رئیس سازمان بسیج عشایری در گفتگو با هنرنیوز:

حمایت از فیلمنامه‌هایی که به زندگی عشایر می‌پردازد از افتخارات ما است

5 خرداد 1394 ساعت 7:00

سرهنگ آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: ما از فیلمنامه‌هایی که به زندگی عشایر می‌پردازند استقبال می‌کنیم و حمایت از این نوع فیلمنامه‌ها را افتخار خود می‌دانیم.


سرهنگ دوستعلی آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد حمایت از فیلمنامه‌هایی که به زندگی عشایر بپردازند افزود: ما از فیلمنامه‌هایی که به زندگی عشایر می‌پردازند استقبال می‌کنیم و حمایت از این نوع فیلمنامه‌ها را افتخار خود می‌دانیم. ضمن اینکه مردم هم علاقه زیادی به دیدن فیلم‌های مستندی که به زندگی خصوصی و فعالیت‌های عشایر می‌پردازند دارند لذا ما در این زمینه حاضریم هم کمک مالی و هم کمک معنوی کنیم تا این فیلم‌ها ساخته شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این راستا را افتخار می‌دانیم ادامه داد: همین جا وقت را مغتنم می‌شمارم و از همه هنرمندانی که در این راستا، فیلمنامه‌هایی دراختیار دارند دعوت به همکاری می‌کنیم تا آثار خود را به سازمان بسیج عشایری ارائه دهند و ما آماده‌ایم تا در این زمینه با هنرمندان تفاهم نامه‌هایی را به امضاء برسانیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری با اشاره به همکاری با هنرمندان تصریح کرد: ما در سازمان بسیج عشایری، اجرای یکی از یادواره‌های خودمان را که در مورد شهید شاخص ما بود را به هنرمندان سپردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و اعتقاد ما این است که زبان هنر و فیلم؛ اثرش بر روی عشایر به مراتب بیشتر از دیگر هنر‌ها خواهد بود.

سرهنگ آزوغ در مورد پخش فیلم برای عشایر خاطر نشان کرد: یکی از وظایف سازمان بسیج عشایری، نمایش فیلم برای این عزیزان است که ما در این زمینه فعالیت‌هایی را در طول سال داریم و فیلم‌های سینمایی بویژه فیلم‌هایی که به نوعی به زندگی عشایر می‌پردازند را توسط اکیپ‌های سیار به نمایش می‌گذاریم و خوشبختانه اقداماتی خوبی در این مورد تاکنون انجام شده است و استقبال عشایر نیز از این برنامه‌ها بسیار خوب بوده است. اما مشکل عمده ما، پراکندگی عشایر در سطح کشور است که قدری خدمات رسانی در این حوزه را مشکل ساز کرده است چرا که ما فقط می‌توانیم در یکی از فصول سال، اقدام به پخش فیلم توسط اکیپ‌های سیار برای عشایر داشته باشیم.

به گفته این مسئول عشایری، فیلم‌های دفاع مقدس، فیلم‌های رزمی و فیلم هایی با مضامین اجتماعی از فیلم‌هایی است که معمولا مورد استقبال عشایر واقع می‌گردد.

سرهنگ آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری به اشاره به استعدادهای عشایر در عرصه‌های هنری یاد آور شد: ما در حوزه‌های ترانه سرایی، خوانندگی و هنرهای تجسمی افرادی را از میان عشایر شناسایی کردیم که حتی در این زمینه، صاحب نظر و در سطح کشور مطرح هستند اما تاکنون در بحث فیلمسازی به جز گروه ولایت که در استان ایلام فعالیت می‌کنند، هنرمندان دیگری را نداشتیم.

وی از ساخت یک سرود به شش زبان از سوی سازمان بسیج عشایری خبر داد و اضافه کرد: شعرایی که شعر این سرود را سرودند، شعرایی بودند که به لهجه‌ها تسلط کافی داشتند و ما برای انتخاب این شعرا، دست به گزینش از میان تعداد زیادی زدیم و در واقع این شعرا چندین بار غربال شدند تا بهترین ها انتخاب شوند. در مورد خوانندگان هم، سعی کردیم از خوانندگان زبده برای خواندن هر زبان استفاده کنیم تا سرود تولید شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بنابراین تلاش کردیم تا از معروف‌ترین خواننده‌های‌‌ همان زبان ها استفاده کنیم . اما زبان پایه این سرود، زبان فارسی است که خوانندگی آن برعهده آقای جمشید جم بوده است. 

وی تاکید کرد: این ترانه که به شش زبان فارسی، عربی،، لری، کردی، آذری و بلوچی سروده شده است قرار است در همایش سران و بزرگان طوایف که در مرداد ماه امسال در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود رونمایی و اجرا شود.


کد خبر: 81058

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcbwgbw.rhb8spiuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com