سید عباس مجابی خبر داد:

افتتاح رادیو اینترنتی همسرایی / حمایت نمی خواهیم مانع ایجاد نکنند/ برگزاری دومین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی؛ شهریور 95

22 آذر 1394 ساعت 9:58

سید عباس مجابی از افتتاح « رادیو اینترنتی همسرایی» در روز عاشورا خبر داد و از این رادیو اینترنتی به عنوان نخستین رادیو تخصصی در حوزه شعر و شاعری در کشور یاد کرد.


سید عباس مجابی مدیر عامل موسسه مشاوره نور گستر گلها طی گفتگویی با هنرنیوز با اشاره به راه اندازی نخستین رادیو اینترنتی همسرایی گفت: معمولا از زمان پیروزی انقلاب به این طرف هر خبری که از ایران و ایرانی به جهانیان مخابره شده است اکثریت اخبار خشن بوده است و در واقع ایران و ایرانی به سه دلیل ایرانی بودن، مسلمان بودن و شیعه بودن همواره چهره اش مخدوش شده است اما هنگامی که نام «شعر و شاعری» در هر کجای دنیا شنیده شود آن لطافت شعر وشاعری می تواند بر تمامی مباحث خشن احاطه داشته باشد به همین منظور من به سراغ ابداع شعر همسرایی در ادبیات رفتم.

افتتاح رادیوی اینترنتی همسرایی در روز عاشورا

مدیر عامل موسسه مشاوره ای نوگستر گلها افزود: من با ابداع شعر همسرایی سعی کردم ایرانی لیدر فرهنگ شعر باشد و به همین جهت تلاش کردبم این همسرایی بسط پیدا کند و فرهنگ شعر و شاعری به کمک یونسکو در کشورهایی که قابلیت همسرایی را دارند گسترش یابد تا هم تحولی در فرهنگ دنیا ایجاد شود و هم اینکه شاهد نگاه مثبت تری به ایران و ایرانی باشیم. به همین جهت ما در صبح روز عاشورای امسال « رادیوی اینترنتی همسرایی» را افتتاح کردیم که در حال حاضر، از ساعت چهارونیم عصر تا 9 شب برنامه هایش به صورت آنلاین پخش خواهد شد و از ساعت 9 شب به بعد نیز شاهد تکرار برنامه های روز قبل خواهیم بود. ضمن اینکه ما چهارشنبه های هر هفته نیز در موسسه نور گستر گلها ؛« شب شعر» برگزار می کنیم و شاعران بعد از این جلسه ، در رادیو به شعر خوانی می پردازند.

دریافت موج رادیو از سوی برخی از کشورهای اروپایی

نویسنده کتاب « سید کوچولو» اضافه کرد: این رادیو علاوه در ایران برای چندین کشور مثل امریکا، فرانسه ، آلمان ، استوانی و ... قابل دریافت است و مخاطبین به محض ورود به سایت رادیو همسرایی می توانند با کلیک کردن بر ایکون رادیو از مطالب آن مطلع شوند. این درحالی است که مخاطبین رادیو در عین حالی که می توانند به رادیو گوش دهند قادر خواهند بود اشعار شاعران مختلف را در سایت مشاهده کنند و از نقد و نظرهای شعرهای شاعران و تعداد لایک ها و سایر موارد آگاه شوند. به عنوان مثال چند وقت قبل ، یک خانم شاعری ایرانی از کالیفرنیای امریکا با رادیو تماس گرفته بود و اشعار خودش را برای رادیو قرائت کرد و هم اکنون یکی از اعضای 400 نفری شاعران این رادیو می باشد.

تاکنون سه هزار شنونده داشتیم

موسس رادیو اختصاصی سایت همسرایی یادآور شد: با توجه به این که رادیو همسرایی یک رادیو اینترنتی است لذا قابلیت این را خواهد داشت تا متوجه شویم این رادیو چه تعداد شنونده دارد و چه بخش هایی از رادیو بیشتر شنیده می شود.این درحالی است که تاکنون این رادیو تا سه هزار شنونده را داشته است ضمن اینکه یادمان باشد که هنوز افتتاح این رادیو رسانه ای نشده است.


شنوندگان می توانند به استودیو وصل شوند

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره موسسه مشاوره ای نوگستر گلها از دو خط تلفن به شماره های 44280058 و 44280059 به عنوان تلفن های اختصاصی این رادیو یاد کرد و گفت: اگر شنوندگان در زمان آنلاین رادیو زنگ بزنند تلفن آنان به استودیو وصل خواهد شد و شنوندگان می توانند با استودیو صحبت کنند و اگر در غیر زمان آنلاین رادیو زنگ بزنند پیام آنان ضبط می شود و در زمان پخش برنامه بعدی ، پیام های آنان پخش خواهد شد.

افتتاح سایت اختصاصی همسرایی

بنیانگذار سایت همسرایی با بیان اینکه ما تاکنون هیچ رادیویی در خصوص شاعران آن هم به صورت تخصصی در کشور نداشتیم یاد آور شد : ما نه تنها رادیو اینترنتی را افتتاح کردیم بلکه سایت اختصاصی همسرایی را نیز راه اندازی کردیم و مبتکر شعر نوین همسرایی بودیم و من قول می دهم در اجلاس «قانون شهرهای اسلامی» هم ؛ تا آنجایی که امکان داشته باشد توجه جدی تری به قشر شاعران داشته باشیم.

حمایت پیشکش، مانع ایجاد نکنند!

نویسنده کتاب « خسی در کربلا» گفت: ما برای راه اندازی این رادیو از هیچ نهاد دولتی درخواست مشارکت نداشتیم و هم اکنون هم توقعی از کسی یا نهادی نداریم اما درخواست می کنیم که مانع کار ما هم نشوند.

مبتکر و طراح شعر همسرایی در ادبیات و بنیانگذار سایت همسرایی با اشاره به دکتر محمد بیک زاده گفت: ما به جز دکتر محمد بیک زاده که استاد برجسته در حوزه شعر و شاعری محسوب می شود و در این رادیو با ما همکاری می کند شاعران صاحب نام و اساتید دانشگاه و بویژه پروفسور صفی خانی که مولف ده ها کتاب شعر و شاعری هستند از اعضای سایت ما محسوب می شوند.

موسس رادیو اینترنتی همسرایی با بیان اینکه ما به دنبال فضای بیشتری برای هنرمندان شاعر در این رادیو هستیم یادآور شد: درصددیم تا زمان بازپخش رادیو را کمتر و برنامه های آنلاین آن را افزایش دهیم.

 مشاوره حقوقی رایگان برای شاعران

عباس مجابی که خودش حقوقدان منتخب سازمان un- habitat )یو ان هبیتات) در تدوین قانون شهرهای اسلامی است به خدمات حقوقی رایگان برای شاعران اشاره کرد و ادامه داد: همه شاعران می توانند از خدمات مشاوره رایگان وکیل رسمی دادگستری این سایت، چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی بهره مند شوند و اگر شاعری مشکل حقوقی دارد می تواند بدون پرداختن حتی یک ریال از مراکز حقوقی ما استفاده کند.

وی همچنین به اولین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی که سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و گفت: ما اولین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی را اردیبهشت ماه امسال به همت بچه های یو ان حبیتات برگزار کردیم و پس از آن از 15 کشور و از هر کشور یک نفر و از ایران 5 نفر انتخاب شدند تا به عنوان حقوقدان ، تدوین حقوق شهرهای اسلامی را برعهده بگیرند.

برگزاری دومین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی در شهریور 95

نویسنده کتاب« از علی تا علی یک یا علی» افزود: در تلاش هستیم تا دومین اجلاس را در هشتم شهریور سال آینده به مدت سه روز و با هماهنگی هایی که با یونسکو انجام می دهیم در تهران برگزار کنیم و در این اجلاس سعی خواهیم کرد حتما از شعرای پارسی زبان غیر ایرانی هم دعوت به عمل بیاوریم تا این همسرایی بیشتر مطرح شود. بنابراین دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی همزمان با اولین جلسه جمعیت شاعران آزاد ایران برگزار خواهد شد.


کد خبر: 86071

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcb8gbw.rhb0zpiuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com