صادق صادق دقیقی درگفتگو با هنرنیوز:

« تا آمدن احمد» فیلمی انسانی و استراتژیک / جشنواره فیلم فجر با این فیلم نامهربانی کرد / اکران از 27 بهمن ماه

6 بهمن 1394 ساعت 10:51

کارگردان فیلم سینمایی « تا آمدن احمد» که در روزهای گذشته فیلمش توانست دو جایزه معتبر جشنواره فیلم جیپور هند را تصاحب کند گفت: در حالی این فیلم دفاع مقدسی از جشنواره خارجی دو جایزه معتبر دریافت می کند که این فیلم سال گذشته از سوی داوران جشنواره فیلم فجر مورد بی مهری قرار گرفته بود.


صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» درگفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به موفقیت این فیلم در جشنواره فیلم جیپور هند گفت: این فیلم تنها فیلمی در جشنواره جیپور هند بود که توانست دو جایزه یعنی جایزه بهترین فیلم در بخش جنگ و صلح و بهترین کارگردانی در بخش اصلی جشنواره را تصاحب کند.

این جشنواره که در فاصله زمانی بین 12 تا 16 دیماه در هند برگزار شده است علاوه بر فیلم « تا آمدن احمد»، فیلم هایی همچون «شیار 143 »،« فصل فراموشی فریبا» و چند فیلم دیگر ایرانی را نیز پذیرا بوده و برخی دیگر از فیلم های ایرانی نیز جوایز را از این جشنواره کسب کردند که صادق دقیقی در این مورد افزود: خانم آبیار جایزه بهترین فیلم زنامه را برای فیلم «شیار 143» و  خانم ساره بیات به همراه یک بازیگر پاکستانی نیز جایزه بهترین بازیگری را دریافت کردند.

به گفته وی، فیلم های ایرانی در حالی از جشنواره فیلم جیپور هند جایزه گرفتند که حدود 40 فیلم داستانی از سراسر دنیا در این جشنواره حضور داشتند.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: در حالی فیلم «تا آمدن احمد» دو جایزه از جشنواره فیلم هند دریافت کرد که یک فیلم قوی و پُرسروصدا ساخته سه کشور هند، رومانی و امریکا که قبلا در جشنواره معتبر دنیا و از جمله کن شرکت کرده بود فقط توانست تنها یک جایزه از جشنواره فیلم جیپور هند دریافت کند.




کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با بیان اینکه برای خود ما هم جای تعجب داشت که چگونه یک فیلم ایرانی با مضمون جنگی در هند توانست دو جایزه را دریافت کند تصریح کرد: دغدغه امروز دنیا جنگ و نگاه انسان دوستانه است و فیلم ما نگاه انسانی به موضوع جنگ داشت و جالب است بدانید یکی از داوران امریکایی این جشنواره ، حس انسان دوستانه این فیلم را به شدت پسندیده بود.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره یکی از فیلمسازان آلمانی به خانم «ونوس حسن کانلی» بازیگر زن فیلم «تا آمدن احمد» که نقش دختر خانواده و خواهر احمد را ایفا می کند پیشنهاد بازی برای سریال جدیدش را داد. همچنین یکی از کارگردانان امریکایی حاضر در جشنواره نیز بازی در سکوت آقای پرهام دلدار را پسندیده بود و به او پیشنهاد بازی در فیلمش را داد و من خوشحالم که بازی بازیگران این فیلم در جشنواره جیپور به خوبی دیده شدند.

صادق صادق دقیقی با گلایه از نامهربانی های داوران جشنواره سال گذشته فیلم فجر تاکید کرد: در حالی فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» مورد توجه جشنواره فیلم جیپور هند قرار می گیرد و دو جایزه معتبر دریافت می کند که متاسفانه جشنواره فیلم فجر با این فیلم نامهربانانه برخورد کرد و اصلا این فیلم را ندید. حتی من شنیدم که آقای «مهدی فقیه» کاندیدای بازیگری هم در این فیلم شده بوده اما زد و بندها و حسادت ها اجازه ندادند نام او در میان کاندیداها قرار بگیرد!


وی ادامه داد: خوشحالیم که این فیلم بعد از دریافت جایزه از جشنواره هند در جشنواره فیلم عمار هم موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی (به صورت مشترک با روح الله سهرابی ) شد.




این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا این جوایز می تواند در اکران عمومی این فیلم موثر باشد گفت: برخی ها هنگامی که حتی یک جایزه معمولی هم از جشنواره های خارجی دریافت می کند با توجه به اینکه به زد و بندها آشنا هستند از این جوایز برای فیلمشان فضا سازی می کنند و با جوی که از طریق رسانه ها به راه می اندازند فیلم شان را بیشتر مطرح می کنند. اما ما نه این کارها را بلدیم و نه در باند و جناح گروهی خاصی هستیم. اما امیدواریم ارگان هایی که مدعی حمایت از فیلم های دفاع مقدسی هستند وارد میدان شوند و از فیلم ما در هنگام اکران حمایت کنند.

وی با بیان اینکه این فیلم از روز 27 بهمن ماه اکران خواهد شد ادامه داد: فیلم «تا آمدن احمد» یک فیلم استراتژیک است و با وجودی که جنگ را تبلیغ نمی کند اما یک فیلم انسانی است و ما امروز که شاهد نزدیکی دو کشور ایران و عراق هستیم نیازمند این نوع فیلم ها هستیم تا با آثار فرهنگی ، قلب های ملت ها را به همدیگر نزدیک سازیم. لذا از ارگانهای مختلف کشور و بویژه وزارت ارشاد تقاضا می کنیم پشت اکران این فیلم بایستند و از فیلم حمایت کنند. ضمن اینکه خرسندیم که تلویزیون قرار است تیزرهای خوبی را به هنگام اکران این فیلم پخش کند.



گفتگو از :  مجید معافی


کد خبر: 87846

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcce4q4.2bqm08laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com