ایران اسلامی از آن دست کارهایی است که تلویزیون هیچگاه به صورت هدفمند آن را دنبال نکرده است.

 
 

... جور دیگر باید دید

فارغ از این که عده‌ای دوست نداشته باشند که سازمان سینمایی در این دوره و با وجود کارشکنی‌های آن‌ها شکل بگیرد و فارغ از اینکه عده‌ای معتقدند هر کاری قرار است انجام بگیرد؛ اگر دست آن‌ها در کار باشد، آن فعالیت بسیار مفید و مثبت و اگر نباشد، نتیجه کار منفی است.

 
 

تصاویر سینمایی سعدی در «گلستان»

غنای ادبیات فارسی به اندازه‌ای است که نه تنها تعلیم و تهذیب، شادباش و غمگساری، مهرورزی و ... را در خود دارد؛ بلکه از قوای واژگان جدای از شکل‌های استعاری و انتزاعی در حوزه‌های تصویری هم سود می‌برد.

 
 

هیچکس جرأت همزاد پنداری با «ستایش» را ندارد

اینقدر برای «ستایش» در این روایت مصیبت‌های مختلف رخ داده است که حتی هیچ زنی جرأت نمی‌کند با او همزاد پنداری کند!

 
۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
 

سال‌هاست كه آثار ارزشي را سر مي‌برند

تهيه‌كننده فيلم سينمايي «پايان نامه» در يادداشتي نوشت: سال‌هاست آثار ارزشي را سر مي‌برند و همين روش بود كه سينماي دفاع مقدس را از ريشه هدف قرار داد. جرياني فاشيستي كه سينما را تنها براي خود مي‌خواهد نه براي مردم.

 
 

جرم «پایان نامه» این است که بیشتر از «جرم» دیده شد!

سینمای ایران در چند سال اخیر به جای توجه به مخاطب گرفتار گیشه شده است و میزان موفقیت یا ناکامی فیلم ها صرفا با توجه به فروش گیشه تعریف می شود. تعریفی که نتیجه اش در سالهای اخیر سینمای ایران را از فیلم های فاخر به فیلم های به اصطلاح گیشه پسند رساند.

 

نقد شفاهي مجموعه‌هاي روي آنتن؛

۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶
 

«ساختمان پزشكان»؛ تلاش براي فاصله گرفتن از كليشه‌ها

يك منتقد گفت: مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» تلاشي نصفه و نيمه براي ارائه نگاه جديد به طنز تلويزيوني و فاصله گرفتن از كليشه‌هاست.

 

با اکران سه فیلم جدید؛

۲۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۷
 

سينماها جان تازه ای می گیرند

سينماها از امروز با اکران سه فیلم با مضون کمدی واجتماعی جان تازه ای می گیرند و بسیارامیدوارند تا گیشه ها را تسخیر و مخاطبان را به سینماها بکشانند.

 

نگاهی به نمایش«سوکاریس»؛

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۷
 

فضایی چند وجهی مابین واقعیت و خیال

سوکاریس‌، نمایشنامه‌ای نیمه کمدی از زندگی مردی به نام نورمن را روایت می کند که یک نویسنده ورشکسته است که خود را در پوشش نویسنده ای نامدار به دیگران معرفی می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تا در موقعیت‌های سخت و دشواری قرار گیرد.

 
۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
 

آذين: سازنده «پايان‌نامه» به‌دنبال حرف، تحليل و پيام بوده است

يك منتقد گفت: «پايان‌نامه» تجربه فيلمسازي يك جوان سينمادوست است كه تلاش كرده فيلم‌اش داراي حرف، تحليل و پيام باشد و در همين حد، فيلمي باارزش است.

 
 

تاثیر سینما روی کودکان

«ادگارد دیل» در تحقیقی که پیرامون تاثیر سینما بر روی کودکان انجام داده بود دریافت تماشای فیلم باعث می‌شود کودکان نگرش خود را نسبت به جهان واقعیت تغییر دهند و اصول اخلاقی جدید را فرا گیرند.

 
۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۵
 

«پايان‌نامه»؛ تجربه‌اي جديد در ژانر سياسي

يك منتقد با بيان اين كه «پايان‌نامه» تجربه‌اي جديدي در ژانر سياسي است، گفت: «پايان‌نامه» تماشاگر را تا پايان با خود همراه مي‌كند و بازي «بهاره افشاري» در اين فيلم به يادماندني است.

 
 

طرحی از یک واقعیت

حرف «پایان نامه» در مورد خودی هایی هستند که نمی توانند رفاقت خود را ثابت کنند و در بوته آزمون و خطا گرفتار می شوند و چاره ای جز غرق شدن در منجلابی که برای خود و اطرافیان درست کردند ندارند.

 
 

روايت شاهنامه به نثر

شاهنامه‌خواني از آن دست رفتارهاي جمعي خانواده‌هاي قديمي ايراني است كه شب‌هاي بلند زمستان را با آن به نيمه مي‌رساندند و از ميان نصايح اين اثر بزرگ تعليمي به فرزندان‌شان شيوه‌ي زيستن مي‌آموختند.

 
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۷
 

برگزیدگان جشنواره «الموت»معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران فصل یک – الموت طی مراسمی معرفی شدند.

 
 

نسبت تصویر با واقعیت در سینمای مستند و داستانی

«بهترین فیلم‌های داستانی حالتی مستند‌گونه دارند و بهترین فیلم‌های مستند گرایشی به تخیل(داستان) و هر کسی که بخواهد یک نوع از این فیلم‌ها را بسازد باید بداند که الزاماً دست به ساختن آن نوع دیگر هم زده است.» این جمله را ژان‌لوک گدار مفاهیم فیلم داستانی و مستند می‌زند.

 
۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۶
 

نقش موثر ذوالفقاری در معرفی هنر خیمه‌شب‌بازی

من با جواد ذوالفقاری همکاری نزدیک نداشتم، اما کارهای او را دنبال می‌کردم. یکی از آخرین کارهای او نمایش «سمک عیار» بود که در تالار مولوی بدون او به صحنه رفت.

 

در آستانه سالروز واقعه طبس؛

۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۶
 

«طوفان شن» هنوز از شاخص‌ترین آثار هنری با موضوع واقعه طبس است

فردا سالروز معجزه‌ای است که سال 59 در صحرای طبس رخ داد. در حاشیه و متن این رخداد و معجزه‌ی بزرگ؛ سخن‌های بسیاری گفته شده؛ اما آنگونه که شایسته‌ی این اتفاق بوده آثاری تولید نشده است.

 

به مناسبت زادروز قیصر امین‌پور؛

۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۸
 

دلى سر بلند و سرى سر به زير

دلى سر بلند و سرى سر به زير // از اين دست عمرى به سر برده ايم.

 

به مناسبت سالگرد درگذشت سهراب سپهری؛

۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
 

سهراب در «رنگ» و «کلمه»

سهراب انسانی بود که در رنگ و کلمه متجلی شد.

 
 

حرکتی نو در ارتباط سینما و تلویزیون

شاید نخستین فعالیتی که معاونت سینمایی در آغاز فعالیت خود بر آن تاکید داشت؛ توزیع عادلانه امکانات در تقسیم کشور به هشت منطقه سينمايي بود.

 

گشتي در گلستان سعدي

۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۲
 

اين «گلستان» هميشه خوش باشد

مي‌گويند در سال‌هاي نه چندان دير و دور؛ طفلاني كه به مكتب مي‌رفتند تا راه و رسم زيستن در كلمات را بياموزند، پس از مُصحف‌خواني؛ گلستان سعدي را مي‌خواندند و اينكه «منت خداي را عَّزوَجَل كه طاعتش موجب قربت است و به شكر اندرش مزيد نعمت».

 

۲۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۹
 

ساختمان سید علاءالدین و مدرسه خان در شیراز یادگار ی از صفوی

از ساختمان‌های دوره صفوی شیراز تنها دو ساختمان در خور اشاره، یکی «بقعه سید علاءالدین حسین» و دیگری «مدرسه خان» هستند که تاکنون برپا مانده‌اند و بازدیدکنندگان فراوانی دارند.

 
 

مسئولان مازندران با «سریال پایتخت» احساسی برخورد کردند

به گزارش هنرنیوز ،سید س علوی که از اهالی استان مازندران است، در مطلب اخیر وبلاگ جدیدالتاسیس "انقلاب 57" با اشاره به سریال نوروزی "پایتخت" نوشت: این روزها از طرف بسیاری از مقامات مازندران اعتراضات شدیدی به این سریال میشه به طوری که در سه قسمت اخیر در اقدامی کم سابقه مسئولان مجبور به پخش گزارشهای تصویری ...

 
 

«پایتخت» روایتگر عشق پسر به پدر است

تلویزیون هرگاه خواسته سراغ نمایش نمایشی نماز برود دست به دامن مادربزرگ های زمین گیر رفته است که فارغ از همه دنیا روی سجاده های پر از گل یاس شان می نشینند و برای فرزندان ناخلفشان دعا می کنند!